Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:20:02 GMT

تزریق سرمایه آلمانی‌ها به بخش خصوصی آموزش عالی

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۷۶۶۱

تزریق سرمایه آلمانی‌ها به بخش خصوصی آموزش عالی

به گزارش ایرنا، این مطلب را رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز روز دوشنبه پس از دیدار با هیات بلندپایه ای از مؤسسه فدرال آموزش فنی و حرفه ای آلمان (imove) و بازدید از مرکز بین المللی علمی کاربردی قند کرج اعلام کرد. 

پیمان دانش‌کار آراسته افزود: در این بازدید زمینه تعامل و همکاری دوجانبه ایران و آلمان در زمینه مهارت‌آموزی مورد ارزیابی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه imove مجموعه‌ای وابسته به دولت آلمان است و در ارتباط با آموزش‌های مهارتی فعالیت می‌کند، ادامه داد: البته این موسسه دانشگاهی نیست و به بخش خصوصی متصل است.

دانش‌کار آراسته بازدید این هیات از مرکز آموزش علمی کاربردی قند کرج را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حاشیه این بازدید درباره تعامل با بخش خصوصی آلمان گفت‌وگوهایی صورت گرفت و نیازهای ما برای برقراری تعامل و همکاری با بخش خصوصی سایر کشورها از جمله آلمان بررسی شد.

وی با بیان اینکه imove علاوه بر دانشگاه جامع علمی کاربردی از مراکز فنی و حرفه ای نیز بازدید داشته است، خاطرنشان کرد: این موسسه پس از ۱۰ - ۱۲ بار بازدید از ایران برای نخستین بار با بازدید از بخش خصوصی آموزش عالی کشور به این نتیجه رسید که امکانات و سرمایه مادی و معنوی بخش خصوصی آلمان را به بخش خصوصی آموزش عالی کشورمان منتقل کند که مایه خرسندی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز با تبیین موفقیت آمیز بودن مذاکرات اولیه با موسسه imove خاطرنشان کرد: در این دیدار زمینه همکاری و انتقال تجربیات دوجانبه فراهم و مقرر شد انتظارات و اولویت‌های این همکاری مشخص شود. 

دانش‌کار آراسته افزود: گفت‌وگوهایی نیز برای برگزاری یک کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان انجام شد که از طریق این موسسه و در ماه نوامبر (۱۰ آبان تا ۱۰ آذر) در تهران اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز با بیان اینکه در این بازدید توانمندی‌های دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه مهارت محور نشان داده شد، اظهار داشت: اما  برای تعامل دوجانبه با چنین موسسه‌هایی باید برنامه ریزی صحیحی بر اساس اولویت‌ها و نیازهای دانشگاه صورت گیرد و هدف و تقاضای ما به صورت ساده و علمی تبیین و شفاف سازی شود.

وی افزود: در صورت تحقق این مهم، زمینه شبکه‌سازی و گسترش فعالیت بین پسایر شرکت‌ها و موسسه‌های خدمات دهنده در زمینه علم و پژوهش از طریق چنین موسسه‌هایی فراهم می‌شود. 

وی این شبکه سازی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در دنیای کنونی ایجاد ارتباطات سازنده یکی از مهمترین راه های پیشرفت و ترقی جوامع دانشگاهی است که از طریق آن می توان به صدها کمپانی تخصصی آموزش محور دست یافت که هر یک به فراخور موقعیت و تخصص خود می توانند یاریگر و کارگشا باشند.

آراسته با تاکید بر اصل ارتباطات افزود: برقراری ارتباط دوجانبه مهم، اما مهمتر از آن حفظ ارتباط است و ما در مرحله ای هستیم که باید ایجاد و حفظ ارتباط در سطح ملی و بین المللی را تمرین کنیم. 

وی در پایان با دعوت از دانشجویان، پژوهشگران و محققان برای شرکت در چنین کارگاه هایی اظهار داشت: دعوت از دانشجویان و اساتید سایر دانشگاه ها برای شرکت در کارگاههای استانی، ملی یا بین المللی تا حدودی به سیاست و خط مشی هر دانشگاه بستگی دارد اما دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز چندین مرکز با قابلیت‌های متفاوت دیگر هم دارد که می‌توانیم از ظرفیت آنها برای تشکیل کارگاه های مختلف بهره ببریم.

۷۵۳۲/۶۹۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان البرز دانشگاه ها دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»

رئیس ­جمهور ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، از سوی سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، به شرح زیر خطاب به «وزارت آموزش و پرورش»، «دانشگاه فرهنگیان» و «هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی» ابلاغ شد:

«ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بندهای ذیل تعیین می‌شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رئیس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رئیس دانشگاه فرهنگیان (نایب رئیس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا نماینده تام‌الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

کد خبر 749968

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان