Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدجواد عظیمی کارشناس گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنگاور گفت : دوستداران طبیعت و حیات وحش در این نوع از گردشگری به محل‌های زندگی پرندگان بومی و یا ایستگاه‌های پرندگان مهاجر در بهار و پاییز می‌روند، از آن‌ها بازدید و لحظات زیبایی را ثبت و ضبط می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : استان کرمانشاه با داشتن تالاب ها، رودخانه ها، سراب‌ها و زیستگاه‌های طبیعی متنوع مکان زیست نزدیک به ۲۵۰ گونه پرنده بومی و مهاجر است.

او افزود: تنوع پرندگان شکاری در این استان تماشایی است و انواع بوف، عقاب قهوه‌ای و سیاه، قرقی، شاهین، باز و شاه باز زندگی می‌کنند که در چرخه طبیعت وجود آن‌ها بسیار مفید و ارزشمند است.

او گفت: یکی از زیباترین پرندگان مهاجر که در تابستان‌ها در باغ‌های کنگاور مشاهده می‌شود، «پری شاهرخ» نام دارد که پرنده‌ای میوه خوار است و به رنگ‌های سبز و طلایی می‌باشد.

عظیمی گفت: می‌توان این صنعت گردشگری مغفول و نوپا در استان کرمانشاه را با معرفی مناسب در فضای مجازی، تهیه فیلم‌های کوتاه، مستند، دفترک، کارت پستال و... به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری پرنده نگری در ایران بدل کرد.

او گفت: آرامش و لذت پرنده نگری به حدی است که بسیاری از روانشناسان آن را راه حلی برای آرامش فکری و تقویت روحیه افراد می‌دانند؛ توریست پرنده نگر نسبت به بقیه گردشگران به زیرساخت‌های گردشگری چندان اهمیت نمی‌دهد و آنان بیشتر اوقات خود را در دل طبیعت می‌گذرانند و موضوع هتل، حمل و نقل و رستوران خیلی برایشان جذاب نیست و این از مزایای تسهیل در جذب گردشگر به استان کرمانشاه خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

بازدید دوستداران طبیعت و حیات وحش از محل پرندگان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌ها، گشت و گذار در خیابان‌ها و محله‌های قدیمی شهر است که خاطره‌های مردم نسل گذشته را زنده می‌کند.

نام گذاری اکثر محله‌ها با توجه به شغل اهالی آن انتخاب شده و پشت هر محله سنتی که قدمت خود را حفظ کرده است، تاریخچه‌ای از اتفاقات تلخ و شیرین نهفته وجود دارد.

طبق روال دوشنبه‌های خبر ۲۰ و سلسله گزارش‌های محله مج، امروز همراه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سری به یکی دیگر از محله‌های قدیمی شهر رشت زدیم: محله صیقلان.

دیگر خبرها

  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)