Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ارتباط با سخنان وزیر خارجه روسیه مبنی بر تداوم مبارزه با تروریسم، سفیر این کشور در سوریه نیز گفت، باید این مبارزه علاوه بر استان ادلب، شمال شرق سوریه را نیز در برگیرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه تأکید کرد که مسکو با سوریه بوده و خواهد بود.

یفیموف به روزنامه «الوطن» سوریه گفت، باید تمامی نیرو‌های خارجی که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند، در سریع‌ترین زمان ممکن، از این کشور خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره اظهارات وزیر خارجه روسیه مبنی بر پایان یافتن جنگ در سوریه، اظهار داشت: «بله وزیر روسیه این سخن را گفت...، ولی باید به آنچه وی درباره مناطقی از خاک سوریه توجه کرد که در آن تروریسم حضور دارد».

این دیپلمات روس با بیان اینکه باید در این مناطق، به مبارزه با تروریسم ادامه داد، تصریح کرد که این مسئله باید «در منطقه ادلب و شمال شرق سوریه» صورت گیرد.

استان ادلب در اشغال گروه‌های تروریستی به ویژه «هیئة تحریر الشام» قرار دارد؛ ائتلافی که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است.

کنترل شمال شرق سوریه نیز در دست شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» است. آمریکا حمایت این شبه‌نظامیان را بر عهده دارد و در مناطق تحت تصرف آنان، بیش از ۱۵ پایگاه نظامی احداث کرده است.

سفیر مسکو در دمشق درباره توافقات جدید بر سر ادلب که برآیند نشست سه‌جانبه ؤسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه بود، گفت: «ما با طرف ترکیه‌ای توافقی داریم که در سپتامبر گذشته منعقد شد. ما بر این باوریم که این توافق برای تحقق هدف اصلی در این منطقه کافی است».

وی ادامه داد: «در این توافق (سوچی) بند‌هایی وجود دارد که بر لزوم آزادسازی و بازگشایی مسیر‌های بین‌المللی تأکید دارد. ما همیشه این موضوع را در دستور کار همه مذاکرات با طرف ترکیه‌ای قرار می‌دهیم و این موضوع در نشست سه‌جانبه نیز بررسی شد».
یفیموف درباره افزایش حمایت‌های آمریکا از نیرو‌های دموکراتیک، به ویژه پس از اظهارات رئیس جمهور روسیه مبنی بر لزوم خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه و عدم تجزیه سوریه، خاطر نشان کرد: «ما مخالف حضور غیر قانونی نیرو‌های مسلح کشور‌های خارجی [در سوریه]هستیم و خواستار اخراج آنان در سریعترین زمان ممکن از خاک سوریه هستیم».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یفیموف سفیر روسیه در سوریه ادلب پایان جنگ سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا امروز (شنبه) دستور احضار «الکسی پارامونوف» سفیر روسیه در ایتالیا را در پی تصمیم برای انتقال شرکت تابعه روسی «آریستون» به «گازپروم» صادر کرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی مبنی بر انتقال شرکت‌های تابعه روسی «آریستون» (Ariston) و «بی‌اس‌اچ هاسجریت» (BSH Hausgerate) آلمان به مدیریت موقت شرکت «گازپروم هاوس‌هولد سیستمز» (Gazprom Household Systems) امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی با بیان اینکه این وزارتخانه با بروکسل و آلمان هم همکاری دارد، گفت: «به دبیرکل وزارت امور خارجه دستور دادم سفیر روسیه در ایتالیا را احضار کند. دولت خواستار شفاف‌سازی در مورد موضوع ملی شدن "گروه ترمو آریستون" است.»

شرکت گازپروم به‌عنوان مدیر موقت این دو کسب و کار ایتالیایی و آلمانی عمل خواهد کرد.

روسیه دارایی‌های تعدادی از شرکت‌های غربی را از زمان شروع جنگ در اوکراین تحت «مدیریت موقت» قرار داده است و این اقدامات را به‌عنوان تلافی اقدامات سایر کشورها علیه تجارت روسیه قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است