Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، اتحادیه اروپا در حمایت مناسب از فعالان حقوق بشری در کشورهایی نظیر عربستان سعودی ناکام مانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه حقوق بشری "عفو بین‌الملل" امروز (چهارشنبه) در گزارش جدیدی تاکید کرد: محدودیت‌هایی که در حال خفه کردن جامعه مدنی در عربستان هستند، با پاسخ آشکاری از جانب اتحادیه اروپا روبرو نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش همچنین به گرفتاری یک فعال سعودی اشاره شد که با وجود داشتن ویزا نتوانست در نروژ پناه بگیرد. عفو بین‌الملل تاکید کرد: کشورهای اتحادیه اروپا از دفاع از او ناکام ماندند و او را با بی‌عدالتی بیشتر روبرو کردند.

این گروه‌ می‌گویند، فقدان استراتژی شفاف برای حفاظت از فعالان بدین معناست که تلاش‌های آن "در بهترین حالت خودسرانه و در بدترین حالت با انگیزه سیاسی" درک می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش همچنین تاکید شد: به‌رغم روابط پیچیده با چین، اتحادیه اروپا بیشتر از دیپلماسی عمومی برای طرح دغدغه‌های موجود در آنجا استفاده می‌کند.

انتهای پیام   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان سعودی سازمان عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که مدت هفت سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید مطهری زاده اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی است، به مدت هفت سال متواری شده بود و به همین دلیل از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

مطهری گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 749220

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی