Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@15:25:34 GMT

فیلم بازگشت ملوان ربوده شده ایرانی به کشور

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۸۹۹۱

‍‍‍‍‍‍

«محمد شریف پناهنده» ملوان ایرانی که اردیبهشت سال ۹۴ نزدیک سواحل سومالی به دست دزدان دریایی ربوده شده بود، به کشور بازگشت. جابری انصاری روند آزادی دیگر ملوانان ربوده شده ایرانی از دست دزدان دریایی سومالی را تشریح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، لنج صیادی محمد شریف پناهنده در اردیبهشت ۱۳۹۴ نزدیک سواحل سومالی به دست دزدان دریایی ربوده شد و بیش از ۴ سال در اسارت دزدان دریایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سه نفر از ملوانان آن همچنان در بند دزدان دریایی هستند و ۸ نفر آن‌ها را نیز دزدان دریایی کشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
حسین جابری انصاری ظهر روز سه‌شنبه در مراسم استقبال از محمدشریف پناهنده ملوان ایرانی با بیان این مطلب گفت: در دی‌ماه همان سالی که این دو شناور ربوده شدند روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و سومالی به خواست دولت سومالی قطع شد و همین موضوع پیگیری وضعیت این ملوانان را با مشکلات مضاعفی روبرو کرد.

او ادامه داد: در طول این مدت وزارت خارجه، نهاد‌های دیگر، برخی از موسسات مردم‌نهاد، سازمان ملل و سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های همسایه سومالی از جمله کنیا و اتیوپی تلاش‌های مستمری کردند تا این عزیزان آزاد شوند. البته همچنان سه نفر از این ملوانان در سومالی هستند و با پیگیری‌ها امیدواریم این سه نفر نیز هر چه زودتر به کشور بازگردند.

جابری انصاری با اشاره به شرایط خاص حاکم بر سومالی و با بیان اینکه این شرایط پیگیری وضعیت این ملوانان را سخت‌تر کرده است، گفت: مشکل اساسی این است که طرف این قضیه دزدان دریایی و باند‌های سازمان یافته هستند که با امکاناتی که در اختیار دارند برای کسب درآمد مالی اقدام به گروگان‌گیری و دزدی می‌کنند؛ بنابراین در پیگیری این موضوع طرف حساب ما یک دولت نیست. از طرف دیگر رابطه دیپلماتیک ایران با سومالی نیز قطع شده و وضعیت این ملوانان از طریق دفاتر سازمان ملل در منطقه از جمله در کنیا، برخی از سازمان‌های مردم نهاد که در زمینه آزادی گروگان‌ها فعال هستند، پیگیری می‌شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: این ملوانان در طول مدتی که در دست دزدان دریایی بودند در بدترین شرایط زندگی کرده‌اند و وضعیت سلامتی و جسمانی آن‌ها با مشکل روبرو شده و وضعیت ویژه سلامتی آقای پناهنده در آزادی ایشان تأثیرگذار بوده است.

آقای پناهنده امروز وقتی به کشور برگشتند اولین چیزی که به من گفتند این بود که درخواست داشتند هر چه زودتر وضعیت سه ملوان باقی مانده و دوستانشان که در آنجا گرفتار هستند پیگیری شود و ما امیدواریم که پیگیری‌ها در این زمینه هر چه زودتر به نتیجه برسد و ما بتوانیم به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم.

او درباره خواسته دزدان دریایی گفت: آن‌ها درخواست مبالغ هنگفتی می‌کردند و با توجه به شرایط پیچیده سومالی و ضعف دولت مرکزی سعی می‌کردند از این شرایط برای پیشبرد اهدافشان استفاده کنند. از طرف دیگر لنج برخی از موسسات و شرکت‌ها که گروگان گرفته شده بودند برای آزادی مبالغ کلانی پرداخت کرده بودند و این موضوع در مطرح کردن درخواست مبالغ کلان دزدان دریایی موثر بود.

جابری انصاری ادامه داد: در این قضیه طرف حساب ما یک دولت یا یک نهاد شناخته شده نبود بلکه مجموعه‌ای مافیایی بودند که به هر واسطه یک حرفی می‌زدند و هر دفعه حرف خود را عوض می‌کردند. این‌ها همه مجموعه شرایط را برای آزادی این ملوانان سخت کرده بود، ولی با توجه به این شرایط ما همچنان به تلاش‌هایمان برای آزادی ملوانان باقی مانده ادامه می‌دهیم و امیدواریم هر چه زودتر آن‌ها نیز آزاد شوند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ایرانی سومالی جابری انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ دریا در ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی -شمال غربی در محدوده ۳۰ کیلومتر بر ساعت) متلاطم خواهد شد توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را رعایت دارند.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و شمالی خلیج فارس توصیه می‌شود تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد بوشهر و خوزستان با احتیاط صورت پذیرد. 

آسمان استان صاف تا کمی ابری هوا همراه با غبار محلی، در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق غربی استان و جزایر غربی با افزایش ابر پیش بینی می‌شود، احتمال رگبار پراکنده باران در مناطق استان دور از انتظار نیست.

به لحاظ دمایی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه افزایش دمای بیشینه در غالب مناطق مورد انتظار است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس آمریکایی‌ها با ناو ایرانی!
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور