Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@11:15:43 GMT

نشان فرش قم برای جلوگیری از تقلب و جعل ثبت شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۵۹۶۹

نشان فرش قم برای جلوگیری از تقلب و جعل ثبت شود

استاندار قم گفت: برای عدم جعل فرش‌های ایرانی و به‌ویژه فرش قم لازم بوده که به‌علاوه نشان بافنده و بازرگان، نشان ثبتی فرش قم را در این فرش‌ها ثبت کنند. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه کارگروه فرش استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، فرش قم را بسیار ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: برای عدم جعل فرش‌های ایرانی و به‌ویژه فرش قم لازم بوده که به‌علاوه نشان بافنده و بازرگان، نشان ثبتی فرش قم را در این فرش‌ها ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قم جایگاه مهمی در صادرات و تولید فرش دستباف در کشور دارد، افزود: باید هویت فرش قم و فرش‌های قلابی قابل‌تشخیص برای عموم باشد و بتوان اصل بودن یا نبودن آن را تشخیص داد.

استاندار قم با تأکید بر لزوم ثبت نشان در فرش‌ها تصریح کرد: مرکز ملی فرش باید تولیدکنندگان فرش‌های قلابی را موظف به ثبت نشان فرش ماشینی کند تا فرش‌های ماشینی و قلابی به‌جای فرش دستباف فروخته نشود.

سرمست ادامه داد:  باید تعرفه واردات مواد اولیه فرش دستباف مانند ابریشم کاهش پیدا کند تا تولیدکنندگان برای خرید ابریشم دچار مشکل نشوند، همچنین تولیدکنندگان فرش خواستار معافیت از پیمان‌سپاری ارزی هستند که مرکز ملی فرش پیگیر این موضوع باشد.

تحریم فرش ایران‌ توسط آمریکا / سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در افغانستان برای تولید فرشصادرات، راه نجات فرش دستباف ایرانیسالانه 24 هزار مترمربع فرش دستباف در استان سمنان تولید می‌شود

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم نیز در این جلسه با بیان آماری در رابطه با بیمه‌شدگان قالی‌بافی در قم گفت: حدود شش هزار نفر بیمه قالی‌بافی در قم هستند که هزینه  80 درصد آن را دولت و 20 درصد دیگر را خودشان پرداخت می‌کنند.

علی‌اصغر دادخواه ادامه داد: متأسفانه به دلیل نبود اعتبارات ریالی از اول مهر 97 دولت پرداختی نداشت و از آن زمان سازمان تأمین اجتماعی میزان بیمه شوندگان قالی‌بافی را افزایش نداده است ، اما برای بیمه کارگاه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می‌توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی‌تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • موبایل‌واره چیست و چگونه از آن برای تقلب در کنکور استفاده می‌کنند؟
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی