Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رستمی مدیرعامل کارخانه به مالت در گفت‎وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، اظهار داشت: طرح راه اندازی این کارخانه از سال ۸۶ با هدف تولید دانه مالت برای تأمین صنعت ماءالشعیر ایران آغاز شد.

او افزود: کلنگ احداث این کارخانه در سال ۸۷ به زمین زده شد و در اردیبهشت ۸۹ به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی اضافه کرد: در دو سال اول پایین بودن نرخ ارز و حجم بالای واردات، فروش مالت را با مشکل مواجه کرد.

او ادامه داد: در نیمه دوم سال ۹۱ با تغییرات نرخ ارز کارخانه از حالت رکود خارج شد و با فعال شدن مجدد خط تولید مالت، فروش اتفاق افتاد.

رستمی گفت: کم کم با شناخته شدن محصولات این کارخانه در بین تولیدکنندگان داخلی صدای رونق تولید از دستگاه شنیده شد.

او افزود: از سال ۹۱ تا امروز خط دو تولید مالت، عصاره مالت و مالت تیره را راه اندازی کردیم.

رستمی اضافه کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلاتمان برای راه اندازی این خطوط، تأمین تجهیزات بود.

او ادامه داد: در زمانی که دشمن قصد داشت با تحریم‌ها چوب لای چرخ تولید کنندگان داخلی بگذارد، اینجا مهندسین کشورمان به فکر پیشرفت بودند.

رستمی گفت: امروز افتخار می‌کنیم که تمام تجهیزات و ماشین آلات خط دو تولید مالت، عصاره مالت و مالت تیره را مهندسین داخلی طراحی کردند و ساختند.

تولید ۱۶ محصول فرآوری شده از دانه جو

رحیم ترابی مدیر کنترل کیفیت کارخانه به مالت گفت: از جو جوانه زده در این کارخانه، ۱۶ محصول فرآوری شده تولید و به بازار عرضه می‌شود.

او افزود:، چون لازمه تولید یک محصول خوب اجرای فرآیند‌های کنترل کیفیت است، مواد اولیه، محصولات حین تولید و مواد تولید شده در آزمایشگاه این کارخانه مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گیرند.

تولید سالانه ۱۲ هزار تن دانه مالت در تنها کارخانه مالت سازی صنعتی کشور

رستمی با بیان اینکه این کارخانه سالانه ۱۲ هزار تن دانه مالت فرآوری شده تولید می‌کند گفت: سالانه ۲۰۰ تن مالت تیره، ۶۰۰ تن مالت گندم، ۶۰۰ تن آرد جو، یک هزار و ۲۰۰ تن عصاره مالت، یک هزار و ۲۰۰ تن ماءالشعیر طیور، ۶۰۰ تن پودر و عصاره مالت، ۳۰۰ تن پودر مالت جو و گندم و ۲۰۰ تن دم نوش جو تولید می‌گردد.

او افزود: در بعضی موارد ما تنها تولیدکننده در کشور هستیم مانند ماءالشعیر طیور که در صنعت مرغداری از آن استفاده می‌شود.

ترابی در خصوص محصول ماءالشعیر طیور گفت: استفاده از این محصول در مرغداری ها، افزایش رشد، کاهش استرس مرغ، درمان مسمومیت‌ها و پیشگیری از بیمار شدن آن‌ها را به دنبال دارد.

فروغ سلطانی کارشناس فروش کارخانه به مالت گفت: شرکت ما تولید کننده دانه مالت جو است که به شرکت‌های تولید کننده ماءالشعیر، آرد جو و پودر مالت تیره و پودر مالت روشن به شرکت‌های تولید کننده نان، عصاره مالت جو به شرکت‌های بیسکوئیتی و کلوچه فروخته می‌شود.

او افزود: چند قلم محصول سوپر مارکتی که محصولات جانبی دانه مالت جو هستند هم در این کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود که در سوپر مارکت‌های سراسر کشور موجود است.

رستمی در خصوص کارکنان و کارگران کارخانه گفت: در حال حاضر ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

یکی از کارگران این کارخانه در گفت‎وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یک سال هست که در این واحد تولیدی مشغول به کار هستم و خیلی خوشحالم که در شهر خودم دارم کار می‌کنم.

تا دو سال آینده دو خط جدید به این واحد تولیدی اضافه می‌شود که با اضافه شدن این خطوط میزان تولید کارخانه به ۲۴ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

وزیر کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، احمد وحیدی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ طی بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وزیر کشور با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وی عنوان کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وحیدی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور در پایان تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 747939

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • بسکتبال NBA | در لس آنجلس صدای جارو شنیده می شود
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد