Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت:حضور در جبهه برایم زندگی ساز بود و این دوران را بهترین دوران زندگی ام می دانم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، دوران دفاع مقدس پر بود از لحظه های ناب که نظیرش را در جایی دیگر نمی توان دید ومی توان از آن الگویی برای جوانان امروزه ساخت.

دفاع مقدس یکى از درخشان ترین صحنه هاى نقش آفرینى ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته هاى بسیارى دارد که لازم است بیان شود تا نسلهاى آینده با ایثار و فداکارى ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از 31 شهریور به مدت یک هفته به نام هفته دفاع مقدس نام‏گذارى شده است. دفاع مقدسى که یادآور رشادت‏ها و ایثار بزرگ مردانى است که در لبیک به فرمان مقتداى خویش خمینى کبیر(ره) در راه دفاع از سرزمین اسلامى، ناموس و دین از همه وجود خود گذشتند و استقلال و سربلندى ایران اسلامى را رقم زدند و از این میدان امتحان پیروز و سربلند به در آمدند.

هرچند بر اساس محاسبات عادى توانایى رزم و تجهیزات نظامى جمهورى اسلامى ایران در آن برهه،  از دشمن بعثى که علاوه بر پشتیبانى عظیم ابرقدرت‏ها از تجهیزات پیشرفته و ادوات زرهى و لشکرهاى گوناگون مکانیزه برخوردار بود بسیار کمتر مى‏ نمود، لیکن پیروزى رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بى‏شک مرهون عوامل معنوى همچون ولایتمدارى، صبر، ایثار، شهادت طلبى ‏و... این مدافعان است.

آن زمان بود که ابهت آمریکا وایادی اش در هم شکست وروزهای یکه تازی اش در دنیا به پایان رسید ووجمهوری اسلامی ایران همچون خاری در چشم استکبار کم کم از آن زمان تاکنون زمینه افول آمریکا را فراهم آورده است.

ویژگى‏ هاى رزمندگان و عوامل معنوى مورد تمسک در دفاع مقدس عموماً بر طراحى‏ها، برنامه‏ ریزى‏ها و اقدامات عملیاتى فرماندهان و رزمندگان نیز نقش تعیین کننده داشت به گونه ‏اى که خطرپذیرى ناشى از طرح و برنامه‏ هاى آنان با تکلیف محورى ناشى از ولایتمدارى، شهادت‏ طلبى و. .. ارتباط تنگاتنگ داشت.

ویژگى ‏هایى چون ولایتمدارى، صبر و استقامت و شهادت طلبى باعث قداست هدف، ایجاد روح تعهد، تجلى ارزش‏هاى انسانى، امید به نصرت الهى، وحدت تلاش، جذب امدادهاى الهى و... و خلق حماسه هاى‏ جاودانه در دفاع مقدس می ‏شد.

"محمد زمانی"،از رزمندگان دوران دفاع مقدس که سالیان سال توفیق دفاع از کیان ایران اسلامی و حضور در جبهه را داشت.

خبرنگار ایلام بیدار مستقر در ایوان به گفتگو با این رزمنده دوران دفاع مقدس پرداخته است که شرح آن در ذیل می توانید مطالعه کنید.

خودتان را معرفی کنیید؟


محمد زمانی ،متولد1346ساکن  ایوان روستای  چهل زری هستم افتخار حضور در جبهه در سال 1362را پیدا کردم که  به منطقه عملیاتی سومار به عنوان بیسمچی  اعزام شدم.

با دستکاری شناسنامه ام به جبهه رفتم


وی با بیان اینکه در زمان اعزام به جبهه چهارده سال بیشتر سن نداشتم، اظهار کرد: برای اینکه کسی به سن و سال کم من ایراد نگیرد مثل خیلی دیگر از نوجوان‌های دهه 60 فتوکپی شناسنامه‌ام را دستکاری کردم و با توجه به قد بلند و جثه  قوی که داشتم هیچ کس به این جعل سندم شک نکرد به راحتی به منطقه اعزام شدم.


وی در مورد حال و حوای جبهه گفت: جبهه حال و هوایی معنوی خاص خودش را داشت. بچه ها شب قبل از عملیات دور هم می نشستند و دعای توسل و زیارت عاشورا می خواند، ندهیچ وقت خاطرات جبهه را فراموش نمی کنم. با اینکه جنگ بود، اما آن روزها بهترین چیزها را از بهترین انسان ها آموختم که تاکنون سرمشق زندگی‌ام  قرار دارد.


وی خاطرنشان کرد:ان روزها فضای معنوی برکل کشورحاکم بود دنیا پرستی وحب مال مطرح نبود غیرت ایرانی برهمه چیز اولویت داشت باب شهادت بازبود وعشق به شهادت دربین مردم رواج داشت نفوذ معنوی حضرت امام درقلبهای همه مردم مزیدبرعلت بود.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه خانواده اش با حضور در جبهه ها موافقت کردند می گوید :همانطور که در ابتدا بیان کردم برای رفتن به جبهه نیازمند اذن خانواده ام بود به همین خاطر بدون اذن پدرومادرم به جبهه اعزام شدم و بعد از 20روز به خانواده ام اطلاع دان که فرزندشان در جبهه حضوردارد.

شیرین ترین خاطره دربین خاطرات فراوان وداع درشب وروزهای عملیات بادوستان وگرمی آغوش هم رزمان وتلخ ترین آن زمان بازگشت هنگام ملاقات دوستان ازاینکه جمعی به درجه شهادت نائل وشما بدون حضورآنها برمیگردی وخودت لیاقت شهادت پیدا نکردی میتوان ذکر کرد.

وی بیان داشت:شجاعت اعتماد به نفس عدم وابستگی به احزاب وجریانات فقط خدارادر نظر داشتن وطن پرستی اطاعت پذیری ازولایت امر گوش به فرمان بودن ویک رنگی رنگ سرخ شهادت وارزومند رسیدن به لقاالله ودر کل درمسیرحق بودن ازخصوصیات انها بود.

وی با اشاره به اینکه جوانان امروز آماده هستند گفت:من اعتقاددارم جوانان امروز همان جوانان دیروزند بلکه باتجربه تروبروزتر درصورتی که مسیر همان مسیر شهداباشد واطاعت پذیری همان اطاعت از ولایت فقیه زمان باشد همینکه بیاد داشته باشند درطول هشت سال جنگ تحمیلی بارشادت هم سن وسالهایشان نگذاشتند یک وجب ازخاک میهن به دست دشمنان بیفتد ونام ایران برتارک تاریخ به عنوان پیروزپیدان میدرخشد کافیست واین رابدانند‌رویش ایران وایرانی وجوانان امروزی مدیون شهداهستند.

این رزمنده دفاع مقدس یادآور شد: باید بپذیریم که برای این انقلاب و این معماری که حضرت امام (ره) برای اسلام ناب محمدی ترسیم کرده اند هزینه داده ایم و پرچم سرخ شهادت با نثار خون جوانان پاک انقلاب به اهتزاز درآمده و امروز در حال گسترش در عالم است و هر روز پایه های پرچم انقلاب اسلامی مستحکم تر و افراد زیادی زیر چتر اسلام و انقلاب می آیند.

زمانی  افزود: این پیروزی ها و عمر با برکت 40ساله انقلاب اسلامی به واسطه چشم دوختن به دنیای استکبار نبوده بلکه به واسطه ایستادگی و مقاومت بوده است که استکبار پلید را به زانو درآورده است.

وی  تاکید کرد: مسئولین ما بایستی پای بند به راه شهدا و اهداف بلند انقلاب اسلامی و آرمان امام راحل(ره) باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور،مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش