Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور فرانسه که روز گذشته گفته بود امیدوار است تا ساعات آینده اتفاق های خوبی درباره ایران رخ دهد، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از طرح خود برای مذاکره ایران و آمریکا رونمایی کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، پنج محور را برای مذاکرات میان ایران و آمریکا پیشنهاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی‌رغم شکست خوردن تلاش‌های «امانوئل ماکرون»‌ رئیس‌جمهور فرانسه در وساطت کردن برای دیدار بین سران ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، وی اما پنج محور برای مذاکرات بین دو کشور مطرح کرد.
ماکرون طی سخنرانی در هفتاد و چهارمین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت استراتژی آمریکا در اعمال فشار اقتصادی بیش از حد بر ایران، منجر شده که تهران نیز با «فشار حداکثری» علیه کشورهای همسایه‌اش آن را پاسخ دهد که خطر بروز درگیری جدی در منطقه را افزایش داده است.
به نوشته نشریه «وال استریت ژورنال»، با اینکه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران هرگونه دیدار با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی را تا زمان برآورده شدن خواسته‌های تهران رد کرد، اما پنج محور پیشنهادی ماکرون برای مذاکرات دو کشور را به شرح زیر مطرح کرد:
ایران نباید هیچگاه به سلاح اتمی دست یابد
راهکاری برای برون‌رفت از بحران یمن پیدا شود
نقشه امنیتی منطقه‌ای برای رفع دیگر بحران‌ها طراحی شود
امنیت ناوبری دریایی تامین شود
تحریم‌های اقتصادی علیه ایران برداشته شود
ماکرون اضافه کرد: «البته من ساده‌لوح نیستم و به معجزه نیز اعتقادی ندارم. [اما] باور دارم برای رسیدن به صلح، شجاعت لازم است».
رئیس جمهوری فرانسه پیش از سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ابراز امیدواری کرده بود که تا ساعات آینده در نیویورک پیشرفتی در مسئله هسته ای ایران رخ دهد.

فشار علیه ایران تنها به افزایش تنش در منطقه منجر می‌شود
رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت فشار روی ایران به افزایش تنش در منطقه منجر می‌شود.
«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت فشار روی ایران به افزایش تنش در منطقه منجر می‌شود.
وی گفت: «من گفتم راهبرد فشار علیه برنامه هسته‌ای ایران، مگر در صورت وجود چشم‌اندازی روشن برای حل و فصل دیپلماتیک مسائل، صرفاً به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر خواهد شد.»
رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «سال 2018، بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام، من پیشنهاد یک چارچوب جهانی را کردم که امکان حفظ برجام و تکمیل آن را فراهم می‌کرد. در این چارچوب، پیشنهاد رسیدگی به مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران بعد از سال 2025 و همچنین نقش ایران در بحران‌های منطقه و موشک‌های بالستیک مطرح شده بود. »
ماکرون در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که ایران، سیاست فشار آمریکا را با اعمال فشار حداکثری روی همسایه‌های خودش پاسخ داده است. وی اضافه کرد: «در چنین شرایطی، افزایش تنش‌ها که ظرف ماه‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم دائمی بوده است.»

رایزنی مشترک مکرون و جانسون برای انجام دیدار روحانی و ترامپ
"امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه و "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس به طور اتفاقی همزمان با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.
بوریس جانسون که طبق برنامه قرار بود با روحانی دیدار کند، به طور اتفاقی با حضور امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مواجه شد و دقایقی به صورت سه جانبه با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.
طبق گزارش خبرگزاری رویترز، سران انگلیس و فرانسه در این دیدار خواستار دیدار روحانی با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شده‌اند.
رئیس‌جمهور فرانسه در این دیدار سه‌جانبه گفت: «چیزی که مهم است این است که اگر ایشان (روحانی) این کشور را بدون دیدار با رئیس‌جمهور ترامپ ترک کند به منزله فرصتی از دست رفته خواهد بود چون او به زودی و در چند ماه آینده به اینجا برنخواهد گشت و رئیس‌جمهور ترامپ هم که به تهران نخواهد رفت. بنابراین، آنها باید همین حالا دیدار کنند.»
جانسون با این دیدگاه موافقت کرده است. او گفت: «با امانوئل موافقم.»

ادعای رویترز؛ اعلام آمادگی روحانی برای مذاکره درباره تغییرات اندک در برجام
رسانه‌های بین‌المللی به نقل از «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران مدعی شده‌اند او در نیویورک گفته آماده است در ازای رفع تحریم‌ها علیه ایران، با کشورهای گروه 1+5 (اعضای دائمی شورای امنیت به علاوه آلمان) درباره اعمال «تغییرات، اضافات یا اصلاحات اندک» در برجام رایزنی کند.
خبرگزاری رویترز نوشته رئیس‌جمهور ایران این اظهارات را در جمع رسانه‌ها مطرح کرده است. این رسانه، علی‌رغم این، اظهارات آقای روحانی را به صورت مستقیم نقل نکرده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران اظهارات آقای روحانی در جمع مدیران ارشد رسانه های آمریکا را منتشر کرده، اما در آن اشاره‌ای به ادعاهای مطرح‌شده در رویترز نکرده است.

واکنش معاون ارتباطات دفتر رئیس‌ جمهور به ادعای رویترز
معاون ارتباطات دفتر رئیس‌ جمهور ادعای رویترز درباره تغییرات در برجام را رد کرد.
پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌ جمهور به ادعای رویترز درباره اعلام آمادگی آقای روحانی رئیس جمهوری برای بحث درباره تغییرات اندک در برجام واکنش نشان داد.
وی گفت:آنچه رویترز به نقل از آقای روحانی در مورد آمادگی برای اصلاح یا کوتاه آمدن از برجام زده، صحیح نیست.
اسماعیلی افزود: درست، آمادگی برای کوتاه کردن زمان اجرای برجام است، همان تعهد 2023 که آقا ظریف وزیر امور خارجه گفت تصویب همزمان پروتکل الحاقی در مجلس ایران و لغو نهایی تحریم ها در مجلس آمریکا و امکان مذاکره در چارچوب 1+5 .


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مکرون روحانی ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا