Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین با اشاره به وجود هتل‌های نیمه کاره در قزوین گفت: قزوین ظرفیت مهمی از طریق مسافران عبوری دارد که ثروت آفرین است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. قزوین جزو ده استان برتر کشور از لحاظ "نفر بازدید" و "نفر اقامت" است و جایگاه خوبی در حوزه‌ی گردشگری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا خزائلی در گفتگو باصبح قزوین اظهار کرد: در این راستا برنامه‌هایی مثل شرکت در نمایشگاه‌ها، مجامع و سمینارها داریم که بخشی از آن با کمک صدا و سیما انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم گردشگر داخلی، قزوین را به عنوان مقصد انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: استان ما ظرفیت مهمی از طریق مسافران عبوری دارد که ثروت آفرین است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. قزوین جزو 10 استان برتر کشور از لحاظ "نفر بازدید" و "نفر اقامت" است و جایگاه خوبی در حوزه‌ی گردشگری دارد.  

این مسئول با اشاره به پروژه‌ی بازسازی گراند هتل قزوین تشریح کرد: هفته‌ی گذشته جلسه‌ای در معاونت سرمایه‌گذاری وزارتخانه با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت طرف قرارداد و سرمایه‌گذار این پروژه برگزار شد.  

خزائلی ادامه داد: مسائل و موانع مرمت این بنا مطرح شد، عمده‌ی این موانع اقتصادی هستند و اتفاقات خوبی برای حل آن افتاده است. قرار بر این شد که از ابتدای مهرماه فاز مرمتی آن آغاز شود و این کار در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. پس از اینکه این طرح کمی پیش رفت، برنامه‌ای برای بازدید خبرنگاران خواهیم داشت.

متولیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به الزامات قانونی قیمت‌گذاری خواهند کرد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه متاسفانه گراند هتل در سال‌های اخیر وضعیت مناسبی نداشته، عنوان کرد: مطالبه‌ی امروز شهر، مرمت این آثار است و امیدواریم این بنا زودتر در چرخه‌ی گردشگری شهر نقش‌آفرینی کند. متعهدانه پیگیر این موضوع هستیم و بنده نیز به عنوان یک شهروند مطالبه‌گری می‌کنم.  

وی با تاکید بر اینکه بازسازی سرای سعدالسلطنه تجربه‌ی خوبی بود، اذعان کرد: در بازسازی سعدالسلطنه نهادهای مختلفی با هم همکاری کردند و این تجربه می‌تواند در بازسازی دولتخانه‌ صفوی نیز تکرار شود. دولتخانه‌ی صفوی شان، جایگاه، سابقه و ویژگی‌های متمایزی دارد و خروجی مرمت آن می‌تواند قزوین را به عنوان مقصد گردشگری داخلی و در دنیا مطرح کند.

این مسئول اضافه کرد: علی‌رغم تاکیداتی که بر استفاده از این بناهای تاریخی وجود دارد، دولتخانه‌ی صفوی هنور در تصرف برخی دستگاه‌های دولتی است و نهادهایی که باید برای یک هدف شهری، استانی و ملی همگرا و یکپارچه باشند و زودتر این مکان را تخلیه کنند، همکاری نمی‌کنند. این موضوع با کمک نماینده‌های مجلس و قوه قضائیه در حال پیگیری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی جذب سرمایه است، تاکید کرد: در حوزه‌ی گردشگری نیز باید این جذب سرمایه را داشته باشیم و در این راستا تلاش می‌کنیم.همچنین شورای جهانی صنایع دستی بازدیی از بازارچه‌ی صنایع دستی سعدالسلطنه داشته و پرونده‌ی ثبت تاریخی جهانی این بازارچه در شورای جهانی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به موضوع قیمت‌گذاری اقامتگاه‌های گردشگری تصریح کرد: قوانین قیمت‌گذاری اقامتگاه‌های بوم‌گردی ابلاغ شده، این مکان‌ها نرخ‌گذاری خواهند داشت و متولیان آن موظفند با توجه به الزامات قانونی قیمت‌گذاری کرده و آن را در محل مناسب قابل رویت گردشگر نصب کنند.

وجود 48 دفتر مجاز گردشگری در قزوین 

این مسئول با اشاره به وجود هتل‌های نیمه تمام در قزوین گفت: از جمله پروژه‌های هتل نیمه‌تمام می‌توان به هتلی در فلکه‌ی مینودر و هتلی در آبگرم اشاره کرد. پروژه‌های نیمه‌تمام از دو جهت موجب خسارت هستند؛ از طرفی سرمایه‌گذار سرمایه‌اش را در زمین نیمه‌کاره گذاشته و امکان بهره‌برداری ندارد. از سوی دیگر این پروژه‌های نیمه‌تمام برای شهر هم خسارت بار هستند، زیرا مجوزی داده شده، ولی امکان استفاده از آن وجود ندارد.

خزائلی اضافه کرد: مجوز برخی از پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی نداشتند باطل شده است. از سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها خواسته شده دلایل‌شان را برای این عدم پیشرفت مطرح کنند، اگر این افراد دلایل قابل قبولی نداشته باشند مجوز آن‌ها باطل و به افراد دیگری مجوز اعطا خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با اشاره به تورهای غیرمجاز اظهار کرد: با این تورها مطابق قانون برخورد خواهد شد و از مردم می‌خواهیم این موارد را گزارش کنند. یکی از تبعات وجود چنین تورهایی کاهش امنیت است و تمام مسئولین استانی به ویژه دادگستری و قوه قضائیه مصر به برخورد هستند.

این مسئول ادامه داد: مردم برای مسافرت به آژانس‌های معتبر مراجعه و ایمن سفر کنند. گزارش‌ها درباره‌ی موارد غیر مجاز به قوه قضائیه ارسال شده و دادگستری قزوین اهتمام ویژه‌ای برای برخورد با تورهای غیرمجاز دارد. در استان قزوین 48 دفتر مجاز گردشگری داریم، همانطور که برای حفظ محیط زیست و مقررات رانندگی فرهنگ سازی شده، برای استفاده از تورهای مجاز هم باید فرهنگ سازی کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت گردشگری بی‌نظیری به نام لاله‌ی الموت در روستای کوه خیار الموت ایجاد شده، اظهار کرد: شیوه‌ی واگذاری بناهای تاریخی با رعایت تشریفات و مزایده‌ی عمومی است، کارشناسان اداره‌ی کل میراث فرهنگی در حال تهیه‌ی گزارشی در خصوص نحوه‌ی واگذاری به بخش خصوصی هستند و آگهی و فراخوان منتشر خواهد شد، این مکان پس از طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند

با صرف درست و هدفمند منابع و هزینه‌ها، احتمال ثمردهی و موفقیت استارت آپ‌ها افزایش یافته و با سرعت بیشتری شاهد تحولات فناورانه و رشد نوآوری در جزیره کیش خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، درخصوص لزوم هدایت دقیق فعالان حوزه نوآوری در جزیره کیش، باید از بین حدود 2500 حوزه فناورانه موجود در کشور که برای آنها وقت و سرمایه صرف شده است، به سمت فناوری‌هایی پیش رفت که تنها در جزیره کیش امکان رشد و توسعه آنان وجود داشته باشد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران هم به واسطه فرصت‌های قابل توجه کیش در این زمینه رغبت بیشتری جهت سرمایه‌گذاری پیدا خواهند کرد.‎

‎علیرضا فراهانی روز یکشنبه در نشستی در همین رابطه در خصوص زمینه‌های جذاب فعالیت نوآورانه در این جزیره، اظهار داشت: از جمله فناوری‌های نوآور که به سرعت می‌تواند در جزیره کیش توسعه یافته و به نتیجه برسد، حوزه‌هایی است که ارتباط مستقیم با دریا دارد. به عنوان مثال در حوزه شیلات می‌توان به بحث گیاهان و جانوران دریایی، دارویی و استحصال انرژی از امواج دریا اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه نوآوری در جزیره کیش نیاز به شتاب و قدرت فزاینده دارد، تا توسعه و تحول در جزیره نمود بیشتری پیدا کند، افزود: از دیگر جذابیت‌های جزیره کیش برای نوآوری با قابلیت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری است.گردشگری به عنوان یک مزیت جدی در کشور می‌تواند با چاشنی نوآوری همراه شده و در بخش‌های مختلف ازجمله گردشگری تفریحی و یا گردشگری سلامت فعالیت کند.

سرپرست مؤسسه علوم و فنون کیش تصریح کرد: از آنجا که کشور ما قابلیت ارائه خدمات باکیفیت و نسبتاً ارزان را در حوزه سلامت دارد، لذا اقبال بسیاری دربین کشورهای همسایه دارد، از این رو جزیره کیش با توجه به ظرفیت‌های خود می‌تواند شرایط حضور شرکت‌های نوآور در این حوزه را فراهم کرده و ضمن کمک به توسعه گردشگری، سلامت بازدهی زودهنگامی را نیز برای آنان به همراه داشته باشد.‎

فراهانی، حوزه انرژی را از دیگر ظرفیت‌های معرفی کیش به عنوان پایگاه نوآورانه دانست و گفت: منابع گازی و نفتی زیادی در کنار جزیره کیش تمرکز پیدا کرده است، که این امر می‌تواند یک امکان بی‌نظیر جهت حضور شرکت‌های دانش بنیان و ارائه ایده‌های نو با قابلیت اشتغال‌زایی و خلق پول را فراهم آورد.‎ حوزه فناوری اطلاعات نیز از دیگر حوزه‌های دارای جذابیت و مزیت در بحث نوآوری است و ما در جزیره کیش می‌توانیم سرمایه‌گذاری و حمایت‌های جدی نیز از این حوزه داشته باشیم.

وی ابراز داشت: فعالیت در این حوزه برای شروع نیاز به سرمایه‌گذاری، تجهیزات و فضای خاصی جز فراهم بودن بستر ارتباطات و اینترنت نداشته، از این جهت جزیره به لحاظ شرایط آب و هوایی و آرامش ذاتی می‌تواند بستر خوبی جهت مستقر شدن فعالان حوزه فناوری اطلاعات از جمله هوش مصنوعی، نرم‌افزار، سرویس‌های ابری و سایر زمینه‌ها جهت رشد و توسعه این بخش باشد.

‎وی در خصوص خدمات و حمایت‌های مرکز نوآوری مؤسسه علوم و فنون کیش افزود: در حال حاضر این مرکز علاوه بر بحث تأمین محل کار برای این شرکت‌ها، می‌تواند خدمات مشاوره‌ای نیز در خصوص أخذ مجوز دانش‌بنیان، دریافت تسهیلات و حوزه تجاری‌سازی محصولات به آنان ارائه دهد.‎

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • کامل کردن یک راه نیمه تمام
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان