Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@08:04:05 GMT

پلاک گذاری ۸ هزار شتر در استان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۰۰۹۳

پلاک گذاری ۸ هزار شتر در استان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند اشرفی گل  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: هم اکنون ۳۰ هزار نفر شتر در استان وجود دارد که تنها ۸ هزار نفر آن‌ها پلاک‌گذاری شده است. 

او افزود: طرح پلاک گذاری شتر با هدف جلوگیری از قاچاق شتر در استان انجام می‌شود.

اشرفی گل  گفت: براساس مصوبه هیات دولت در بهمن ماه پارسال مقرر شد تمامی دام‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق دام پلاک‌گذاری شوند و هویت آن‌ها در سامانه پنجره واحد جهاد کشاورزی ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: مقرر شد پس از اتمام مهلت تعیین شده، شتر فاقد پلاک در هر مکانی قاچاق محسوب و ضبط شود.

وی گفت: ساماندهی حمل و نقل و فروش دام، برآورد تولید دام کشور، قابل شناسایی و پیگیری بودن دام‌ها، جلوگیری از قاچاق دام، کنترل بیماری‌های دام، پیشگیری و اقدام به موقع برای واکسیناسیون دام، اعطا تسهیلات اشتغال و بیمه دام از مزایای اجرای این طرح است. 

اشرفی گل با بیان اینکه اتحادیه دامداران کشور مجری اجرای این طرح است افزود: کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی در استان مجری پلاک‌گذاری دام هستند چراکه باید بیمه پایه دام مذکور نیز انجام شود.

انتهای پیام/ک

پلاک گذاری ۳۰ درصد از جمعیت شتر خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 

جمشید زمانی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

زمانی بیان کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب