Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ رضا رحمانی امروز در همایش توسعه فعالیت های اکتشافی ایران، پهنه ها؛ فرصت ها و چالش ها بیان کرد: میان وضعیت امروز ما و هفته دفاع مقدس یک تشابه است، به فرموده رهبری تولید امری مقدس و حفظ تولید موجود کاری جهادی است و در دوره دفاع مقدس نیز همین جبهه مبارزه بوده است.

رحمانى افزود: هفت محور در ۳۵ برنامه راهبردی برای صنعت و معدن و تجارت برای امسال پیش بینی و تدوین شد که یکی از محورهای آن همین فعالسازی معادن است؛ معادن به عنوان یکی از بهترین جایگزین های درآمدهای نفتی هستند و مقام معظم رهبری نیز این مهم را مورد تاکید قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وى با بیان اینکه معادن به عنوان یکی از بهترین جایگزین های درآمدهای نفتی هستند گفت: سالانه ۵۰۰ میلیون تن استخراج مواد معدنی داریم که باید بیشتر شود و این پتانسیل وجود دارد.

به گفته وزیر صنعت، ۷۰ درصد مواد اولیه تولید آلومینوم ما وارداتی است و در این حوزه باید تعمیق ساخت داخل شود.

او با اشاره به اینکه اولویت دولت در بخش معدن، اکتشاف معادن است، اضافه کرد: شروع انقلاب و نهضت معدنی همین موضوع اکتشاف است، مهمترین مشکل ما در این حوزه بوده که امروز با همت ایمیدرو به نتایج مهم و قابل افتخاری رسیدیم که بیش از کل اکتشافات گذشته را برای امسال برنامه ریزی کردیم.

رحمانى ادامه داد: امسال نقشه راه معدن را ذیل برنامه انقلاب معدنی داریم، فعالسازی معادن کوچک مقیاس را نیز در کنار اکتشاف داریم.

وزیر صمت تاکید کرد: اولویت دولت در بخش معدن، همین موضوع اکتشاف معادن است.، بر این اساس دستگاه های ذیربط در کنار انجمن ها و تشکل ها و بخش خصوصی در حوزه معدن در کنار هم پای کار بیایند.

رحمانى خاطرنشان کرد: کشور برای اولین بار دارای نقشه راه معدن شده است که این اکتشافات باید در این مسیر برود، تفویض اختیار به استان ها را برای تسریع در پیشبرد امور در دستور کار داریم، آمادگی داریم که هر کاری را که امکان تفویض دارد و تفویض آن خلاف قانون نباشد را به استان ها واگذار کنیم و معادن باید پایه توسعه استان ها شود.

وزیر صمت در پایان گفت: توسعه معادن باید در کنار توجه به مسئولیت های اجتماعی در مناطق محل معادن باشد، همچنین توجه به حفظ محیط زیست را در کنار توسعه معدن مدنظر داریم چراکه معدن و محیط زیست مغایر هم نیستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دفاع مقدس معدن دولت انقلاب بخش خصوصی قانون محیط زیست صنعت نفت رضا رحمانی درآمد نفتی تولید آلومینیوم وزیر صنعت و معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان و نمونه تولیدی در حوزه ژنراتور مدعی است که تحریم‌ها باعث شده است تا هزینه مواد اولیه این شرکت که در شاهرود واقع است کاهش یابد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078411 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • فوق‌ستاره ژاپنی جایگزین گران‌ترین والیبالیست جهان
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد