Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادقی بازیگر نقش بن مطیع در "مختارنامه" با اشاره به اینکه ساخت این سریال، مشکل، پیچیده و زمانبر بود، گفت: برای نقش «عمر سعد» با چند بازیگر و از جمله من گفت‌وگو شد که در نهایت "مهدی فخیم‌زاده" این نقش را با شایستگی ایفا کردند. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمد صادقی در فیلم‌هایی همچون زخمی، فرار مرگبار، پرده عشق، وعده دیدار، پایان‌نامه، لاله، پرچم‌های قلعه کاوه، ولایت‌عشق و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. جلوی دوربین رفته و بازی در سریال‌های دوران سرکشی، بهشت‌گمشده، سال‌های مشروطه، شهر دقیانوس، کابوس، سایه روشن، از جنوب تا شمال، عمارت فرنگی، ولایت‌عشق، تصمیم منطقی، قهر و آشتی را نیز در کارنامه دارد.

وی در سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری نیز در نقش "عبدالله‌بن‌مطیع" هنرنمایی کرده است. این سریال تاریخی و جذاب که روایتگر قیام مختار ثقفی به خونخواهی امام‌حسین(ع) است؛ او در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره ماندگاری نقش‌ها و علاقه‌اش به سریال‌های پلیسی و معمایی صحبت کرده و گفته است که از حضور در نقش‌های تکراری پرهیز می‌کند.

مشروح این گپ و گفت را در ادامه می‌خوانید:

«مختارنامه» یک اثر بسیار ارزشمند است

*آقای صادقی، هم‌اکنون هنرنمایی را شما در سریال «مختارنامه» و چند صباحی قبل به عنوان «مأمون عباسی» در «ولایت عشق» نظاره‌گر بودیم؛ کمتر جایی خوانده‌ایم که درباره نقش خودتان در «مختارنامه» صحبت کرده‌ باشید؛ ایفای نقش "عبدالله‌بن‌مطیع" چه چالش‌هایی برای شما داشت؟

اطلاعات زیادی درباره این نقش در کتب تاریخی وجود ندارد و همین موضوع، یکی از چالش‌های ایفای این نقش بود؛ به هر حال او فردی واقعی در تاریخ است که باید نقشش به خوبی درمی‌آمد؛ «مختارنامه» اثر ارزشمندی است؛ داستان آن در مورد برهه و واقعه تاریخی بسیار با اهمیتی می‌گذرد و طبعاً بازیگر علاقه دارد که در این کار ممتاز مشارکت داشته باشد.

مجموعه‌های خوبی ساخته می‌شد

در دهه‌های 70 و 80 مجموعه‌های خوبی ساخته می‌شد؛ تولید چنین آثاری حتماً حضور گروهی زبده و ممتاز از هنرمندان را می‌طلبید؛ حضور در این پروژه‌ها آنقدر ارزشمند بود که همین موضوع برای بازیگر جذابیت داشت.

با من درباره «عمر سعد» صحبت شد!

*چطور شد "داود میرباقری" شما را انتخاب کرد؟

من سه نوبت به «مختارنامه» دعوت شدم؛ اولین بار در شروع کار این اتفاق افتاد؛ در آن زمان همه نقش‌ها موجود بود، اما متأسفانه سر کار دیگری بودم و نتوانستم به این پروژه ملحق شوم. بار دوم وقتی بود که برای نقش «عمر سعد» با چند بازیگر و از جمله من گفت‌وگو شد که در نهایت "مهدی فخیم‌زاده" این نقش را با شایستگی ایفا کردند.

در نوبت سوم بازیگر «بن مطیع» مختارنامه شدم

در نوبت سوم که به کار دعوت شدم نقش‌های زیادی باقی نمانده بود؛ در آن زمان نقش "عبدالله بن مطیع" به من پیشنهاد شد و چون دلم می‌خواست در این کار فاخر حضور داشته باشم، آن را پذیرفتم؛ این نقش سیاسی است؛ در آن زمان با آقای میرباقری گفت‌وگو کردم تا تعدیلاتی در آن ایجاد و جنبه‌های دراماتیکش برجسته شود.

ماجرای حذف بخش‌هایی از نقش «بن مطیع»

به طور کلی نقش‌های سیاسی، خیلی جای کار ندارند. «عبدالله بن مطیع» فردی است که در کسوت سیاستمدار در قصه حضور دارد؛ آقای میرباقری زحمت کشیدند و تعدیلاتی در نقش ایجاد کردند، البته قسمت‌هایی از بازی این نقش حذف شد که به نظرم بخش‌های پرانرژی و خوبی بود.

حتماً دلیل موجهی داشتند!

*چرا این بخش‌ها حذف شد؟

صلاحدید تهیه‌کننده و کارگردان این طور بود؛ حتماً آن‌ها دلایل موجهی برای این کار داشته‌اند.

سعید راد: خارج از ایران هیچ خبری برای هنرمندان نیست/ نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند+ فیلمبازیگر نقش "حرمله": دارایی‌ام از نوکری امام‌حسین(ع) است/ به خاطر دو رکعت نماز از سینما کنار می‌گذارند+فیلمبازیگر نقش شمر: دوست دارم امام حسین(ع) مرا به نوکری قبول کند+ فیلموقتی "خولی" با تمام دردسرهایش سر از "پاریس" در می‌آورد+ فیلم

امام حسین(ع) منبع اصلی جذابیت است

*روز گذشته صداوسیما نظرسنجی انجام  داد که «مختارنامه» با وجود تکرار چند ساله، با بیش از 50 درصد مخاطب، در صدر قرار گرفت؛ دلایل ماندگاری «مختارنامه» از نظر شما به چه عواملی بازمی‌گردد؟

این سریال در مورد امام‌حسین(ع) است؛ همین یک جمله کافی است تا متوجه شویم که تا چه اندازه برای همه مخاطبان در کشور ما و سایر نقاط جهان اهمیت دارد؛ اینکه سریال در مورد امام سوم ما شیعیان است، منبع اصلی جذابیت آن به شمار می‌رود؛ پرداختن به این مقوله تاریخی و مسئله کربلا و وقایع بعد از آن جذابیت‌های این اثر هستند.

استرس‌های «داود میرباقری» برای یک سریال پیچیده

بازخوردهایی که از این سریال گرفتیم نشان می‌دهد که این مجموعه بسیار تأثیرگذار بوده و خوب ساخته شده است؛ این سریال برای تیم هنرمندان پشت و جلوی دوربین دارای جذابیت‌های واقعی، تاریخی و با اهمیت بود. «مختارنامه» سریال مشکل، پیچیده و زمانبری بود؛ شاهد بودم که کارگردان استرس و فشار زیادی را در زمان ساخت مجموعه تحمل می‌کرد.

«مختارنامه» مرز زمانی ندارد

سریال‌هایی که در مورد شخصیت‌های مذهبی و تاریخی ساخته می‌شوند، مرور زمان شامل حالشان نمی‌شود و همیشه تازگی دارند؛ این نوع از کارها مرز زمانی هم ندارند؛ این مسائل در مورد «مختارنامه» هم صدق می‌کند.

قصه جذاب برایم اولویت دارد

*برای انتخاب یک نقش چه فاکتورها و ملاحظاتی برایتان مهم است؟

کار باید خوب باشد؛ قصه هم باید به خوبی نوشته شده باشد؛ خشت اول اگر خوب باشد، ادامه کار هم درست پیش می‌رود. قصه خوب، خصوصیاتی دارد که فرصت پرداختن به آنها در اینجا وجود ندارد؛ اما برای انتخاب نقش در وهله اول برایم مهم است که قصه جذاب باشد.

قواعد جذب درام را باید رعایت کنند

ما در بستر جذابیت می‌توانیم مطالب مهمتری را به نمایش بگذاریم و به بیننده منتقل کنیم؛ کار باید جذابیت دراماتیکی و نمایشی داشته باشد و قواعد جذاب درام در آن رعایت شده باشد؛ شخصیت‌پردازی قصه باید خوب باشد و کار از ریتم، موسیقی و فیلمبرداری مناسبی هم برخوردار باشد.

 

نوشته‌هایی را می‌خوانم که با موضوعات روز ارتباطی ندارند

همه‌چیز مانند حلقه‌های زنجیر به یکدیگر ربط دارند؛ موضوع دیگر این است که موضوع باید موضوعیت داشته باشد، یعنی باید نوعی علاقه‌مندی برای دنبال‌کردن این موضوع در بیننده باشد؛ این روزها نوشته‌هایی را می‌خوانم که مرتبط با موضوعات روز نیستند.

باید به دغدغه‌های تاریخی بپردازیم که دلالت به امروز دارد

ما باید بفهمیم که چه چیزهایی دغدغه‌های روز مردمند؛ اگر می‌خواهیم کار تاریخی بسازیم، باید به برهه‌ای از تاریخ بپردازیم که برای مردم جذاب باشد؛ بایستی به دغدغه‌های تاریخی بپردازیم که دلالت به امروز دارد.

کارهای تاریخی و پلیسی را دوست دارم

*به چه ژانری علاقه دارید؟

من کارهای تاریخی و پلیسی را خیلی دوست دارم؛ همچنان که می‌دانید من در کارنامه‌ام از این نوع کارها زیاد دارم؛ این دو مقوله خیلی هم به یکدیگر مرتبط نیستند، اما آنها را دوست دارم و به نظرم سرشار از جذابیت هستند.

در نقش تاریخی گویی در دوران دیگری زاده شده‌ام!

*چرا کارهای تاریخی و پلیسی برایتان جذابیت دارند؟

 وقتی شخصیت‌های تاریخی را بازی می‌کنی، گویی که در جای دیگری و دوران دیگری زاده شده‌ای. به همین دلیل کارهای تاریخی تجربه خاصی‌اند، زیرا نیاز به تلاش دارند؛ بازیگر باید شکاف زمانی و مکانی را به نوعی طی کند، به همین دلیل تجربه بدیعی است، البته کارهای تاریخی به دلیل همان شکاف تاریخی دشوارند.

«مهدی فخیم‌زاده» کارهای پلیسی خوبی می‌سازد

کارهای پلیسی و معمایی هم در همه جای دنیا جزو محبوبترین‌ها هستند؛ مردم این آثار را خیلی می‌پسندند. «مهدی فخیم‌زاده» کارهای پلیسی خوبی می‌سازد و همکاری‌هایی که با او و دیگران در ژانر پلیسی داشته‌ام، بسیار لذت‌بخش بوده است. 

«مأمون عباسی» ماندگار شد

*نقشی هست که ایفا کرده باشید و به طور خاصی دوستش داشته باشید؟

نقش «مأمون عباسی» که در سریال «ولایت عشق» بازی کردم در خاطرم ماندگار و تثبیت شده است؛ مدت زمان زیادی سر این کار بودیم و نقش دوست‌داشتنی بود.

بازی در نقش تکراری، لطفی ندارد

*شما هم با مشکل پیشنهاد نقش‌های تکراری روبرو هستید؟

بله و به شدت هم از ایفای نقش‌های تکراری پرهیز می‌کنم؛ وقتی یک نقش را ایفا می‌کنی و خوب درمی‌آید، بعد از آن چندین نقش مشابه پیشنهاد می‌شود که به نظر من ایفای آنها لطفی ندارد.

شاید بازیگر یک سریال تاریخی شوم!

*الان مشغول چه کاری هستید؟

مشغول بازی در فیلم سینمایی «لاله» هستم که تا یک ماه دیگر تمام می‌شود؛  فیلمنامه‌ای را هم خوانده‌ام که سریالی تاریخی است و به تاریخ معاصر می‌پردازد؛ ممکن است در این پروژه هم حضور داشته باشم.

انتهای پیام/

R1515/P1397/S4,1430/CT2 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم سینما رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم سینما رسانه ملی تلویزیون ماه محرم سینما رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم مستند «رخ» به کارگردانی سام کلانتری در اولین حضور بین المللی خود جایزه اصلی چهل و ششمین دوره جشنواره فیلم مسکو را از آن خود کرد.

«رخ» برداشتی آزاد از زندگی و رویاهای نقاش بزرگ سبک سوررئالیسم ایران، علی اکبر صادقی است.

عوامل این فیلم مستند عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: سام کلانتری و آرش صادقی، مدیر فیلمبرداری: رضا تیموری، تدوین: مستانه مهاجر، طراحی صدا: انسیه ملکی، طراح جلوه های بصری: افشین صادقی، مدیر جلوه های بصری: جواد مطوری، صدابردار: شاهین پور داداشی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: رسا شیخ، تهیه کننده اجرایی: بنیاد علی اکبر صادقی، اشکان صادقی.

جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برنده‌ها» رسید

فیلم سینمایی «برنده‌ها» در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره کازابلانکای مراکش به نمایش درآمد و موفق به دریافت جایزه بزرگ این فستیوال شد. حسن ناظر کارگردان «برنده‌ها» که به‌صورت آنلاین در مراسم اختتامیه حضور داشت، برای دریافت این جایزه از هیأت داوران و رییس جشنواره قدردانی کرد.

در جشنواره کازابلانکای مراکش که از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت مصادف با ۱۹ تا ۲۵ آپریل برگزار شد، فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی نیز در بخش مسابقه این فستیوال حضور داشت.

پخش بین‌الملل «برنده‌ها» بر عهده «دریم لب فیلم» قرار دارد و به‌زودی این فیلم در چند فستیوال جهانی دیگر نیز به نمایش درمی‌آید. این فیلم همچنین توسط شرکت مدرن فیلم در سینماهای انگلستان به مدت ۲ ماه به اکران در آمد.

رضا ناجی، حسین عابدینی، ملالی زیکریا، محمود جعفری، پارسا مقامی، هلیا محمدخانی، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرزاد کمال‌زاده، مانی نورمحمدی، ماهان نورمحمدی، محسن فدایی‌باش، رضا مقامی، اصغر سمسارزاده و میرطاهر مظلومی، بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. محسن مسافرچی به عنوان تهیه‌کننده ایران در این فیلم حضور دارد. پل ولش، نادیرا ماری و جنیفر آرمیتاج نیز تهیه‌کنندگان خارجی این فیلم هستند.

دیگر عوامل «برنده‌ها» عبارت هستند از مدیر تولید: مجتبی نورمحمدی، مدیر فیلمبرداری: آرش سیفی، طراح صحنه: محمد محمدی، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد.

«آوای ابرها» راهی کلمبیا شد

انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره، به سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن کاریبتونز کلمبیا راه یافت.

این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر سانتا مارتا کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

همزمان با اولین حضور بین‌المللی «آوای ابرها»، از پوستر بین‌المللی این اثر که طراحی آن برعهده سینا رعیت‌دوست بوده است، رونمایی شد.

هدف جشنواره کاریبتونز، تشویق ساخت انیمیشن‌های سمعی و بصری و همچنین ارایه سناریوهایی‌ است که در آن شیوه‌های دیجیتالی توسعه یافته به کار برده شده است. همچنین این رویداد استعدادهایی را که در این حرفه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مطرح می‌شوند، شناسایی می‌کند.

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آنها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابرها سفر می‌کنند ...

دیگر عوامل این اثر عبارتند از مدیر هنری: محمد لطفعلی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، تدوین، انیمیشن و کامپوزیت: سینا پورجلال، مهدی خماریان، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و محصول: مرکز فیلم جوان سوره.

پخش بین‌المللی این انیمیشن کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

کد خبر 6089719

دیگر خبرها

  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • ترورهای حسن صباح و پیروانش هدفمند بود / سریال حشاشین با واقعیت بیگانه است
  • پورحمیدی تحت فشار الماس شد!
  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت