Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: باغداران حتما برای سمپاشی باغ در نیمه دوم سال اهتمام داشته باشند. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

محمد علی شریکیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: تنها راه حمایت از باغداران انگور در مقابل آفت‌ها و خساراتی که به آنان تحمیل می‌شود بیمه محصولات باغی است و در این راستا از همه باغداران خواسته‌ایم بحث بیمه را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد جهاد کشاورزی استان مرکزی نسبت به کاهش برداشت‌های قانونی از چاه‌های آبواکنش جهاد کشاورزی به اختلاط خاک با گندم؛ تخلفات موردی و جزئی است ولی 700هزار تن کذب استمعاون وزیر جهاد کشاورزی: قیمت خرید تضمینی کلزا 2 برابر قیمت گندم است

وی افزود: در برخی از موارد در انگور حجم خسارات وارد شده به تاکداران زیاد است و در این زمینه صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید پاسخگو باشد. سازمان جهاد کشاورزی هم تلاش کرده از طریق اعتبارات شاخص‌های مختلف٬ بخشی از خسارات را جبران کند.

شریفیان با اشاره به هجوم آفت گردو حاصل از رطوبت زیاد سال جاری به باغداران استان٬ تاکید کرد: امسال با توجه به بارش های ابتدایی سال و افزایش میزان رطوبت هوا٬ در درختان گردم شاهد برخی آفات و رطوبت‌زدگی بودیم که بر روی محصول نهایی گردوی استان تاثیر گذار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: گردو به رطوبت بسیار حساس بوده و به همین دلیل عوامل بیماری‌زا رشد داشته اند. کارگاه های متعددی برای مقابله با آفات برای باغداران برگزار کرده‌ایم و توصیه ما این است که باغداران حتما در نیمه دوم سال هم  از سموم توصیه شده برای درختان استفاده کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تلاش ما بر تغییر و ایجاد تنوع در گونه‌های باغی استان است و در این راستا 47000 اصله نهال انگور ریشه دار را در استان توزیع و دو نهالستان در بجنورد و آشخانه ایجاد شده است. هم چنین 35 هکتار باغ الگویی از محل تسهیلات ارزان قیم ایجاد شده و امسال 25 هکتار دیگر نیز افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

R7719/P/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید

به گزارش همشهری آنلاین، «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

کد خبر 846828 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد