Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی روز سه‌شنبه ۲ مهرماه در جریان بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری از مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی برخی مجتمع‌های پتروشیمی تأمین خوراک است که با جمع‌آوری فلرهای نفتی، بخش قابل توجهی از این مشکل رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هلدینگ خلیج‌فارس از طریق پالایشگاه بید بلند ۲، خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین می‌کند، افزود: در مرحله اول باید ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی، توسط هلدینگ خلیج‌فارس جذب شود. همچنین در صورت تأمین ۳/۵ میلیارد دلار برای جمع‌آوری فلرهای نفتی، خوراک پتروشیمی‌ها به پایداری خواهد رسید.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پیش‌ازاین قرار بود پتروشیمی امیرکبیر در جمع‌آوری فلرهای نفتی استان جهت تأمین خوراک مورد نیاز مشارکت کند، یادآور شد: این مسئله بعد از پیگیری‌های بسیار زیاد با وزیر نفت، مورد بی‌توجهی مسئولان پیشین  این پتروشیمی قرار گرفت.

استاندار خوزستان مشکل موجود پتروشیمی امیرکبیر را تأمین خوراک اتان خواند و گفت: این مجتمع باید برای رسیدن به شرایط پایدار خوراک، در جمع‌آوری فلرهای نفتی در استان مشارکت کند و سهم خود را پرداخت کند.

شریعتی با اشاره به اینکه جمع‌آوری فلرهای نفتی برای کشور از اهمیت ویژه‌ای در حوزه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این طرح سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور وارد فاز اجرایی شده است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی پتروشیمی امیر کبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حسینی سخنگوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء، گفت: مجموعه قرارگاه با توجه رسالت خود همواره در کنار دولت‌ها بوده و به عنوان بازوی اجرایی دولت نقش آفرینی می‌کند و در تمام حوزه‌های عمرانی و زیرساختی و در ٨ هلدینگ قرارگاه خاتم‌الانبیاء تمرکز داریم؛ مهمترین پروژه‌های مهم قرارگاه حضور در پروژه فشار افزایی میادین نفت و گاز بوده که نتیجه آن کمک به رفع ناترازی گاز کشور است.

سخنگوی این هلدینگ درباره حضور قرارگاه در میادین مشترک و حضور در میدان آرش اظهار داشت: قرارگاه به حوزه میادین مشترک ورود کرده البته میدان گازی آرش شرایط خاص خود را دارد و هنوز کار اجرایی را در میدان آرش شروع نکردیم و همچنین از دیگر پروژه‌های مهم حضور در طرح توسعه فرودگاه حضرت امام است.

وی با اشاره به ارتباط قرارگاه با کشورهای خارجی ادامه داد: قرارگاه در پروژه‌های فرامرزی هم حضور دارد که مهمترین آن صدور خدمات فنی و مهندسی بوده و نمونه اخیر آن، حضور در پروژه‌های سریلانکا بوده‌است. ارزش مشارکت خارجی قرارگاه در پروژه‌های متعدد ۵ میلیارد دلار است و این قراردادها برای کشور ارزآوری قابل توجهی خواهد داشت.

سخنگوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه بخش خصوصی در بحث صدور خدمات مهندسی با مشکل نقل و انتقالات مالی مواجه است آیا قرارگاه با این مشکل مواجه نیست، ادامه داد: این مشکل برای تمام مجموعه‌ها و حوزه‌ها وجود دارد و با توجه به محدودیت‌ها در بخش نقل و انتقالات مالی با مشکلاتی مواجه هستیم اما انتقالات در حال جریان است و قفل نشده است.

وی در خصوص مشارکت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: برنامه‌ریزی برای ورود قرارگاه به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته و جلسات زیادی در این زمینه برگزار شده است.

کد خبر 6091425 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام