Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین آزادبخت، دبیر برگزاری سوگواره «مَحرم و مُحرم»، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری سوگواره «مَحرم و مَحرم» برای هشتمین دوره و در دو بخش شعر و عکس در سطح استان، خبرداد.
وی با اشاره به این‌که بخش شعر برای اولین سال است که به این سوگواره اضافه شده است، اظهار کرد: هنرمندان لرستانی می‌توانند آثار خود به زبان‌های بومی استان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آزادبخت هدف از برگزاری سوگواره «مَحرم و مُحرم» را ثبت فرهنگ عزاداری و ارادت مردم لرستان به اهل‌بیت(ع) دانست و عنوان کرد: عزاداری ماه محرم با فرهنگ مردم لرستان درآمیخته که باعث ایجاد صحنه‌هایی خاص و منحصر به‌فرد می‌شود که این صحنه‌های با برپایی چنین سوگواره‌هایی ثبت خواهد شد.
مدیر مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی لرستان، ادامه داد: شاعران ما همیشه ارادت خاصی به اهل‌بیت(ع) به‌ویزه امام حسین(ع) و واقعه عاشورا داشته و دارند، لذا با برگزاری بخش شعر در سوگواره «مَحرم و مُحرم» فضایی ایجاد می‌شود که شاعران و عکاسان آثار خود را به اشتراک گذاشته و همچنین آثارشان ثبت و مکتوب شود.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه از اثار برگزیده سوگواره «مَحرم و مُحرم»، تصریح کرد: به‌دلیل تعدد زبانی که در سطح استان لرستان داریم، برگزاری این سوگواره فرصت مناسبی است برای شاعران و مرثیه‌گویان آل‌الله در استان که آثار خود را به گوش مستمعین برسانند.
آزادبخت آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره «مَحرم و مُحرم» را 28 مهرماه جاری اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان و هنرمندان جهت شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل به آدرس mfjdlorestan@yahoo.com و یا از طریق کانال تلگرامی محرم و محرم، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
دبیر اجرایی سوگواره «مَحرم و مُحرم» با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره و اعلام آثار برگزیده در دهه پایانی ماه صفر، تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه سوگواره به آدرس خرم‌آباد، کوی جهادگران، ساختمان جهاد دانشگاهی، مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاددانشگاهی لرستان مراجعه کرده و یا با شماره 33214733 تماس حاصل نمایند.
وی در رابطه با جوایز برگزیدگان هر بخش، گفت: در هر بخش به سه اثر برگزیده به ترتیب لوح تقدیر به‌همراه 5 میلیون ریال، 3 میلیون ریال و 2 میلیون ریال هدیه نقدی اهداء خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت