Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:08:09 GMT

دانش‌آموزان تاریخ اسپانیا را رایگان ببینند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۵۶۰۴

دانش‌آموزان تاریخ اسپانیا را رایگان ببینند

مدیر کل موزه ملی ایران خبر داد: بازدید دانش‌آموزان در قالب اردوهای آموزشی از طریق مدارس و با هماهنگی قبلی رایگان است.

به گزارش ایسنا، جبرییل نوکنده نمایشگاه «میراث باستان‌شناسی اسپانیا» را فرصت مناسبی برای آشنایی مردم ایران با فرهنگ و تمدن کشور اسپانیا دانست و افزود:‌ در بین همه‌ی اقشار یکی از گروه‌های مهم هدف در موزه ملی ایران مخاطب کودک و نوجوان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور است، به همین منظور و با هدف ایجاد تسهیلات بیشتر از روزهای نخست گشایشِ نمایشگاه، میزبان همه‌ی دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف به صورت رایگان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که موزه‌ها در هر کشور می‌توانند به عنوان رابط فرهنگی و عاملی برای گفت‌وگوی بین فرهنگ و تمدن همه ملت‌های دنیا نقش ایفا کنند، ادامه داد:‌ این وظیفه خطیر با برگزاری و نمایش آثار تاریخی و فرهنگی نقشِ واقعی گرفته و به اهداف آموزش واقعی خود دست می‌یابد. این‌که دانش‌آموزان به عنوان آینده‌ساز و عناصر تربیتی  هر جامعه‌ای بتواند با فرهنگ وپیشینه سایر ملل دنیا آشنا شده و نقاط مشترک فرهنگی خود را با سایر انسان ها دریابند  و به آن‌ها به دیده احترام نگاه کنند، شالوده قوی برای ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌ها خواهد بود.

او ارتباط مستقیم و مشاهده‌ی اشیای به جامانده از گذشته را فرای مطالب تئوری و انباشته شده در کتاب‌ها دانست و گفت: کارکرد آموزشی موزه‌ها فرصت بی‌نظیری برای ایجاد دانشی پایدار است. این نمایشگاه نیز با دارا بودن سیصد قلم اثر تاریخی و فرهنگی درسه گالری مروری بر سیصدو پنجاه هزار سال تمدن اسپانیا را از دوره های مختلف تاریخی  برایشان روایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، نمایشگاه «میراث باستان‌شناسی اسپانیا» هر روز به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ فعال است و تا ۲۶ فروردین سال آینده نمایش آن ادامه دارد، همچنین برای انجام بازدید گروهی دانش‌آموزان، مدارس می‌توانند با تماس تلفنی با شماره‌های۶۶۷۰۲۰۶۱_ ۶ داخلی ۲۵۷  وقت بازدید را تعیین کنند..

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه ملی ایران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر غفاری آبادان گفت: برگزاری نمایشگاه دست سازه‌ها در راستای تعالی اهداف آموزشی دانش آموزان است و اینکه زحمت یک سال دانش آموزان در یکسال تحصیلی در معرض دید قرار گیرد تا مربیانِ دانش آموزان، اولیاء و مسئولان از حاصل تلاش و کوشش این دانش آموزان بازدید کنند و از توانایی‌های آنها مطلع می‌شوند.
حسین غلامی افزود: گل سر سبد این نمایشگاه تیم دانش آموزی شهید فخری زاده است که از خودرو ساخت خود رونمایی کردند.
وی هدف کار‌های دانش آموزان فنی و حرفه‌ای را به تولید رساندن این سازه ها دانست و گفت: اگر مسئولان حمایت کنند این تولیدات به تولید انبوه هم می‌رسد، زیرا این دانش آموزان یک استاد کار و یک سرمایه نهفته برای آینده هستند.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج