Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@23:40:52 GMT

به داد شهرکهای صنعتی برسید!

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۰۸۸

به داد شهرکهای صنعتی برسید!

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فتح اله بیات با بیان اینکه امروز سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل جدید سخت است، افزود: کارگاه‌ها و شهرکهای صنعتی زیادی داریم که اکنون سوله هایشان در حال خاک خوردن است. دولت و وزارتخانه‌های متولی باید این بنگاههای خاموش را شناسایی و در بازپرداخت بدهی‌هایشان کمک کنند.

اعمال بازرسی قوی در واردات و صادرات کالا 

وی جلوگیری از ورود کالاهای خارجی مشابه تولید داخل را خواستار شد و گفت:مجوز واردات هر محصولی به کشور که امکان ساختش را داریم نباید صادر شود و هرگونه واردات و صادرات کالایی به کشور تحت نظارت، کنترل و بازرسی قوی صورت گیرد تا راه نفوذ و سودجویی برای فرصت طلبان بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول کارگری در ادامه به طرح پرداخت یارانه دستمزد اشاره و اظهار کرد: طرح‌های انگیزشی طرح‌های خوبی است ولی باید زیرساختهای آن فراهم شود. در طرح یارانه دستمزد باید ببینیم چه بازار کاری بابت این انگیزش ایجاد کردیم و آیا محل کاری برای نیروهای کاری که می‌خواهیم جذب کنیم درنظر گرفته‌ایم؟

پیش‌بینی زیرساختهای جذب نیرو در طرح یارانه دستمزد

بیات تاکید کرد: آنچه مهم است در طرح یارانه دستمزد زیرساختهای اشتغال و جذب نیرو در مناطق محروم و کم برخوردار باید ابتدا پیش‌بینی و سپس سرمایه اولیه و مکان و نوع شغل تعریف شود.

به گفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، اگر زیرساختهای اولیه مهیا نشود طرح در نیمه راه باقی می ماند و نتیجه لازم را نمی دهد. وقتی طرح در کرمانشاه به عنوان یکی از شهرهای پر بیکار به اجرا درمی‌ آید، بنگاههای اقتصادی که قرار است نیروی کار را جذب کنند شناسایی و مشخص شوند در چه چارچوبی و با چه امکاناتی کار خواهند کرد.

حمایت از بنگاههای خاموش و شهرکهای صنعتی راکد

به اعتقاد وی به جای طرح یارانه دستمزد، دولت باید به داد کارخانه‌ها و شهرکهای صنعتی برسد و آنها را سرپا نگه دارد که هزینه کمی دارند. امروز شهرکهای صنعتی که سرمایه‌های عظیمی در آنها نهفته به جای تولید و جذب نیرو به بازار کار، به سوله و بارانداز تبدیل شده‌اند لذا به جای دادن یارانه دستمزد بهتر است به احیای این بنگاهها بپردازیم تا هم تولید نفسی بگیرد و هم نیروهای کار شاغل را از دست ندهیم.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌های مهم وزارت کار در راستای توسعه فضای کار و گشایس بازار کار است که در حال حاضر در هشت استان کشور که دارای بیشترین میزان بیکاری هستند به اجرا درآمده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اشتغال بیکاری بازار کار بنگاه های اقتصادی شهرک های صنعتی دستمزد يارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهاد‌های حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیاز‌های اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه ۷۵۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۹ درصد از کل مصارف یعنی ۵۹۹.۶ هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار ۴۸۵ هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • حال کارگران خوب است!
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • بارسلونا مصمم به فروش دیونگ