Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@21:50:54 GMT

بیانیه کاخ الیزه درباره دیدار روحانی و مکرون

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۱۰۴۲

ساعت 24-کاخ ریاست جمهوری فرانسه(الیزه) بامداد روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای درباره دیدار روسای جمهوری ایران و فرانسه نوشت: زمان آن رسیده که ایران برای حل و فصل بحران در منطقه در شرایطی که مسیر کاهش تنش ها باریک تر شده، کمک کند.

به نقل از الیزه، رئیس جمهوری فرانسه گفت: اکنون پیشبرد پایه های گذاشته شده در بیاریتز(اجلاس گروه ۷) و آغاز گفت و گوها در خصوص یک دستورکار امنیتی در منطقه بویژه تنگه هرمز و موضوع یمن ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ الیزه افزود: در این گفت و گو، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بر علاقمندی خود برای همکاری با فرانسه، آلمان و انگلیس تاکید کرد. 
رئیس جمهوری فرانسه قرار است روز سه شنبه در چارچوب تلاش های میانجی گرایانه خود بین تهران و واشنگتن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز دیدار و گفت و گو کند.
لوپینیون می نویسد: امانوئل مکرون متعهد شده است تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایطی که منجر به گفت و گو بین تهران و واشنگتن شود به کار گیرد، این تلاش ها به نوبه خود مبتنی بر حفظ ساز وکار نظارت بر برنامه هسته ای ایران و فعالیت های هسته ای آن پس از سال ۲۰۲۵، برنامه بالستیک و تأثیر منطقه ای این کشور است.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه با حضور در محل اقامت "حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس هفتاد و چهارم مجمع عمومی سازمان ملل با وی دیدار و گفت و گو کرد. 

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از ۱۳۰ نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی درباره سفر گروسی به تهران گفت: ما درباره مسائل پادمانی با شکلی که وضع شده همواره در حال تعامل و گفتگو با آژانس بوده‌ایم و این مسائل از زمان آغاز تاکنون پیرامون 4 مکان بوده که 2 مکان آن حل و فصل شده و درباره 2 مکان دیگر در حال تبادل نظر هستیم.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه اسفند 1401 همچنان پابرجا است و ما در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، تعامل ما با آژانس ادامه پیدا کند.

وی افزود: البته کارشکنی‌هایی توسط جریان مخربی که علیه برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کردند علیه این بیانیه وجود داشته و بیانیه مذکور  را تحت الشعاع قرار داده است و در پایدار بودن این بیانیه تشکیک به وجود آورده اما  ما مذاکراتی را با آقای گروسی خواهیم داشت و مطمئن هستیم که این رفت و آمدها و گفت‌وگوها کمک به رفع این ابهامات کند و در چارچوب پادمان روابط ایران با آژانس تقویت شود. 

اسلامی خاطرنشان کرد: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از 130 نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و  بر همین اساس هم بازرسی‌های آژانس در چارچوب پادمان از سایت‌های ایران در جریان است. 

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود