Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز سه شنبه در همایش همراز با شقایق مراسم نکوداشت ایثارگران و اهالی رسانه فعال در حوزه دفاع مقدس که در ساختمان شماره ۲ شورای شهر برگزار شد، ‌ افزود: ما جنگ را با اراده مردم و هدایت و رهبری امام خمینی(ره) اداره کردیم.

وی یادآورشد: تاثیر بسته های پشتیبانی که مردم برای رزمندگان می فرستادند و در آن به ابراز علاقه و پشتیبانی از آنان می‌پرداختند قابل توصیف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی اظهارداشت: همین بسته‌های پشتیبانی مردمی بود که به رزمنده‌ها انگیزه و انرژی مضاعفی برای دفاع می داد.

شهردار تهران گفت: بسیاری از حوادث هشت سال دفاع مقدس شگفت انگیز بود مانند احداث پولی که بر روی اروندرود انجام شد و هنوز برای بسیاری از اساتید جهانی نحوه ساخت آن جای سوال دارد.

وی خاطر نشان کرد: شهدا جاودان اند اما برخی از آنان اثرات ماندگارتری بر جای گذاشته اند.

حناچی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس اتفاقی بود که به فاصله کمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد و شاید بزرگترین تهدیدی محسوب می‌شد که کشور در معرض آن قرار گرفت.

شهردار تهران گفت: جنگ در شرایطی آغاز شد که کشور نظم خود را از دست داده و گوشه و کنار آن شاهد ناآرامی‌های بسیاری بود.

وی اضافه کرد: شاید یکی از خدماتی که مرکز تبلیغات جنگ سپاه انجام داد  از لحظاتی که عملیات جدی آغاز می شد ثبت و ضبط مکالمات و تذاکرات فرماندهان بود. و به همین علت امروز گنجینه عظیمی از این صداها و تصاویر در دسترس است.

حناچی اعلام کرد: یکی دیگر از اقدامات ماندگار که سازمان تبلیغات سپاه انجام داد انتشار خاطرات رزمندگان در قالب کتاب های مختلف بود که نمونه بارز آن کتاب دا محسوب می‌شود.

یکی از رزمندگان جنگ تحمیلی نیز در ادامه این مراسم گفت: جنگ تحمیلی در اصل توسط رزمندگان ما به دفاع مقدس تبدیل شد چون جنگ بر ما تحمیل شد و امام بزرگوار و عزیزمان این تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

سردار محمد کوثری افزود: بر اساس اعمال و رفتار بسیار انسانی رزمندگان این گونه جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد چون بر هر انسانی واجب است که از حریم انسانی خود دفاع کند.

در پایان این مراسم از عکاسان و خبرنگاران هشت سال دفاع مقدس تجلیل و از کتاب های تدوین شده در همین زمینه رونمایی شد.

تهرام/۳۰۰۱//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروز حناچی شهرداری تهران هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است