Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ "علی عزیز خانی" رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: مردی با در دست داشتن پرونده ای که از دادسرا به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت برای بررسی های تخصصی ارجاع شده بود، مراجعه و عنوان داشت طریق سایت های فروش اینترنتی قصد فروش مقدار طلا را داشتم. پس درج آن در سایت های فروش، خانمی با من تماس گرفته و گفت که حاضر به خرید طلا‌ها می باشد و پس از توافق بر سر قیمت طلاها، قرار شد که مبلغ طلاها را به حسابی که اعلام کردم واریز کند و سپس من طلاها را از طریق پیکی که وی به محل سکونتم اعزام خواهد کرد، به دستش برسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی ادامه داد: پس از مدتی همان خانم تماس و اظهار کرد که مبلغ طلاها را واریز کرده است و تصویر قبض واریزی آن را به گوشی ام ارسال کرد و پس از گذشت مدت زمان اندکی پیکی به در خانه‌ام مراجعه و طلاها را به وی تحویل دادم ولی پیامی مبنی بر واریزی مبلغ مورد ادعا دریافت کردم که پس از مراجعه به بانک متوجه شدم مبلغی به حسابم واریز نشده است.

سرهنگ عزیز خانی با اشاره به اینکه پرونده مشابه دیگری به این پایگاه ارجاع شد، اظهار داشت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان هر 2 پرونده یکسان می باشد و برای جلوگیری از ورود خسارت بیشتر تیمی از کارآگاهان تخصصی مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که شماره تلفن همراه فردی که با مال باختگان تماس گرفته متعلق به یکی از اتباع خارجی است، ادامه داد: تحقیقات پلیسی وارد گام بعدی شد و کارآگاهان به دست آورد که خط تلفن همراه در اختیار خانمی در منطقه تهران پارس است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: مخفیگاه متهم در منطقه تهران پارس شناسایی و به دنبال آن دستور دستگیری متهم و بازرسی از مخفیگاه وی اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه اولین متهم پرونده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد، ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی بود ولی با کشف تصویر قبض واریزی جعلی در گوشی همراهش بناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: با همکاری همسرم طعمه های خود را در سایت های فروش شناسایی می کردیم و پس از معامله صوری، قبض واریزی جعلی به گوشی همراه مال باختگان ارسال و بدین ترتیب کلاهبرداری می کردیم.

سرهنگ عزیز خانی در انتها با اشاره به اینکه متهم دیگر پرونده نیز در عملیات پلیسی دستگیر و تحت تحقیقات پلیسی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: تا کنون 12 تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

بنا به گفته سرهنگ عزیز خانی کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 800 میلیون ریال برآورد کرده اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس آگاهی تلفن همراه جرم دادسرا شماره تلفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو متهم به قتل در آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت دو متهم به قتل در شهرستان آمل خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده قضایی، با صدور قرار مناسب به زندان معرفی شدند.


عباس پوریانی گفت: طبق تحقیقات انجام شده، متهمان، بامداد روز حادثه وارد ویلایِ شخصیِ مقتول در یکی از روستا‌های شهرستان بابلسر شده و مقتول که یک مرد ۵۲ ساله بوده را به قتل رساندند.

وی ادامه داد: متهمان در ادامه مقتول را با خودروی شخصی اش به یکی از مناطق جنگلی آمل منتقل و پس از رها کردن خودروی وی در پرتگاه از محل متواری شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: پس از کسب خبر، مامورین پلیس آگاهی با بررسی محل و نحوه سقوط و محل قرار گرفتن جسد متوجه ساختگی بودن تصادف شده و دریافتند محل فوت در مکان دیگری بوده است.

پوریانی افزود: با پیگیری‌های ویژه دادستانی شهرستان آمل و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، خودروی متهمین با رصد دقیق اطلاعاتی و استفاده از سامانه‌های پلیس، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دو متهم به قتل و سه نفر دیگر که انگیزه‌های این قتل را فراهم نموده بودند، دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرده اند، انگیزه عنوان شده از سوی متهمان را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد و افزود: امروز یکی از متهمین به اتهام مباشرت در قتل و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل، با صدور قرار مناسب قانونی به زندان معرفی شدند و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

لازم به ذکر است مقتول، ۱۵ سال پیش از دستگاه قضایی منفک شده و سال‌ها به عنوان وکیل رسمی مشغول به فعالیت بوده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل تیراندازی در هویزه
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • قاتل زباله گرد در الشتر دستگیر شد
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل