Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن گل‌محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، امسال ایمن سازی مدارس در ۲ بخش عملیات فیزیکی و آموزشی با ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار انجام می‌شود.

وی افزود: از محل اعتبارات امسال ۲۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه تخصیص یافته که تاکنون از این محل ۶ مدرسه حاشیه در محورهای سنندج - سقز و سنندج - مریوان ایمن سازی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل‌محمدی اضافه کرد: ایمن سازی آموزشی نیز با جامعه هدف ۹۰۰ دانش آموز در ۱۹ مدرسه در دستور کار قرار گرفته که سازمان راهداری برای برگزاری این کلاس‌ها ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار منظور کرده است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت از راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه مدارس هدف این طرح ها در حاشیه راه‌ها و مسیرهای اصلی بین شهری قرار دارند، یادآور شد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی چون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین می‌شود.

وی تاکید کرد: توزیع کلاه ایمنی میان موتور سواران، توزیع کتابچه‌های ایمنی، شبرنگ ایمنی و جلیقه شبرنگ فسفری از دیگر برنامه‌های این طرح در بخش آموزش است.

گل‌محمدی گفت: عملیات فیزیکی ایمن سازی شامل نصب نوار لرزاننده، ایجاد کانال عابرین پیاده، نصب لگوی کف نوشته و تابلو مدارس است که در محورهای ارتباطی مریوان - سروآباد، مریوان - کامیاران، سنندج - سقز، سنندج - کامیاران و دیواندره - بیجار اجرا میشود.

راهداری کردستان بیش از ۶ هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهد که شامل یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان راهداری ایمنی مدرسه راهسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

کد خبر 6097579

دیگر خبرها

  • لزوم مقاوم‌سازی ۱۰۰۰ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند