Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@00:30:37 GMT

پاسخ ظریف به بیانیه تروئیکا: فلجی اروپا عیان است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۸۵۵۱

ساعت 24-وزیر امور خارجه ایران، بامداد سه‌شنبه در صفحه توییتر خود به بیانیه شب گذشته فرانسه، آلمان و انگلیس در مورد ایران و فرا رسیدن زمان انجام مذاکرات طولانی‌مدت با تهران در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی واکنش نشان داد و تاکید کرد: هیچگونه توافق جدیدی بدون پایبندی به برجام وجود نخواهد داشت.

 محمدجواد ظریف با اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشان در برابر ایران نوشت: «ناتوانی سه کشور اروپایی در اجرای تعهداتشان بدون اجازه آمریکا از ماه مه سال ۲۰۱۸ (زمان خروج آمریکا از برجام) آشکار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه در توئیت خود نوشت:


" فلج بودن سه کشور اروپایی در عمل به تعهدات خود بدون اجازه ایالات متحده، از ماه می ۲۰۱۸ عیان بوده است. راه حل این نقیصه، عزم خود را جزم کردن برای شکل دادن مسیری مستقل است؛ و نه تکرار طوطی‌وار ادعاها و درخواست‌های ایالات متحده که با برجام همخوانی ندارد. پیش از پایبندی به توافق کنونی، هیچ توافق جدیدی در کار نخواهد بود."

بر اساس این گزارش، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه شب گذشته خود ضمن  وارد کردن اتهاماتی در مورد نقش ایران در حوادث آرامکو تأکید کردند: زمان آن فرا رسیده که ایران چارچوب مذاکرات طولانی‌مدت درباره برنامه هسته‌ای و موضوعات مربوط به امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی‌اش می‌شود را بپذیرد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است