Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@08:13:01 GMT

عوامل تاثیرگذار در طراحی یک بروشور

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۳۵۱۶

عوامل تاثیرگذار در طراحی یک بروشور

رپورتاژ تبلیغی / حتما تا به حال در همایش، نمایشگاه یا فروشگاهی خاص، کسی برگه بروشوری دست شما داده است. گاهی آن برگه تاخورده را دور انداخته‌اید و گاهی آنقدر جذاب بوده که به کیف شما راه یافته است.

در این نوشته، قصد داریم دریابیم چه نکته یا المانی در طراحی یک چاپ تمایز را رقم می‌زند و روی تصمیم گیری مخاطب برای دورانداختن یا نگاه داشتن آن تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه، اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا اینکه کمپین‌های تبلیغاتی را مدیریت می‌کنید، برای شناخت دقیق بروشور و چاپ کاتالوگ تبلیغاتی، همراهی ما تا انتهای این نوشته خالی از لطف نخواهد بود.

مقدمه؛ چاپ بروشور و کاتالوگ تبلیغاتی چه سودی دارد؟

زمانی که قصد داشته باشید در مدت زمانی کوتاه، حجم ترافیک ورودی به یک فروشگاه، غرفه نمایشگاهی، دفتر تجاری و غیره را افزایش دهید، چاپ کاتالوگ تبلیغاتی و بروشور انتخابی است که مقابل شما قرار می‌گیرد. این چاپ‌ها با قابلیت بالای جذب مخاطب در کوتاه‌ترین زمان بیشترین اطلاعات را منتقل می‌کنند و در بالاترین سطح ممکن، سبب افزایش شناخت مخاطب از برند یا محصولی خاص می‌شوند.

چاپ کاتالوگ تبلیغاتی یا بروشور؟

کاتالوگ و بروشور چاپ‌هایی یک‌جنس هستند. تنها تفاوت این است که کاتالوگ در قالب یک کتابچه به صورت دقیق و ریز وارد جزئیات فنی می‌شود اما بروشور مختصر و مفید روی یک محصول یا خدمات تمرکز می‌کند. در نتیجه، اگر قصد داشته باشید در قالب مجله و با ماندگاری بالا دادهای مد نظر خود را به مخاطب منتقل کنید، انتخاب مناسب چاپ کاتالوگ تبلیغاتی خواهد بود. اما اگر در قالب فشرده، سریع و سبک برنامه ریزی می‌کنید، چاپ بروشور برنامه مناسب‌تری است.       

عوامل تاثیرگذار در طراحی کاتالوگ و بروشور

همانطور که در مقدمه بحث مورد اشاره قرار گرفت، در این نوشته هدف ما یافتن رازی است که یک چاپ اعم از کاتالوگ و بروشور را خاص می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، این امر ناشی از اتفاق نیست و در پی یک‌سری تدبیر و رعایت نکات علمی حاصل می‌شود. ما در سه سطح پیش از طرح، زمان طرح و پس از اتمام طرح، مساله تهیه و تولید کاتالوگ و بروشور را زیر ذره بین قرار داده‌ایم.

پیش از طراحی کاتالوگ و بروشور

·         کار باید مطابق با هویت برند پیشروی کند. به عنوان مثال نمی توان چاپ ست اداری را با یک استراتژی پیش برد و چاپ کاتالوگ تبلیغاتی را به شکلی دیگر. همه باید با هم هماهنگی داشته باشند؛

·         طراحی کاتالوگ، بروشور یا هر چاپ دیگری باید مختص یک جامعه هدف مشخص انجام شود؛

·         کاتالوگ و بروشور باید یک پیام مشخص را انتقال دهند؛

·         پیش از آغاز طراحی و چاپ باید انتظارات از پروژه روشن باشد؛

·         در آخر، باید بودجه متقنی مشخص کنید.

هنگام طراحی کاتالوگ و بروشور

·         استانداردهای برند نباید فراموش شوند؛

·         نکات فنی طراحی و چاپ باید در نظر گرفته شوند؛

·         نوع، قالب و چارچوب کاتالوگ، بروشور و یا ست اداری باید از پیش تعیین شده باشد؛

·         برای کاتالوگ، بروشور یا هرچاپی باید محتوای لازم تهیه شود (عکس، طراحی و غیره)؛

·         در نهایت، کار باید به دست یک چاپخانه کارکشته سپرده شود.

پس از طراحی کاتالوگ و بروشور

·         طراحی ارزیابی می‌شود؛

·         شیوه چاپ مشخص می‌گردد؛

·         کار به دست چاپخانه سپرده می‌شود.

توجه داشته باشید، برای افرادی که کار خود را تماما برون سپاری می‌کنند (طراحی را هم به چاپخانه می‌سپارند) بسیاری از گامهای بالا تنها حالت نظارتی پیدا می‌کند.

دستورالعمل طراحی بروشور و کاتالوگ موفق

در این قسمت، به صورت مشخص، نکات فنی و تکنیکی طراحی/چاپ کاتالوگ تبلیغاتی و بروشور را ارائه می‌کنیم.

1.      پیش از هرچیز باید مدیوم کار را شناخت. توجه داشته باشید بروشور و کاتالوگ با پوستر و تراکت تفاوت دارند. قطع، شیوه تاخوردگی، ترکیب نوشته و تصویر و غیره همه نیازمند دقت و وسواس است.

2.      بروشور یا کاتالوگ باید برای مخاطب طراحی شود. ترجیحا کار را به شکلی پیش ببرید که علاوه بر نسخه چاپی، امکان ارائه پی دی اف نیز وجود داشته باشد.

3.      از هر چیزی بهترین کیفیت را انتخاب کنید. رنگ، کاغذ، ماشین چاپ و غیره. توجه داشته باشید محصول چاپ شده به دست مخاطب می‌رسد و بر اساس کیفیت آن درباره اعتبار برند شما تصمیم‌گیری می‌شود.

4.      بهره گیری از کاغذ گلاسه، روکش UV و امکاناتی از این دست به کاتالوگ و بروشور شخصیت می‌بخشد.

5.      یکی از مهم ترین ویژگی‌های چاپ موفق، در اختیار داشتن بخش call-to-action است. یعنی مخاطب به مجردی که نوشته را می‌بیند، باید روش و راه‌های ارتباطی را تشخیص دهد.

6.      بخش زیادی از کیفیت عملکرد بروشور و کاتالوگ، به نحوه ارائه آن بستگی دارد. درباره جاکاتالوگی و تجهیزاتی از این دست تصمیم‌گیری کرده‌اید؟

7.      این نکته فوق العاده مهم است که کاتالوگ و بروشور چاپ شده با تم دیداری و گرافیکی برند سازگاری داشته باشد. همانطور که پیش از این اشاره شد نمی توان چاپ ست اداری را با یک تاکتیک پیش برد و کاتالوگ را از مسیری دیگر به مقصد رساند.

8.      یک اشتباه کوچک در بروشور تمامی زحمات شما را به باد می‌دهد. حتما از نظر ویراستاری، املایی و غیره بارها و بارها چاپ تحت نظر خود را زیر ذره بین قرار دهید.

9.      فونت و المان‌های گرافیکی که استفاده می‌کنید همه باید در قالبی محدود با هم هماهنگی داشته باشند.

10.   آخر اینکه، سادگی کلید زیبایی است. تا حد امکان طراحی و چاپ کاتالوگ‌های تبلیغاتی را ساده پیش ببرید.

جمع‌بندی نوشته و کلام آخر

در این نوشته مختصر به بروشور و کاتالوگ‌های تبلیغاتی پرداختیم. چکیده و جان‌مایه کلام این بود که با رعایت یک سری اصول پیش، هنگام و پس از طراحی، می‌توان چاپ‌هایی با کیفیت اختیار کرد. پس از آن، مجموعه‌ای از عوامل تاثیرگذار در پروسه طراحی را ارائه دادیم و مشخص شد با شناخت مدیوم و چارچوب چاپ، در نظر گرفتن سلیقه مخاطب، ارتقای سازگاری چاپ با هویت تصویری برند و غیره، می‌توان از نهایت ظرفیت گونه‌های بروشور و کاتالوگ بهره گرفت.     

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان

نوزدهمین «شب کارگردان» با تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر کشور؛ ژاله علو، علیرضا کوشک‌جلالی و علی شمس برگزار می‌شود و تندیس انجمن کارگردانان تئاتر به آنان اهدا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این برنامه به کوشش انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، روز یکشنبه ۹ ادریبهشت ماه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و در کنار اهدای مدالیوم به اکبر زنجانپور، از سه چهره نامبرده نیز تقدیر می‌شود.

بر اساس این گزارش، ژاله علو سال ۱۳۰۶ در محله سنگلج و در خانواده‌ای زاده شد که فرهنگ برایشان اهمیت داشت. پدرش گرچه ارتشی بود ولی ذوق هنری داشت و علاقه‌مند بود دخترش با ادبیات کشور آشنا شود. به همین دلیل از هفت سالگی با شروع مدرسه کتاب حافظ، سعدی و شاهنامه برایش می‌خواند و او را تشویق می‌کرد تا با اشعار بزرگان کشور آشنا شود.

علو درس و مشق را در دبستان «نواختران» در خیابان شاهپور آغاز کرد و دوره متوسطه را در مدرسه «خسرو خاور» گذارند. مدتی به دانشسرای مقدماتی رفت و به دلیل علاقه به کار هنری، هنرستان هنرپیشگی  را انتخاب کرد. در هنرستان هنرپیشگی نزد استادان بزرگی مانند هایک گاراگاش، دکتر نامدار که استاد فن بیان بود و خانمی سوییسی که استاد بدن و حرکت بود، مشغول نوآموزی شد. در همین هنرستان با چهره‌هایی همانند محمد نوری، معز دیوان فکری و ... هم شاگردی شد و اولین حضور روی صحنه تئاتر را تجربه کرد. او از دانشسرای مقدماتی مستقیما وارد رادیو شد و سال‌ها در این رسانه فعالیت کرد.

و حالا انجمن کارگردانان تندیس و لوح تقدیر خود را به پاس سال‌ها تلاش و هنرآفرینی در حوزه کارگردانی تئاتر رادیویی به استاد ژاله علو تقدیم می‌کند.

علیرضا کوشک‌جلالی، کارگردان و مدرس تئاتر، دیگر هنرمندی است که فردا مورد تقدیر قرار می‌گیرد. او گرچه مقیم آلمان است اما همواره در تئاتر ایران حضوری تاثیرگذار داشته و علاوه بر کارگردانی نمایش‌های مختلف، در بسیاری از شهرهای کشور نیز هنرجویان را اموزش داده و با آنان آثار نمایشی مختلفی را اجرا کرده است. تماشاگران تئاتر از اجرای نمایش‌های «موسیو ابراهیم» و «خدای کشتار» او خاطراتی به یادماندنی دارند.

بر همین اساسا، انجمن کارگردانان به پاس تلاش‌های فراوان در حوزه آموزش تئاتر و کارگردانی از علیرضا کوشک جلالی تقدیر می‌کند.

اما علی شمس، دیگر کارگردانی است که مورد تقدیر قرار می‌گیرد. او علاوه بر کارگردانی نمایش‌های گوناگون همچون «احتمالات»، «داستان‌های میان رودان»، «قلعه انسانات»، «وقتی خروس غلط می‌خواند»، «شب دشنه‌های بلند»، «مخاطب خاص»، «اگر شبی از شب‌های تهران، مسافری...» و ...، در زمینه تئوری و ترجمه آثار نمایشی نیز پرتلاش است و در سال‌های اخیر، بسیاری از آثار معتبر نمایشی جهان زیر نظر او منتشر شده‌اند. انجمن کارگردانان به پاس تلاش‌های اجتماعی در حوزه تئاتر لوح تقدیر خود را به علی شمس اهدا خواهد کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه پیشنهاد جنجالی برای هدایای تبلیغاتی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • حرف‌های مهم سرمربی استقلال با چپ‌پای آبی‌ها
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش