Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: بازدیدی که تاجران خارجی از باغات پسته رفسنجان انجام دادند باعث شد برای خرید این محصول برنامه ریزی های خود را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حسین رضایی امروز (دوم مهر )در جمع خبرنگاران بیان کرد: روز گذشته یک تیم 18 نفره از کشاورزان و تاجران کشورهای آلمان، ترکیه، اسپانیا و استرالیا طی دو روز به ایران سفر کردند که روز اول را در رفسنجان گذراندند و امروز نیز برای بازدید از باغات ساوه و ورامین به شمال کشور رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این تاجران از باغات پسته رفسنجان و ترمینال های ضبط پسته بازدید کردند و نظرشان مساعد بود زیرا دشمن برای تخریب ایران جوسازی کرده بود که منابع آبی ایران تمام شده و کشاورزی و به ویژه پسته کاری در ایران از بین رفته و در حال نابودی است و ایران آب ندارد و در استان کرمان هم پسته ای برداشت نمی شود لذا بازدید از باغات پسته رفسنجان که مهد تولید این محصول در دنیا است را در برنامه سفر خود به ایران گذاشتند.

 

 

رضایی تصریح کرد: آنها وضعیت مراکز فرآوری پسته، ترمینال ها و باغات را دیدند و پی بردند که پسته هنوز هم با مرغوبیت خاصی در استان کرمان تولید می شود و این تولید و فعالیت ها توسط کشاورزان این خطه ادامه دارد.

 

 

وی افزود: با توجه به جوسازی دشمن علیه ایران، این تاجران تصور خود را که ایران  پسته برای عرضه ندارد باطل دانستند و باور کردند که ایران پسته مرغوب و با طعمی بی نظیر در دنیا تولید و به بازارهای دنیا عرضه می کند و برای 10 سال آینده برنامه ریزی خواهند داشت که محصول پسته مورد نیاز خود را از ایران تهیه کنند و خیالشان راحت شد که ما پسته داریم و به آنها عرضه خواهیم کرد.

 

 

رضایی به امنیت و آرامشی که در ایران وجود دارد اشاره کرد و گفت: این تاجران بیان کردند که در خارج، چهره ایران را بد جلوه داده اند که در ایران امنیت وجود ندارد اما ما می بینیم که امنیتی که در ایران حاکم است در هیچ  جای دنیا نیست و فهمیدیم آرامش در کشور ایران وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این تاجران همچنین متوجه شدند که دشمن صادرات ایران را تحریم کرده لذا با این وصف تمایل داشتند که با ایران همکاری کنند و با تاجران ایرانی رایزنی و بخشی از پسته مورد نیاز کشور خود را از آنها تهیه کنند ضمن اینکه با 30 درصد از صادرکنندگان پسته نیز ملاقات می کنند و وارد مذاکرات خواهند شد.

 

 

  

رضایی تصریح کرد: یکی از این مسافران بزرگترین واردکننده پسته در کشور استرالیا بود که عنوان کرد ما می توانیم پسته و مغز سبز پسته را از ایران و رفسنجان بخریم.

 

 

وی اشاره کرد: ما باید دنبال بازارهای جدید در خارج باشیم تا بتوانیم پسته را در انجا عرضه کنیم و این بازدید ها می تواند نقاط قوتی برای صادرات پسته باشد.

وی ادامه داد: کشاورزان باید برای بهره وری بیشتر از آبیاری نوین استفاده کنند زیرا باغاتی که این سیستم در آن اجرا شده میزان پوکی پسته در آن کم و بهره وری بیشتر است ضمن اینکه مدیریت منابع آب صحیح انجام می شود و آب هدر نمی رود؛ ضمن اینکه امسال نیز برای تجهیز باغات پسته به آبیاری نوین زیر سطحی دولت برای هر هکتار ۱۳ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان اعطا می کند.

 

 

 

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به اینکه این تیم همچنین از کارگاه قالی بافی آقای ابوالهادی در رفسنجان بازدید کردند و گفتند قبلا"بیشترین فرش را از تاجیکستان تهیه می کردند و بنا دارند که فرش را از ایران تهیه کنند؛ بیان کرد: آنقدر از فرش ایرانی تبلیغ نشد که این میراث فرهنگی فراموش شده و این تاجران فرش های ابریشمی را دوست نداشتند بیشر فرش های دستباف و قدیی ایرانی را پسندیدند پس هنوز فرش و پسته جای فروش دارد و مسئولان باید با جدیت پیگیر صادرات پسته و فرش ایران باشند.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح استان همدان دفاع مقدس مسجد طراز اسلامی اردبیل کانون های مساجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد رفسنجان پسته صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی مظهری مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، گفت: این مرکز متولی شماره گذاری کالا و خدمات است که طی ۲۸ سال گذشته بارکدهای بین‌المللی که در فروشگاه‌ها اسکن و استفاده می‌شود، توسط این نهاد صادر شده و در همه دنیا با پیش شماره ۶۲۶ قابل شناسایی هستند؛ این کدها، مشخصات تولید کننده و مشخصات را ارائه می‌دهد؛ بر همین اساس ۷.۵ میلیون قلم کالا در کشور شماره گذاری شده و بسیاری از این کالاها به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

وی ادامه داد: عده‌ای ادعا می‌کردند، زمانیکه امکان صادرات به کشورهای اوراسیا داشتند، باید به الزام زمانی در استانداردی طی کنند؛ به همین دلیل باید بسته بندی‌های نو را مجدد جدا و برچسب‌های جدید را روی کالا نصب می‌کردند. انجام این فرآیند موجب آشفتگی بسته‌بندی می‌شد.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران در مصاحبه رادیویی تصریح کرد: برای همین مساله ذکر شده، در حاشیه نمایشگاه اکسپو تهران پیگیری‌هایی برای برگزاری جلسه با نماینده این نهاد بودیم تا در ایران نمایندگی مرتبط به این استاندارد دایر شود؛ پس از این مذاکرات، جلسه‌ای با رایزن اقتصادی ایران در روسیه و مدیران توسعه و تجارت تفاهم نامه‌ای با این شرکت که استاندارد اتحادیه اوراسیا داشته امضا کردیم تا نمایندگی ایران در این شرکت فعال و استاندارد روی کالا در کشور ایران اعلام شود.

مظهری خاطرنشان کرد: یکی از کدهایی که در این کالاهای صادراتی الزام داشت، «ایران کد» بود که پیش نیاز آن، کد استاندارد است؛ در نتیجه اگر کالایی برچسب استاندارد دارد، قطعاً شروط لازم استاندارد اوراسیا آسیا یا (EAC) را نیز دارد.

این مسؤول افزود: البته این تفاهم‌نامه موجب تعامل با نمایندگی می‌شود و دیگر در گمرکات کشورهای اوراسیا معطلی رخ نخواهد داد.

وی گفت: مزیتی که ایجاد شده آن است که تجار ایران باید در کشورهای طرف برای هر کالا ۱۰ روبل هزینه این استاندارد را پرداخت کنند اما در ایران این هزینه به شکل ریالی دریافت می‌شود که این هزینه هم به سود تجار است و از سوی دیگر مانع خروج ارز کشور خواهد شد و هزینه تجار را نیز به یک دهم می‌رساند.

کد خبر 6096116

دیگر خبرها

  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس