Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@23:59:17 GMT

دور زدن قانون در پیاده رو

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۳۱۳۴

دور زدن قانون در پیاده رو

وقتی راکبان موتورسوار چندان توجهی به قانون نمی‌کنند و برای رسیدن به مقصد طاقت ترافیک و پشت چراغ قرمز ایستادن را هم ندارند و تاوان آن را عابران پیاده باید بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار مدت‌هاست شاهد تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روها و معابر مختص عابران پیاده هستیم که باعث سلب آسایش شهروندان شده و نتیجه این اتفاق نابسامانی خیابان ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه تقریبا پیاده رویی که بتوان در آن چند دقیقه ای بدون دغدغه راه رفت، کمتر یافت می شود. شاید تا چند دهه قبل به دلیل کم بودن تعداد وسایل نقلیه، وجود پیاده رو ها در شهر چندان ضرورتی نداشت ولی امروزه با افزایش خودرو ها و خطرات ناشی از آن، پیاده رو ها باید برای عابران امن شود.

 

 

اینجا است که وقتی راکبان موتور سوار چندان توجهی به قانون نمی کنند و برای رسیدن به مقصد طاقت ترافیک و پشت چراغ قرمز ایستادن را هم ندارند و تاوان آن را عابران پیاده باید بدهند.

سرهنگ یونس منفرد، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی در خصوص این موتورسواران قانون گریز به تبریزبیدار می گوید:  ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی یک سری وظایفی تعریف کرده که بر اساس آن کلیه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در مورد موتور سیکلت ها جاری است. حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکت نمایش مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتور سیکلت تخلف محسوب شده و مأموران موضوع ماده(ماموران راهنمایی رانندگی) موظفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه اقدام کنند.

 


وی ادامه می دهد: در استان ما ۲۴۸ هزار و ۲۴  دستگاه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۷۰ هزار و ۱۹۶  دستگاه موتورسیکلت در تبریز تردد می کنند یعنی تردد ۶۸ درصد موتور سیکلت ها در تبریز است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خبر می دهد: جریمه ها برابر جدول جرایم است که به طور کامل مشخص شده و حرکت در پیاده روها با جدول جرایم اعمال می شود لذا جریمه موتور و ماشین حین قانون شکنی یکسان است.

سرهنگ منفرد به خبرنگار تبریز بیدار می گوید: پیاده رو شارع عمومی محسوب می شود و هنگامی که شارع عمومی است ماشین و موتور حق توقف ندارند چه برسد تردد؛ توقف ماشین و موتورسیکلت در پیاده رو ها سد معبر به حساب می آید و مغازه داران نیز اجازه ندارند جعبه ای در پیاده رو ها قرار دهند.

 

 

ارتباط سهل الوصول بودن موتورسیکلت و عدم آگاهی با مقررات

وی ادامه می دهد: موتور سیکلت وسیله ای ارزان قیمت در جهت حمل و نقل است و ضمن اینکه ارزان است آسیب پذیری آن نیز بسیار زیاد است و عدم آشنایی به مقررات، فقدان گواهی نامه دلایلی است که باعث می شود موتور سواران آگاهی خوبی از قوانین راهنمایی و رانندگی نداشته باشند و در اکثر موارد دچار قانون شکنی شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان می گوید: اگر موتور سوراران نسبت به مقررات راهنمایی و رانندگی آگاهی داشته باشند و بدانند مقررات دقیقا همانی است که نسبت به ماشین ها اعمال می شود؛ هیچ موقع قانون را زیر پا نمی گذارند که این معضل با آموزش و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها قابل حل شدن است.

توقیف ۷۱۲۸ متورسیکلت در تبریز

او ادامه می دهد: در این ۵ ماه در تبریز، پلیس ۷ هزار و صد و بیست و هشت دستگاه موتور سیکلتی که باعث هرج و مرج و قانون شکنی در شهر شده بودند را توقیف کرده است که شرایطی برای ترخیص آن معین شده لذا برای تحویل موتور سیکلت خود می توانند طبق قوانین اقدام کنند.

وی ضمن توصیه به موتور سواران می افزاید: موتور سواران باید قانون را کاملا رعایت کنند و در اولین فرصت نسبت به گرفتن گواهی نامه موتور سیکلت اقدام کنند؛ وسیله نقلیه شان را ایمن کنند و حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند. از قسمت BRT اصلا عبور نکنند چرا که BRT وسیله نقلیه طویل محسوب می شود که در گردشش جوانب خود را به خوبی نمی بیند و موتورسیکلتی که از بغل BRT عبور می کند در نقطه ی کور آن قرار گرفته و حادثه رخ می دهد.

 


سرهنگ منفرد با اشاره به اینکه قانون جهت رفاه حال مردم است و اگر رعایت کنند همیشه در آسایش خواهند بود، تذکر می دهد: رانندگان پایبند به قانون باشند و در سطح شهر تبریز توقفات دوبله به معضل ترافیکی دچار شده که خیابان ها از گنجایش به دور هستند بنابراین با پارک دوبله عرصه خیابان ها تنگ تر می شود و به جایی می رسد که تراکم شدید به وجود بیاید و باعث مشکلات جدی شود پس شهروندان عزیز از توقف دوبله خودداری کنند چرا که توقف دوبله بی انضباطی ترافیکی به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه اگر مردم خواهان تسهیل تردد هستند،  با پلیس همکاری کنند ادامه می دهد: عابرین هم وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند؛ ۴۳% تلفات تصادفات مربوط به عابرین پیاده است که آنان باید از پل عابر پیاده، گذرگاه مشخص، پیاده رو ها عبور کنند و در سطح سواره رو خیابان نباشند تا تصادفی رخ ندهد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده

به گزارش خبرآنلاین، رییس اداره تصادفات پلیس پایتخت از فوت عابر پیاده بر اثر بی توجهی راننده جرثقیل نیسان در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داد.

سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس پایتخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فوت عابر بر اثر بی توجهی راننده نیسان اظهار داشت: در ساعت ۰۲:۳۰ شب گذشته در مسیر بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی به شرق قبل از پل فرهنگ یک دستگاه جرثقیل نیسان که در این مسیر در حال تردد بوده به علت عدم توجه به جلو به شدت با یک نفر عابر پیاده برخورد می‌کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس پایتخت با بیان اینکه سرعت زیاد نیز در این حادثه مزید بر علت عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بوده گفت: سرعت زیاد این جرثقیل نیسان باعث شد راننده دیگر نتواند وسیله خود را کنترل کند و در مواجه با عابر دیگر کاری از دستش برنیامده و چون زمانی برای ترمز کردن و ایست کامل نداشته با عابر پیاده به شدت برخورد می‌کند.

وی افزود: متأسفانه در اثر شدت ضربه عابر پیاده در محل حادثه فوت می‌کند.

سرهنگ جوانبخت گفت: بلافاصله پس از دریافت این خبر تیم کارشناسی پلیس راهور پایتخت، در محل حادثه حاضر شدند و با ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداختند.

وی بیان داشت: به همین علت، در این محدوده شاهد بار ترافیکی به علت توقف خودروها برای دیدن حادثه تصادف بودیم که با تلاش همکاران و خارج کردن این وسیله از موقعیت تصادف بار ترافیکی کاهش یافت و به وضعیت قبل بازگشت.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب توصیه کرد: تمام حواس راننده حین رانندگی می‌بایست معطوف به رانندگی کردن باشد و طبق قوانین خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن صحبت با تلفن همراه ممنوع می‌باشد و رانندگان گرامی کاملاً باید به جلو توجه کافی داشته باشند تا بتوانند رانندگی ایمن و بدون حادثه‌ای داشته باشند.

در انتها سرهنگ جوانبخت اظهار داشت: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کلیه کاربران ترافیک شاهد وقوع چنین حوادث تلخی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898552

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه رانندگی می کنند/ فقط با ۵۷۰ هزار تومان گواهینامه بگیرید