Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به بررسی موادی از قانون تجارت در مجلس گفت: بهتر است کمیسیون‌های مجلس از نظرات و ظرفیت اتاق‌های بازرگانی صنایع، معادن، کشاورزی، تعاون و اصناف بررسیبررسی دقیق‌تر استفاده کند. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مرادعلی منصوری رضی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر بررسی لایحه تجارت در صحن مجلس در حال رسیدگی است و در برخی جلسات تعداد قابل توجهی از مواد با سرعت زیادی مصوب گردیده و حسب بررسی به عمل آمده بیشتر پیشنهادات متنابهی در این خصوص همانند دیگر قوانین از سوی نمایندگان به هیئت رئیسه واصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری‌رضی افزود: این موارد نشان‌دهنده عدم فرصت کافی نمایندگان برای رسیدگی دقیق بر روی مواد این قانون که از جایگاه ویژه‌ای در تعیین چارچوب‌های تجارت کشور برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه قانون تجارت کشور ما از قدمت 100 ساله برخوردار است، تصریح کرد: برخی مواد قانون تجارت با شرایط فعلی کشور و محیط کسب و کار انطباق ندارد.

تصویب قانون جدید تجارت غافلگیرانه انجام شدتصویب "لایحه تجارت" اثرات مخربی بر نظام حقوق ایران داردقانون جدید تجارت خطرناکتر از تحریم‌های آمریکاست

منصوری‌رضی اظهار کرد: حدود 2 دهه است که لایحه تجارت از سوی دولت‌های مختلف بین دولت و مجلس تبادل و منتظر بررسی نهایی و تصویب بوده و با مراعا نگه داشتن تصویب در مجلس به دلایل عدیده عملا موجب تبعات متعددی در جامعه اقتصادی شده است .

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: آنچه که در بررسی نهایی این لایحه جهت آماده سازی طرح موضوع در صحن مجلس حائز اهمیت است ضرورت استماع نظرات کارشناسی اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف به عنوان مشاوران سه قوه مطابق مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است.

وی گفت: این کار در جهت اصلاح صحیح و موثر و کارآمد مواد عدیده لایحه تجارت در راستای اهداف بلند مدت چشم انداز و منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی به منظور تسهیل محیط کسب و کار، حصول رشد و توسعه پایدار ایران اسلامی است.

منصوری رضی بیان کرد: شایسته است در مرحله نخست مراتب بررسی لایحه تجارت در صحن مجلس متوقف شده و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع شد.

وی تاکید کرد: در مواردی که اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف نظر تکمیلی یا مخالف داشته باشند موارد جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران اظهار امیدواری کرد: دفتر دوم لایحه تجارت(مواد 338 تا 454) اسناد تجارتی که درروزهای اخیر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی  مطرح خواهد شد مشکلات  دفتر اول لایحه تجارت را نداشته باشد.

انتهای پیام / ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

از صبح امروز بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن مجلس آغاز شد و ادامه بررسی آن در دستورکار جلسه نوبت عصر مجلس قرار گرفت.

کد خبر 6092167 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری