Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار که عصر سه شنبه به وقت محلی و در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، ضمن اشاره به سابقه، آشنایی و حضور انگلیس در منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی که در عین حال جزو طرف های برجام هستند، بسیار متاسف هستیم و صدور این بیانیه بی اساس در شرایط حساس و پیچیده کنونی به هیچ عنوان سازنده و مفید نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور همچنین با انتقاد از کوتاهی لندن در انجام تعهدات خود برای بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام، فضای مثبت اقتصادی را جزو تعهدات برجامی طرفین برشمرد و از آنها خواست هرچه زودتر تعهدات برجامی خود از جمله اینستکس را عملیاتی کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ابتکار صلح هرمز یا امید که قرار است در جریان سخنرانی فردای ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل تشریح شود، همکاری کشورهای منطقه را تنها راه ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه دانست و حمایت سایر کشورها از جمله انگلیس را در تحقق این هدف موثر خواند.

نخست‌وزیر انگلیس نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه لندن به دنبال بهبود روابط با تهران است، افزود که انگلیس همواره حامی برجام بوده و خواهد بود و وی در مقام وزیر خارجه کشورش برای منصرف کردن دولت آمریکا از خروج از برجام، تلاش های زیادی انجام داده، ولی متاسفانه موفق نشده است.

«بوریس جانسون» با اشاره به نقش موثر ایران در منطقه، افزود: همچنان امیدواریم برجام تداوم یافته و تنش ها در منطقه کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن روحانی جانسون ترامپ برجام اروپا بوریس جانسون ایکنا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است

علیرضا حقیقیان سفیر کشورمان در تاجیکستان اعلام کرد که امنیت در منطقه آسیای مرکزی بسیار حائز اهمیت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حقیقیان امروز سه شنبه با حضور در آکادمی مدیریت دولتی ریاست جمهوری تاجیکستان در نشست مرکز دوستی و همکاری سازمان همکاری شانگهای با حضور مقامات وزرات امور خارجه و سفرای کشورهای عضو و ناظر سازمان مذکور شرکت نمود.

وی در سخنرانی خود در این نشست که به موضوع «آسیای مرکزی – هسته سازمان همکاری شانگهای فضای صلح و رفاه مشترک» اختصاص داشت، با اشاره به اینکه آسیای مرکزی از نظر ژئوپلیتیکی، در تقاطع تمدن‌ها و قاره‌ها قرار دارد، اظهار داشت: از نظر سیاسی، ثبات و امنیت در آسیای مرکزی بسیار حائز اهمیت است.

این دیپلمات کشورمان خاطر نشان کرد: این منطقه از نظر اقتصادی، از ظرفیت‌های زیادی از جمله منابع طبیعی نفت و گاز و مواد معدنی برخوردار است و به عنوان هسته اصلی سازمان همکاری شانگهای بوده و برای صلح و رفاه مشترک در جهانی به هم پیوسته عمل می‌کند.

سفیر ایران در دوشنبه اضافه کرد: از طریق همکاری‌های ژئوپلیتیکی، گفتگوهای سیاسی، توسعه اقتصادی، ابتکارات حمل و نقل و ترانزیت، همکاری انرژی و تبادل فرهنگی، منطقه می‌تواند مسیری را به سوی آینده‌ای روشن برای مردم خود و جهان به طور کلی ترسیم کند.

تسلیت سفیر ایران در تاجیکستان به ملت روسیه

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • نزدیکی به ناتو در دستورکار کشورهای بی‌طرف اروپا
  • زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است
  • زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مساله در غزه فراهم است
  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند