Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرعماد، با تأکید بر نقش مهم جهاد سازندگی در دفاع مقدس گفت: ۲۷ هزار نیرو به جبهه‌های دفاع مقدس اعزام شدند که در این مدت ۱۱۸ شهید، یک هزار و ۲۲۱ نفر جانباز و ۲۵ نفر آزاده از نیروهای جهاد سازندگی استان سمنان به این نظام تقدیم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«سید حسن میرعماد» درگفتگوبا خبرنگاران،ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام شهادت اباعبدالله حسین(ع) با اشاره به نقش بسیار مهم نیروهای جهاد سازندگی در هشت سال دفاع مقدس گفت: استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس بسیار خوش درخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان،از جهادگران دوران دفاع مقدس با اشاره به فرمایش امام راحل که به نیروهای جهادسازندگی لقب سنگر سازان بی سنگر را دادند، گفت: نیروهای جهاد در همه جا و جلوتر از سایر رزمندگان در خط مقدم جبهه ها حضور داشتند و بدون اینکه خودشان سنگری داشته باشند برای رزمندگان سنگر می ساختند.

 

میرعماد، با اشاره به اینکه جهادگران استان سمنان در ۲۲ عملیات دفاع مقدس حضور مؤثر داشتند اظهارداشت: ایجاد ۲۵ هزار کیلومتر جاده و ۲۶۰ دهنه پل در مناطق جنگی ازجمله شاخص‌ترین خدمات جهادگران استان سمنان در دفاع مقدس محسوب می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ایجاد ۱۴ کیلومتر جاده سیدالشهدا در عملیات خیبر و همچنین احداث سدهای خاکی حضرت فاطمه «س» و امام حسن مجتبی «ع» بر روی رودخانه بهمن‌شیر در والفجر ۸ و همچنین احداث چهار مورد باند فرودگاه را از اقدامات دیگر جهادگران استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس برشمرد.

 

وی با یادآوری حماسه آفرینی های عظیم جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بیان داشت:جهاد سازندگی درهشت سال  دفاع مقدس پا به پای رزمندگان سپاه ، ارتش حرکت کرد و درعملیات های مختلف نقش ارزنده ای را ایفا کرد.

 

میرعماد خاطرنشان کرد: استان سمنان یکی از استان‌های مؤثر در دوران دفاع مقدس بود و این استان با توجه به جمعیت بسیار کم رزمندگان زیادی را به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد و سه گردان جهادگر نیز در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان،با بیان اینکه دشمن امروز از طریق جنگ نرم قصد نفوذ در کشور را دارد بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و افزود: علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باید شهدا به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند.

 

وی در ادامه، ضمن بیان اینکه استان سمنان در جایگاه خوبی در حوزه تولید و صادرات محصولات کشاورزی قرار دارد، گفت: سال گذشته ۳۰ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور صادرشده است.

 

میرعماد با اشاره به اینکه تولید مازاد بر نیاز در برخی محصولات دامی و باغی در استان سمنان محقق شده است، اظهارداشت: انگور، پسته، زردآلو، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، گوشت شترمرغ ازجمله محصولاتی هستند که مازاد بر نیاز در استان  تولید می‌شوند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه وسعت اراضی کشاورزی در این استان کم است، خاطرنشان کرد: محصولات مازاد بر نیاز در این منطقه به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور صادر می‌شود که این امر منجر به ارزآوری در حوزه کشاورزی می‌شود.

 

وی تأمین امنیت غذایی در استان سمنان را ازجمله رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی در برهه کنونی دانست و گفت: امروزه دشمنان با توطئه و دسیسه‌چینی‌ها در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، بهداشت و درمان، فرهنگی و سلامت جسم و روح مردم درصدد از بین بردن تدریجی این نظام هستند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع دفاع مقدس اربعین حسینی خبرگزاری شبستان استان بوشهر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "سید علاءالدین اسدپور" امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز مورد استقبال خانواده شهدا و مردم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس