Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: به منظور جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی برای چندین هزار نفر کارخانه‌های فاز ۳ تغلیظ، ذوب و دیگر طرح‌های توسعه مس تا چند سال آینده در ورزقان راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی از بازگشت تجهیزات مورد نیاز اجرای طرح‌های توسعه این معدن ابراز خرسندی کرد.

او با اشاره به افزایش ذخیره قابل استخراج معدن مس سونگون ورزقان در اکتشافات اخیر از ۴۰۰ میلیون تن به بیش از یک میلیارد تن، اظهار داشت: بر اساس اظهار نظر مسئولین شرکت مس پیش بینی می‌شود ذخیره قابل استخراج این معدن به بیش از ۲ میلیارد تن نیز افزایش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: با توجه به افزایش قابل توجه ذخیره معدن، اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه مجتمع مس سونگون در حداقل زمان ممکن ضروری است؛ تا از این طریق منطقه بتواند از نعمات این معدن حداکثر استفاده را داشته باشد.

او راه اندازی فاز تغلیظ مس را با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن کنسانتره، اقدامی ارزشمند در راستای تکمیل زنجیره تولید در معدن مس سونگون، دانست و اظهار کرد: برای راه‌اندازی واحد ذوب ۱۰۰ هزار تنی مس کاتد می‌بایست مس محتوا به میزان ۴۵۰ هزار تن تامین شود که از مقدار ۳۰۰ هزار تن هم‌اکنون در قالب فاز‌های ۱ و ۲ تغلیظ تولید می‌شود؛ که متاسفانه به صورت خام از استان خارج می‌شود.

پورمحمدی از تولید سالانه ۳ هزار تن مس کاتد تا ۱۸ ماه آینده در مجتمع مس سونگون خبر داد و افزود: این سه هزار تن در قالب کارخانه هیپ لیچینگ تولید شده و در مرحله نخست می‌تواند نیاز استان را تامین کند. البته برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای محصول مس به زودی شهرک صنعتی تخصصی مس در ورزقان راه‌اندازی خواهد شد که در این راستا از سرمایه‌گذاران علاقمند به این حوزه برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان دعوت می‌نمایم.

استاندار آذربایجان شرقی مس سونگون را پتانسیل بزرگ استان دانست و  گفت: تا امروز نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید از این ظرفیت برای توسعه منطقه و استان بهره ببریم، ولی بسیار امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در چند سال آینده شاهد ایجاد هزاران فرصت شغلی از این رهگذر برای استان باشیم.

او از اقدامات مس سونگون در حوزه تعهدات اجتماعی تشکر کرد و افزود: احداث بزرگراه خواجه - ورزقان – آقابابا هم‌اکنون با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی شرکت مس در دست اجرا است و از دیگر اقدامات شرکت مس در بحث تعهدات اجتماعی می‌توان به همکاری‌های این مجتمع در زمینه‌های عمران روستایی، طرح بزرگ آب‌رسانی به ۶۵ روستای شهرستان ورزقان و سایر طرح‌ها نام برد.

 

انتهای پیام/ش

تولید سالانه ۳ هزار تن مس کاتد تا ۱۸ ماه آینده در مجتمع مس سونگون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز

ایسنا/البرز مدیرکل صمت البرز گفت: حدود هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار هستند.

محمد انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۱ معدن فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر معادن استان به مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله شن، ماسه و سنگ لاشه ساختمانی اختصاص دارد.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر معادن البرز در کدام مناطق متمرکز است، گفت: محدوده تهراندشت در شهرستان ساوجبلاغ بیشتر معادن البرز را در خود جای داده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع چهار میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در این معادن صورت گرفته و ۹۸۵ نفر هم در آنها مشغول به کار هستند.

مدیر کل صمت البرز با اشاره به پروانه‌های جدیدی که سال گذشته صادر شده، افزود: سال گذشته در مجموع شش فقره پروانه بهره برداری معدن و شش فقره پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

انصاری ابراز کرد: علاوه بر این، سال گذشته صلاحیت هشت معدن به دلیل عدم فعالیت و انجام تعهدات قانونی بهره بردار سلب شده است.

وی با اشاره به وجود تعدادی معدن غیرفعال در استان گفت: در حال حاضر ۳۰ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که با برگزاری جلسات مختلف در صدد فعال سازی آنها هستیم.

انصاری افزود: با اولویت برنامه جامع وزارت صمت در راستای توسعه معادن کشور، تمامی ظرفیت‌های معدنی استان مورد توجه قرار خواهند گرفت تا از فرصت‌های اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این بخش بهره برداری لازم انجام گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده