Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، گفت: طرح ایجاد سر فصل برای درج جنایات استکبار به ویژه آمریکا در کتب درسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

او همچنین درباره بحث "صندلی پولی" در دانشگاه هم اظهار کرد: برخی نمایندگان اعلام کردند که مستنداتی را درباره خرید و فروش صندلی در دانشگاه‌ها به ویژه رشته‌های پر طرفدار مانند پزشکی در اختیار دارند که بر این اساس خدایی رئیس سازمان سنجش در این جلسه توضیحاتی را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی تاکید کرد: این موضوع بسیار جای نگرانی دارد و قرار شد افراد مستندات خود را ارائه کرده تا کمیسیون آموزش با جدیت بحث صندلی پولی را در دانشگاه پیگیری کند.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: موضوع انسجام در پذیرش دانشجو توسط سازمان سنجش یکی دیگر از مسائلی بود که مورد بررسی قرار گرفت، بر اساس این طرح تمامی دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی، غیر انتفاعی، آزاد، پیام نور و ... باید از طریق سازمان سنجش مورد پذیرش قرار بگیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: این موضوع مخالفان و موافقان جدی را در کمیسیون داشت، مخالفان معتقد بودند که در خارج از ایران هر دانشگاه نحوه سنجش خود را دارد و در بحث دانشگاه آزاد هم این موضوع مغایر اصل ۴۴ و بحث خصوصی سازی است و در مقابل موافقان معتقد بودند که باید نحوه سنجش دانشجو در کشور به صورت یکپارچه باشد.

او بیان کرد: قرار شد تا کارگروهی تشکیل شده و درباره این موضوع به ویژه در بحث پذیرش رشته‌های پر طرفدار بحث و بررسی لازم را انجام دهد تا یک ساز و کار مناسب در این مورد تعیین شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود