Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سیل اواخر سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به آثار تاریخی گلستان خسارت وارد کرد.

وی افزود: بارش شدید باران در گنبدکاووس سبب رطوبت زیاد در بدنه برج قابوس و سستی بندکشی های آجرها در این بنای تاریخی شده و در قسمتی از تپه شاهد رانش بوده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در زمان وقوع سیلاب اقدامات اولیه از جمله نقشه برداری و عکس برداری برای ثبت دیوار دفاعی گرگان در فهرست جهانی در حال انجام بود اما بارش‌های و وقوع سیلاب کمی کار را با کندی مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با بیان اینکه ۱۲۰ کیلومتر از این دیوار دفاعی گرگان دچار آب گرفتگی شد و حدود ۲۰ میلیارد ریال به این اثر خسارت وارد کرد، اضافه کرد: همچنین پس از ورود سیل و گل و لای دو طرف پل تاریخی آق قلا نیاز به لایروبی دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه لایروبی پل تاریخی آق قلا حدود ۴۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: هرچند حدود ۴۲ درصد از اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی خسارت سیل در بخش گردشگری و صنایع دستی به گلستان اختصاص پیدا کرد اما تاکنون یک ریال از اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی تخصیص نیافته است.

کریمی خاطرنشان کرد: همه گزارش ها و مستندسازی برای تامین اعتبار از محل اعتبارات سیل را انجام داده ایم و در سامانه مربوطه اطلاعات ثبت شده منتها منتظر ابلاغ اعتبارات سیل در حوزه میراث فرهنگی هستیم.

وی یادآور شد: ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات به بخش گردشگری و صنایع دستی استان اختصاص یافته که منتظر مبادله موافقت نامه هستیم.

کد خبر 4726915

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی گلستان گرگان سیل ابراهیم کریمی هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 استانداری سمنان بیرجند گرگان بازگشایی مدارس خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف اجلاس جاده ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان

ایسنا/کرمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: خسارت ناشی از سیل، تگرگ و طوفان ناشی از سامانه بارشی نیمه دوم فروردین ماه به بخش کشاورزی ۱۱۶۰ میلیارد تومان است.

دکتر احمد احمدپور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به خسارات ناشی از سامانه بارشی نیمه دوم فروردین ماه به بخش کشاورزی و عشایری جنوب کرمان، افزود: به بخش کشاورزی جنوب کرمان بیش از ۱۱۶۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده که عمده این خسارات در تولیدات کشاورزی از جمله گندم و گوجه فرنگی است.

وی خسارت به بخش تولیدات گیاهی را شامل اراضی آبی، باغی و گلخانه‌ها دانست و گفت: خسارت به بخش تولیدات دامی شامل دام سبک و سنگین بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به خسارت به بخش آب و خاک، افزود: در اثر سیلاب‌ها به دیوارهای حفاظتی مزارع، کانال‌های خاکی و لوله‌های انتقال آب خسارت وارد شده است.

احمدپور خسارت ناشی از بارش‌های نیمه دوم فروردین ماه را در امور عشایری بیش از ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به ۱۲ حلقه چاه، ۱۰ رشته قنات، پنج دهنه چشمه، ۲۴۰۰ کیلومتر ایل‌راه، ۳۳۱ رأس دام سبک و ۴۰ جایگاه دام خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خسارات اعلام شده را طبق نظرات کارشناسان بخش کشاورزی و عشایری دانست که به دستگاه ذیربط برای هرگونه تصمیم گیری ارسال شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر