Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، درنهمین‌کنگره بین‌المللی امام سجاد (علیه‌السلام) با اشاره به روایتی از امام سجاد (علیه‌السلام) که فرمودند: «خداوند محبت ما را در قلوب مومنین نهادینه کرده است »، گفت: اگر محبت اهل بیت در دل های ما نبود بعد از ۹ سال از شروع کنگره، هم اکنون در اینجا گرد هم جمع نمی‌شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این نکته که مردم شریف و غیور استان هرمزگان پیش و پس از برگزاری کنگره دور هم جمع می شوند و محور وحدت آنها امام سجاد(علیه‌السلام) است، افزود: همه شما حول این محور جمع می‌شوید و مذاکره و گفتگو می‌کنید و توانسته‌اید گفتمان امام سجاد(علیه‌السلام) را نه تنها در هرمزگان بلکه به طور مستقیم در پنج استان و به طور غیر مستقیم در سراسر ایران اسلامی و بیش از ۳۰ کشور جهان گسترش دهید.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه سه محور خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را مطرح فرموده اند.

وی با بیان اینکه برترین کتاب پس از قرآن و نهج البلاغه، صحیفه سجادیه است، گفت: شاید عده‌ای بگویند دعا مسئله‌ای فردی است و رابطه بین انسان با خداست؛ اما باید گفت که انسان موجودی جدای از جامعه نیست مگر می‌شود کسی برای از بین رفتن ظلم دعا کند اما در برابر ظلم در جامعه بی‌تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی‌ با بیان اینکه مباحث تمدنی در صحیفه سجادیه موج می‌زند، گفت: صحیفه سجادیه بهترین الگو و راهنما برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ۹ دوره برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(علیه‌السلام) افزود: کنگره بین‌المللی امام سجاد(علیه‌السلام) وارد فضا و گام دوم شده است و حضور آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان کشور بحرین وپروفسور «آنتوان بارا» اندیشمند مسیحی و نویسنده کتاب‌هایی در رابطه با اهل بیت، و حضور نماینده عاشورائیان در مجلس و علمای برجسته اهل سنت بیانگر این مطلب است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با طرح این پرسش که چرا امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) محور وحدت است، بیان‌کرد: زیرا زبان آن حضرت زبان فطرت است که می تواند با همه ارتباط برقرار کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های محتوایی کنگره بین‌المللی امام سجاد(علیه‌السلام) اشاره کرد و افزود: چاپ ۷ جلد کتاب ارزشمند یکی از این اقدامات است که مطالب صحیفه سجادیه را برای همگان به ویژه کودکان قابل فهم کرده است.

کد خبر 4728601

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب صحیفه سجادیه امام سجاد ع پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اربعین حسینی عاشورا کنفرانس بین المللی نشست علمی معرفی کتاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اصول فقه امام حسین ع اربعین 98 قرآن گام دوم انقلاب مجمع عالی حکمت اسلامی نقد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه از نظر تعداد نمایشگاه در سطح کشور در رتبه دوم قرار داریم، گفت: سال ۱۴۰۲ با بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاهی و ۳۰۰ هزار بازدیدکننده سال خوبی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا طحانیان شامگاه شنبه _هشتم اردیبهشت_ در برنامه بهار بهار اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ با بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاهی و ۳۰۰ هزار بازدیدکننده سال خوبی بود و بر این اساس سال ۱۴۰۳ را با نمایشگاه خودروها آغاز کردیم و بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده داشتیم.

وی افزود: هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان تلاش شد سهم کوچکی در این بزرگداشت داشته باشیم و بر این اساس نمایشگاه گل و گیاه و سوغات را داریم که تا دهم اردیبهشت ادامه دارد و تاکنون بیش از ۲۵ هزار بازدیدکننده از تمام کشور داشته‌ایم‌.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در خصوص برنامه‌های پیش‌روی نمایشگاه بین‌المللی مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث و هدف‌گذاری‌ها آن است که نقش اصلی خود را ایفا کنیم و در این راستا نمایشگاه‌ها به‌عنوان شتاب‌دهنده و شبکه‌ساز نقشی مهم در مباحث اقتصادی دارند و در کنار این موضوع مباحث اجتماعی نیز قابل اهمیت است.

طحانیان با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ برای ما سالی ویژه است و در این راستا بیش از ۴۵ عنوان نمایشگاهی داریم، اظهار کرد: نیاز بازار موضوعی مهم است که نمایشگاه‌ها متناسب با آن برگزار می‌شود، در کنار نمایشگاه‌ها رویدادهای تخصصی نیز امری قابل توجه است؛ سال گذشته بیش از ۱۷۰ رویداد تخصصی برگزار شد.

وی ادامه داد: شروع فاز ۲ نمایشگاه از دیگر موارد قابل توجه در سال گذشته بود و امید است سالن همایش و تجارت به‌زودی به بهره‌برداری برسد و باید گفت نمایشگاه اصفهان از نظر سازه و زیرساخت منحصربه‌فرد است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی در استان عمری بیش از ۳۰ سال دارد، خاطرنشان کرد: از نظر تعداد نمایشگاه در سطح کشور در رتبه دوم قرار داریم و در این راستا نمایشگاه بستری برای نشان دادن صنعت و ظرفیت اصفهان است‌.

طحانیان عنوان کرد: نمایشگاه‌های فرش، طلا، فولاد، فن‌نما، دام و طیور و کشاورزی از جمله نمایشگاه‌های مطرح است که در سطح بین‌المللی نیز حرفی برای گفتن دارد، همچنین سه نمایشگاه برای دیگر کشورها برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 748589

دیگر خبرها

  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد