Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@07:10:41 GMT

سرویس‌های مدرسه فاقد مجوز توقیف می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۱۸۲۸

سرویس‌های مدرسه فاقد مجوز توقیف می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: سرویس‌های مدرسه که دارای مجوز نباشند، توقیف خواهند شد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین صادقی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و با تاکید براینکه خانواده‌ها در کنار مسائل مربوط به آموزش باید برای سلامت و امنیت فرزندان خود نیز اهمیت ویژه‌ای قائل باشند، اظهار کرد: رعایت نکات ایمنی از سوی والدین و حتی دانش آموزان از وقوع بسیاری از حوادث  پیشگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت انتخاب سرویس مدرسه مناسب برای دانش آموزان توسط خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: سامانه پایش ناوگان دانش آموزی(سپند) طرح خوبی است که اجرای صحیح آن موجب امنیت خاطر خانواده‌ها در تردد فرزندان آنها خواهد بود. با نرم افزار این سامانه اولیاء دانش آموزان می‌توانند از مسیر تردد خودرو سرویس مدرسه فرزند خود به صورت برخط (آنلاین) مطلع شوند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: در این سامانه نکاتی همچون ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای رانندگان سرویس مدارس از جهات مختلف، داشتن برگ معاینه فنی معتبر و برچسب مخصوص سرویس مدارس خودرو، لزوم داشتن گواهینامه، بیمه نامه، تصدیق عدم پیشینه کیفری و نیز گواهی عدم اعتیاد برای اخذ مجوز توسط راننده و محاسبه کرایه براساس نرخ مصوب مورد توجه قرار گرفته‌ است.

وی تاکید کرد: برای اینکه والدین از پرداخت مبالغ بیشتر اجتناب کنند، در این نرم افزار پنل مخصوصی پیش‌بینی شده که اگر والدین شکایتی داشته باشند می‌توانند در سامانه ثبت و موضوع را پیگیری کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: استفاده از سرویس‌های دارای مجوز از تاکسیرانی می‌تواند امنیت، سلامت و کیفیت مطلوب ارائه خدمات را توأم با نظارت به صورت همزمان و اطمینان خاطر برای والدین به همراه آورد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: همچنین رانندگان سرویس مدارس ملزم هستند دانش آموزان را از درب منازل سوار و پیاده کنند و پس از حصول اطمینان از اینکه دانش آموز پس از پیاده شدن وارد منزل شد، می‌توانند به حرکت خود ادامه دهند.

وی یادآورشد: این نکته به ویژه در مورد دانش آموزان مقطع ابتدایی و نیز دختران حائز اهمیت بیشتری هست.

صادقی در ادامه بابیان اینکه رانندگان سرویس ملزم هستند شئونات اسلامی را به دقت رعایت کنند، اعلام کرد: این رانندگان اجازه سوار کردن غیر دانش آموز را در طول مسیر نخواهند داشت، همچنین خودروهایی که مجوز لازم را اخذ نکرده‌اند مجاز به فعالیت نمی‌باشند و با هماهنگی پلیس راهور شناسایی و متوقف خواهند شد.

 وی اضافه کرد: احتیاط، اجتناب از شتابزدگی در رانندگی و اهتمام به حفظ سلامت دانش آموزان همواره باید مورد توجه باشد.

دادستان کرمانشاه همچنین از والدین خواست به دانش آموزان تاکید کنند از گفت و گو درباره مسائل غیرضروری مانند دادن اطلاعات شخصی و خانوادگی به افراد خودداری کنند.

وی افزود: همچنین والدین باید هنگام اعزام فرزندان بویژه کودکان مقطع ابتدایی به مدرسه، از آراستن آنان به طلا و جواهر خودداری کنند و از فرزندانشان بخواهند شماره تلفن، آدرس محل زندگی و تلفن یکی از بستگان نزدیک را به خاطر بسپارند.

صادقی در پایان از همشهریان خواست نظرات خود را از طریق سامانه یا حضوری به سازمان تاکسیرانی و در صورت لزوم به معاونت حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرويس مدرسه كرمانشاه دادستان کرمانشاه استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول برگزاری جشن دورهمی دانش آموزان قدیمی در مدرسه دانشوران مشهد درخصوص این مراسم گفت: این دورهمی ده سال است که پابرجاست و هرساله در ایام هفته معلم انجام می‌شود.   جواد کریمی افزود: بعد از ۳۹ سال دوباره این دورهمی رقم خورد و ۲۵۰ دانش آموزان از سال های دور که از همکلاسی های بنده هم هستند، مجدد به این مدرسه آماده و پشت نیمکت های درس نشستند.   وی بیان کرد: همکلاسی‌های مدرسه شهید معتمد امروز گرد هم آمدند تا خاطرات دوران تحصیل و معلم و شاگردی خود را زنده کنند که در نوع خود بسیار جالب بود.

مسئول این برنامه ادامه داد: این گردهمایی به دور از تشریفات اداری برگزار شد، حدود ۲۵ معلم ۳۹ سال پیش هم در جمع دانش آموزان قدیمی خود حاضر بودند.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از فردا
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • کشف ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در سرایان
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود