Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@19:36:51 GMT

محمد صادقی: سه نوبت به «مختارنامه» دعوت شدم

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۶۹۴۱

محمد صادقی: سه نوبت به «مختارنامه» دعوت شدم

محمد صادقی در فیلم‌هایی همچون «زخمی»، «فرار مرگبار» و... جلوی دوربین رفته و بازی در سریال‌های «دوران سرکشی»، «بهشت‌گمشده»، «سال‌های مشروطه» و... را نیز در کارنامه دارد.

او در سریال «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری نیز در نقش عبدالله‌بن‌مطیع هنرنمایی کرده است. این سریال تاریخی و جذاب که روایتگر قیام مختار ثقفی به خونخواهی امام‌حسین(ع) است؛ او در گفت‌وگویی درباره ماندگاری نقش‌ها و علاقه‌اش به سریال‌های پلیسی و معمایی صحبت کرده و گفته است که از حضور در نقش‌های تکراری پرهیز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی درباره نقش خود در «مختارنامه» بیان کرد: «اطلاعات زیادی درباره این نقش در کتب تاریخی وجود ندارد و همین موضوع، یکی از چالش‌های ایفای این نقش بود؛ به هر حال او فردی واقعی در تاریخ است که باید نقشش به خوبی درمی‌آمد؛ «مختارنامه» اثر ارزشمندی است؛ داستان آن در مورد برهه و واقعه تاریخی بسیار با اهمیتی می‌گذرد و طبعاً بازیگر علاقه دارد که در این کار ممتاز مشارکت داشته باشد. در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ مجموعه‌های خوبی ساخته می‌شد؛ تولید چنین آثاری حتماً حضور گروهی زبده و ممتاز از هنرمندان را می‌طلبید؛ حضور در این پروژه‌ها آنقدر ارزشمند بود که همین موضوع برای بازیگر جذابیت داشت.»

این بازیگر درباره علت انتخابش برای ایفای نقش عبدالله بن‌مطیع، توضیح داد: «من سه نوبت به «مختارنامه» دعوت شدم؛ اولین بار در شروع کار این اتفاق افتاد؛ در آن زمان همه نقش‌ها موجود بود، اما متأسفانه سر کار دیگری بودم و نتوانستم به این پروژه ملحق شوم. بار دوم وقتی بود که برای نقش عمر سعد با چند بازیگر و از جمله من گفت‌وگو شد که در نهایت مهدی فخیم‌زاده این نقش را با شایستگی ایفا کردند. در نوبت سوم که به کار دعوت شدم نقش‌های زیادی باقی نمانده بود؛ در آن زمان نقش عبدالله بن مطیع به من پیشنهاد شد و چون دلم می‌خواست در این کار فاخر حضور داشته باشم، آن را پذیرفتم؛ این نقش سیاسی است؛ در آن زمان با آقای میرباقری گفت‌وگو کردم تا تعدیلاتی در آن ایجاد و جنبه‌های دراماتیکش برجسته شود.»

صادقی درباره علت حذف بخشی‌هایی از بازیگری‌اش در سریال، تاکید کرد: «به طور کلی نقش‌های سیاسی، خیلی جای کار ندارند. عبدالله بن مطیع فردی است که در کسوت سیاستمدار در قصه حضور دارد؛ آقای میرباقری زحمت کشیدند و تعدیلاتی در نقش ایجاد کردند، البته قسمت‌هایی از بازی این نقش حذف شد که به نظرم بخش‌های پرانرژی و خوبی بود. اما به صلاحدید تهیه‌کننده و کارگردان این حذف صورت گرفت، حتماً آن‌ها دلایل موجهی برای این کار داشته‌اند.»

۵۷۲۴۳

کد خبر 1303196

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تلویزیون مجموعه تلویزیونی مختارنامه بازیگران سینما و تلویزیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم مستند «رخ» به کارگردانی سام کلانتری در اولین حضور بین المللی خود جایزه اصلی چهل و ششمین دوره جشنواره فیلم مسکو را از آن خود کرد.

«رخ» برداشتی آزاد از زندگی و رویاهای نقاش بزرگ سبک سوررئالیسم ایران، علی اکبر صادقی است.

عوامل این فیلم مستند عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: سام کلانتری و آرش صادقی، مدیر فیلمبرداری: رضا تیموری، تدوین: مستانه مهاجر، طراحی صدا: انسیه ملکی، طراح جلوه های بصری: افشین صادقی، مدیر جلوه های بصری: جواد مطوری، صدابردار: شاهین پور داداشی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: رسا شیخ، تهیه کننده اجرایی: بنیاد علی اکبر صادقی، اشکان صادقی.

جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برنده‌ها» رسید

فیلم سینمایی «برنده‌ها» در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره کازابلانکای مراکش به نمایش درآمد و موفق به دریافت جایزه بزرگ این فستیوال شد. حسن ناظر کارگردان «برنده‌ها» که به‌صورت آنلاین در مراسم اختتامیه حضور داشت، برای دریافت این جایزه از هیأت داوران و رییس جشنواره قدردانی کرد.

در جشنواره کازابلانکای مراکش که از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت مصادف با ۱۹ تا ۲۵ آپریل برگزار شد، فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی نیز در بخش مسابقه این فستیوال حضور داشت.

پخش بین‌الملل «برنده‌ها» بر عهده «دریم لب فیلم» قرار دارد و به‌زودی این فیلم در چند فستیوال جهانی دیگر نیز به نمایش درمی‌آید. این فیلم همچنین توسط شرکت مدرن فیلم در سینماهای انگلستان به مدت ۲ ماه به اکران در آمد.

رضا ناجی، حسین عابدینی، ملالی زیکریا، محمود جعفری، پارسا مقامی، هلیا محمدخانی، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرزاد کمال‌زاده، مانی نورمحمدی، ماهان نورمحمدی، محسن فدایی‌باش، رضا مقامی، اصغر سمسارزاده و میرطاهر مظلومی، بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. محسن مسافرچی به عنوان تهیه‌کننده ایران در این فیلم حضور دارد. پل ولش، نادیرا ماری و جنیفر آرمیتاج نیز تهیه‌کنندگان خارجی این فیلم هستند.

دیگر عوامل «برنده‌ها» عبارت هستند از مدیر تولید: مجتبی نورمحمدی، مدیر فیلمبرداری: آرش سیفی، طراح صحنه: محمد محمدی، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد.

«آوای ابرها» راهی کلمبیا شد

انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره، به سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن کاریبتونز کلمبیا راه یافت.

این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر سانتا مارتا کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

همزمان با اولین حضور بین‌المللی «آوای ابرها»، از پوستر بین‌المللی این اثر که طراحی آن برعهده سینا رعیت‌دوست بوده است، رونمایی شد.

هدف جشنواره کاریبتونز، تشویق ساخت انیمیشن‌های سمعی و بصری و همچنین ارایه سناریوهایی‌ است که در آن شیوه‌های دیجیتالی توسعه یافته به کار برده شده است. همچنین این رویداد استعدادهایی را که در این حرفه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مطرح می‌شوند، شناسایی می‌کند.

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آنها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابرها سفر می‌کنند ...

دیگر عوامل این اثر عبارتند از مدیر هنری: محمد لطفعلی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، تدوین، انیمیشن و کامپوزیت: سینا پورجلال، مهدی خماریان، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و محصول: مرکز فیلم جوان سوره.

پخش بین‌المللی این انیمیشن کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

کد خبر 6089719

دیگر خبرها

  • گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی کجا به سر می‌برد؟
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت
  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • احضار عوامل حواشی لیگ برتر بسکتبال به کمیته‌های انضباطی و فنی
  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟
  • تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!