Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@04:29:26 GMT

برداشت 176 تنی خرمالو در بابلسر

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۲۰۴۵

به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه درخت خرمالو نیاز به کود دامی پوسیده فراوان دارد، گفت: پس از تشکیل میوه چون درخت توان نگهداری و تغذیه تمامی میوه‌ها را ندارد، چنانچه خوب تغذیه و تقویت شده باشد، میزان ریزش میوه کمتر می شود.

وی با اظهار اینکه مگس سفید، مگس میوه مدیترانه ای و تریپس‌ها از مهمترین آفات درخت خرمالو به شمار می‌روند، افزود: با برداشت به موقع میوه خرمالو می توان میزان خسارت آفات را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با بیان اینکه از طریق گرده‌افشانی عملکرد برداشت میوه خرمالو افزایش و ریزش آن کاهش می یابد، اضافه کرد: با نصب کندو زنبور عسل در درون باغات خرمالو به ازاء هر هکتار 2 تا 3 کندو، می‌توان بیشترین عملکرد تولید محصول را به دست آورد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر ادامه داد: این میوه علاوه بر اینکه حاوی مقدار زیادی پکتین است که در کاهش چربی خون موثر است، سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین C  است.

وی در پایان با بیان اینکه برداشت خرمالو در بابلسر از اواسط مهرماه شروع می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال 176 تن از این محصول در این شهرستان برداشت شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تغذیه جهاد کشاورزی زمین کشاورزی بابلسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه ۸ رقم گندم در قالب پروژه PVS (مقایسه ارقام) گنــدم آبــی که در روسـتای چـــم تـنــگ، حوره مرکز جهاد کشاورزی هندیجان شرقی کشت شده بود انجام شد.

علی شکاری افزود: هدف از اجرای این طرح انتخاب بهترین رقم از لحاظ عملکرد و سازگاری با منطقه و تحمل به شوری و آفات و بیماری‌ها می‌باشد.

وی اظهار داشت: ارقام کشت شده شامل آزادگان، اوج، برات، خلیل، داریون، سارنگ، سحر و مهرگان است.

شکاری تصریح کرد: عملیات برداشت این طرح همراه با کیل گیری و نظارت کارشناسان صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به نتایج به دست آمده مشخص شد عملکرد ارقام اوج و خلیل نسبت به دیگر ارقام بالاتر بوده است.

شکاری اظهار داشت: همچنین ارقام خلیل و داریون نسبت به دیگر ارقام به ورس حساس‌تر بودند.

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • ببینید | تصاویری از بازداشت اراذل و اوباش قمه به دست در بابلسر
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • انهدام باند اراذل و اوباش در شهرستان بابلسر
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان