Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:05:09 GMT

پای «هنر و تجربه» به تئاتر باز شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۱۷۱۳

پای «هنر و تجربه» به تئاتر باز شد

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه هامون، هادی حجازی‌فر، مدیر هنری تئاتر هامون با اشاره به وعده خود برای حمایت از استعدادهای تئاتری گفت: بر همین اساس این برنامه جدی تئاتر هامون از روز گذشته (دوشنبه/ اول مهر) و با اجرای تئاتر پپ در سانس ۱۷:۳۰ در این تماشاخانه کلید خورد تا از این به بعد بتوانیم رویدادی مشابه با سینما را با ایجاد زمان ویژه هنر و تجربه در عرصه تئاتر رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام تلاشی برای ایجاد فرصت دیده‌شدن آن دسته از نمایش‌های با ارزش در میان تئاترهای غیرتجاری است که اجرایشان می‌تواند به دیده شدن جایگاه برجسته سازندگان آن‌ها در جامعه تئاتر ایران کمک کند و از سوی دیگر به ذائقه مخاطبان و کیفیت هنری اجراهای موجود نیز چیزی بیافزاید.

وی درباره برنامه‌های این سالن تئاتر خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از گروه‌های تجربی، علاوه بر دو نوبت اجرای اصلی این سالن، برای ساعت ۱۷:۳۰ تدارکی ویژه دیدیم که با بهای بلیت کمتر از یک سو و دریافت سهم کمتر از گروه‌های تئاتری از سوی دیگر، به دیده‌ شدن استعدادهای خوب تئاتر به سهم خود کمک کنیم. همچنین برای این‌که مخاطبان ارزشمند این سالن از کیفیت کارهایی که اجرا می‌شوند مطمئن باشند، نمایش‌ها قبل از تایید برای اجرا در این سانس، بازبینی می‌شود و در صورت باکیفیت بودن امکان اجرا برایشان فراهم می‌شود و تنها هدف از راه‌اندازی این برنامه حمایت از گروه‌های جوان و بااستعداد بوده و هست.
تئاتر پپ که پیشتر مدت کوتاهی در تالار مولوی اجرا شده بود به کارگردانی اسماعیل کمالی دهقان به صحنه رفته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تئاتر هادی حجازی فر نمایش تئاتر هامون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان حضور دارند.

پیام احمدی افزود: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی گفت: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره ۴ اثر از استان مورد بازبینی قرار گرفت که ۲ اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

احمدی یادآور شد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان تحت حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده اند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی