Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: سیره اخلاقی و سیاسی امام سجاد(ع) درسهای بزرگی به امّت اسلامی می‌آموزد و باید این درس ها در جامعه تبیین شود.

آیت الله فقیهی با تاکید بر سیره اخلاقی امام سجاد(ع) بیان داشت: دستگیری از مستمندان یکی از ویژگی های بارز امام سجاد(ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنان که در دعای سی‌ام صحیفه سجادیه می‌فرماید: پروردگارا! همنشینی فقرا و تهیدستان را برایم محبوب گردان و مرا به شکیبایی نیکو بر همنشینی ایشان یاری فرما. 

عضو جامعه مدرسین با اشاره به سیره سیاسی امام سجاد(ع) تاکید کرد: هر یک از ائمه(ع) متناسب با زمان خود، روش خاصی برای هدایت جامعه داشتند. امام زین العابدین(ع) پس از کربلا به روشنگری و تبین حقایق پرداختند و امام سجاد و حضرت زینب علیهما السلام پیام رسان و پاسدار عاشورا بودند.

استاد درس خارج حوه علمیه ضمن تاکید بر نقش ادعیه در انسان سازی و هدایت گری گفت: دعا سلاح مومن است و انسان با دعا و نیایش به درگاه پروردگار به مقامات عالیه می رسد. صحیفه سجادیه که از آن به عنوان زبور آل محمد(ص) یاد می شود یکی از ارزنده ترین آثار جهان اسلام است که حاوی دعاهای امام سجاد است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه صحیفه سجادیه خاطر نشان کرد: صحیفه سجادی مشتمل بر ناب ترین مسائل توحیدی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است. صحیفه سجادیه در جامعه امروز مظلوم و مغفول واقع شده است و لذا باید این اثر ارزشمند و مضامین عالی آن در جامعه بیشتر ترویج شود.

کد خبر 4727623

منبع: مهر

کلیدواژه: امام سجاد ع سیره اهل بیت ع پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اربعین حسینی عاشورا کنفرانس بین المللی نشست علمی معرفی کتاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امام حسین ع اصول فقه اربعین 98 نقد کتاب قرآن گام دوم انقلاب فلسفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

علیرضا عبدولی قهرمان سال ۲۰۲۳ جوانان جهان به فینال وزن ۷۷ کیلوگرم جام تختی کشتی فرنگی رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی که از روز گذشته (پنجشنبه) در اهواز آغاز شده، امروز در مرحله نیمه‌نهایی دنبال شد و فینالیست‌ها به این شرح مشخص شدند:

60 کیلوگرم: سجاد عباسپور _پویا ناصر پور  
67 کیلوگرم: امیرمحمد یارمحمد زهی _حجت رضایی
77 کیلوگرم:علیرضا عبدولی _ غلامرضا فرخی
87 کیلوگرم: محمد حسین محمودی _بهروز هدایت
130 کیلوگرم: رازمیک کردیان(ارمنستان)_ محمد سروش رنجبر

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است