Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش خبرگزاری مهر درگزارشی با عنوان «حواشی رفع ﻣﺴﺪودی ﻛﺎرت های سوخت مهاجر» به بررسی مشکلات مردم در روند بازگشت کارت سوخت شخصی به چرخه سوختگیری پرداخته بود که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در واکنش به این گزارش ، توضیحاتی را ارسال کرده و درباره بخش هایی از این چالش ها توضیحاتی ارائه داده است؛ هر چند که طبق گزارش های مردمی، بخش قابل توجهی از این چالش ها هنوز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل توضیحات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به این شرح است:

در ﭘﻲ درج ﮔﺰارﺷﻲ در ﺧﺒﺮﮔﺰاری ﻣﻬﺮ در روز  سه شنبه ۱۲ شهریور ماه ۹۸ با عنوان «حواشی رفع ﻣﺴﺪودی ﻛﺎرت های سوخت مهاجر» و انعکاس مشکلات برخی از دارندگان خودرو در ارتباط با کارت های هوشمند سوخت مهاجر مسدود شده در این گزارش، ﺗﻮﺿﻴﺤﺎﺗﻲ را ﺑﻪ اﻃﻼع ﺧﻮاﻧﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺘﺮم ﻣﻲ رﺳﺎﻧﺪ:

۱-متاسفانه با کم اهمیت شدن استفاده از کارت ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ  سوخت از سال های گذشته، بسیاری از هموطنان با توجه به در دسترس بودن کارت سوخت موجود نزد جایگاه دارها و حذف سهمیه بندی بنزین، اهتمامی برای استفاده و نگهداری از ﻛﺎرت ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺷﺨﺼﻲ ﺧﻮد نداشتند و در اﻳﻦ ﺷﺮاﻳﻂ زﻣﻴﻨﻪ ای ﺑﺮای افراد ﺳﻮدﺟﻮ فراهم آمد که به شیوه های مختلف این کارت ها را جمع آوری و سوءاستفاده کنند که این شرایط در نهایت و پس از انجام هماهنگی با مبادی قانونی ذیربط منجر به صدور احکامی از طرف مراجع قضایی برای مسدودسازی این دسته از کارت ها شد.

۲-در اجرای این طرح، پس از کشف کارهای سوخت مهاجر، مراجع قضایی، تا زمان اتخاذ تصمیم در خصوص تعیین غرامت، دستور مسدودی کارت های موصوف را صادر و اعلام نمودند اگرچه ممکن است  در مواردی مالک اصلی خودرو تقصیر نداشته لیکن به هر شکل، همانند کارت های بانکی، مسئولیت امر، لاجرم به عهده صاحب کارت موصوف است.

۳-با اجرایی شدن طرح «الزام استفاده از کارت های هوشمند خودروهای شخصی» شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به منظور تسهیل طرح، از طریق رایزنی با مقامات محترم قضایی برای بسیاری از هموطنان که رفع مسدودی کارت سوخت آنها صادر شده شرایطی را فراهم آورده است تا ضمن مراجعه به مراکز پلیس ۱۰+ درخواست دریافت کارت المثنی خود را به ثبت برسانند.

۴-از همه هموطنان عزیز درخواست می شود با توجه به الزامی شدن استفاده از کارت های هوشمند سوخت شخصی و لزوم پیشگیری از سوءاستفاده های احتمالی و مشکلات قضایی در حفظ و نگهداری کارت های هوشمند سوخت شخصی خود اهتمام بیشتری داشته باشند و به هیچ وجه کارت سوخت شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

کد خبر 4720854

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر کارت سوخت جایگاه سوخت قاچاق سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران شرکت نفت آرامکو عربستان بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت بورس بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی پهباد وزارت صنعت معدن و تجارت ایالات متحده آمریکا تولید نفت قیمت یورو قطع یارانه نقدی صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران