Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر از شهرستان مهدیشهر به مثابه یک پکیج فشرده گردشگری نام برد و گفت: عشایر ایل سنگسر و چشم‌اندازهای چشم‌نواز و منابع طبیعی شهمیرزاد گل سرسبد این ظرفیت یگانه و کم‌نظیر هستند.

منصور بیرقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: استان سمنان در مجموع از ظرفیت‌های متنوع و نتعدد گردشگری برخوردار است اما شهرستان مهدیشهر علی‌رغم وسعت و جمعیت کم دربرگیرنده انبوهی از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..است.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم عشایر ایل سنگسری در حوزه گردشگری ادامه داد: ایل سنگسر به عنوان بزرگترین ایل عشایری استان صاحب طولانی‌ترین مسیر کوچ جهان است.

این فعال فرهنگی به تنوع تولیدات ایل سنگسر اشاره و خاطرنشان کرد: عشایر سنگسر با تولید 80ماده از شیر در این زمینه در کشور رکودار هستند.

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره مطالعه‌ای در خصوص تولیدات لبنی عشایر سنگسر انجام داده افزود: در این مطالعه تولید 80 نوع ماده لبنی را ثبت و راه‌ها و روش‌های تولید آن را تدوین کردیم.

وی با بیان اینکه تنوع تولیدات عشایر سنگسر محدود به مشتقات شیر و مواد لبنی نیست گفت: عشایر ایل سنگسر بیش از 40 نوع نان و از جمله نان های پیازی، گردویی، فتیر،پنجه کش، شت فتیر،گولاچ، کلوج،خشکه نون، جونون،کال فتیر و... پخت می‌کنند و از این نظر نیز پیشرو هستند. ضمن اینکه دست‌بافته‌های زنان سنگسری نیز از تنوع و رنگارنگی بالایی برخوردار است.

بیرقی از زبان سنگسری به عنوان یک ظرفیت دیگر این عشایر نام برد و خاطرنشان کرد: تقویم کهن، تاریخ دیرپا، صنایع‌دستی متفاوت و...از دیگر ظرفیت‌های ایل سنگسری است.

وی از منابع طبیعی شهمیرزاد به عنوان دیگر ظرفیت ویژه این شهرستان نام برد و افزود: شهمیرزاد از نظر چشم‌اندازهای طبیعی از ظرفیت بالایی برخوردار است به طوری که وجب به وجب و متر به متر آن زیبا و کم‌نظیر است.

این فعال گردشگریآب و هوای مطبوع شهرستان را یک ظرفیت ویژه دیگر این منطقه برشمرد و افزود: فرهنگ بالای مردم مهدیشهر و شهمیرزاد و مهمان‌نوازی و پذیرش گردشگر از دیگر توانمندی‌های این شهرستان است که می‌تواند به رونق صنعت گردشگری در این شهرستان کمک شایانی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عشایر سنگسر نان محلی شهرستان مهدیشهر جشنواره عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری