Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجاهدت مردم ایلام در جنگ تحمیلی و عدم مهاجرت به دیگر استان ها نشات گرفته از همّّیت، تعصب و غیرت آنها نسبت به شهر و دیارشان بود.

وی تاکید کرد: مردم غیور استان ایلام صحنه جهاد را ترک نکرده و جانانه با استقامت در برابر تجاوزات دژخیمان صدام و حامیانش آنها را با دست خالی زمین گیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام افزود: مردم استان ایلام پشت سر ولایت فقیه ایستاندند و به جای مهاجرت و کوچ به دیگر استان های کشور زندگی در کوه و جنگل را ترجیح و با کمترین امکانات و سخت ترین شرایط هشت سال جنگ دفاع مقدس را تحمل کردند بدون اینکه باری بر دوش مسئولان باشند.

کریمی تبار یادآور شد: مردم استان ایلام به کرات دین خود به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را ادا کرده اند و اکنون که بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد باید نظام نیز دین خود را نسبت به مردم صبور و مقاوم استان ایلام ادا کند.

وی با بیان اینکه جنگ موجب عقب ماندگی ایلام شد، گفت: این استان با مشکلات و کمبودهای عدیده ای مواجه است که باید با همت مسئولان کشور این نواقص به تدریج مرتفع شود.

وی افزود: ایلامان در زمان جنگ سنگر مقاومت و  پاسداری از کشور را ترک نکردند و در این راستا با سختی های زیادی مقابله کردند و اکنون نیز مشکلاتی چون بیکاری، تورم، میزان درآمد پایین و ... زندگی مردم صبور ایلام را با چالش مواجه ساخته است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام به موضوع اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: استان ایلام به واسطه مرز مهران محل گذر زائران و تجار زیادی است که در طول سال بین ایران و عراق در تردد هستند و در ایام اربعین نیز حضور زائران در استان ایلام به اوج خود می رسد.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: باتوجه به اینکه مرز مهران به واسطه شرایط جغرافیایی و امنیتی به نوعی مرز اصلی و گذرگاه نخست زائران برای سفر به عتبات عالیات است، نیازمند زیرساخت هایی مطلوب و در خور شان و ظرفیت استان و اربعین است. 

وی تاکید کرد: هرچند در طول سالهای گذشته تاکنون اقدامات موثر و خوبی در راستای تقویت زیرساخت های استان ایلام صورت گرفته اما افزایش و بهسازی این زیرساخت ها باتوجه به شرایط استان ایلام ضرورت دارد.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام امام جمعه ایلام هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام

                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی در ادامه افزود: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و  ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نیا همچنین تصریح کرد: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی در پایان با قدردانی از صدا و سیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

دیگر خبرها

  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • خدمت به مردم ادامه راه شهدا است
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام