Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:31:38 GMT

امروز سنگر دفاع، حریم اهل بیت است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۴۶۱۲

امروز سنگر دفاع، حریم اهل بیت است

یک کارشناس مذهبی گفت: امروز سنگر دفاع ما حریم اهل بیت است.

حجت الاسلام نیما ارزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بابیان اینکه اولین چیزی که باید از شهدا یاد گرفت اخلاص، اطاعت و تقوا است، اظهار کرد: هر روز با یادآوری شهدای دفاع مقدس برای این خانواده‌ها احترام قائل باشیم.

وی بااشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: درهشت سال دفاع مقدس روحانیت به عنوان گردانی مستقل در تمامی زمینه‌ها فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مذهبی بابیان اینکه چند سالی است کنگره گرامیداشت و یادوآره شهدای طلبه نیز به همت مرکز حوزه‌های علمیه در حال برگزاری است، گفت: این موضوع نشان می دهد در طول جنگ شهید از جنس روحانیت زیاد داشته‌ایم که هم فرمانده گردان، لشکر، تیپ و جانشین بودند.

ارزانی بااشاره به اینکه تا قبل از انقلاب نیز شهدایی از روحانیت و طلبه‌ها تقدیم انقلاب شده است، گفت: طلبه‌هایی که برای جنگ اعزام می شدند در دو قالب به عنوان مبلّغ و رزمنده لباس رزم پوشیده و درهردو قشر شهید، اسیر و جانباز داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شهید مالامیری که نخستین شهید طلبه فرزند چالوس است به عنوان روحانی اعزام شده بود و به عنوان رزمنده به درجه شهادت رسید.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: طلبه‌ها پابه پای دیگر اقشار در جبهه ها حضور داشته و خودشان را از رزمنده ها جدا نداستند، سنگر جدایی نداشت همه باهم بدون هیچ تبعیض فقط یک موضوع نقطه الفت محسوب می‌شد.

ارزانی در ادامه بیان کرد: چندین سال از جنگ ویتنام می گذرد اما همواره در این کشور به آن پرداخته می شود، بعد از گذشت سال های طولانی از جنگ ویتنام هنوز سینمای آن‌ها روی این موضوع کار می کند و در رسانه های مکتوب و کتاب به آن پرداخته می شود.

 وی بابیان اینکه متاسفانه در کشور ما وضعیت موزه های دفاع مقدس خوب نیست، ادامه داد: مهم ترین کاری که برای فرهنگ ایثار و شهادت باید انجام دهیم تبیین فرهنگ دفاع مقدس و ایثار را در جامعه است که بروز و نمود آن در همین موزه‌ها و پارک‌ها تجلی پیدا می‌کند.

این کارشناس مذهبی باتاکید بر اینکه مجموعه خاطرات زندگی رزمنده ها باید نوشته شود، تصریح کرد: فقط به شهدا و جانبازان بالای 25 درصد پرداخته می شود و بقیه به حساب نمی آیند اما باید گفت اینها هم در دلشان حرف دارند.

ارزانی بابیان اینکه به علت عدم تبیین درست فرهنگ شهید گاهی نام شهدا از روی کوچه ها برداشته می شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از دانش آموزان در مدارس معنای دفاع مقدس را نمی دانند و رسانه‌ها اطلاع رسانی خوب ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند