Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دارو‌های تبلیغی در فضای مجازی را تقلبی خواند و گفت: مردم با اعتماد به این نوع تبلیغات و مصرف این نوع دارو‌ها سلامت خود را به مخاطره می‌اندارند. تاریخ انتشار: 14:22 - 03 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۷۰۸

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به تبلیغ برخی از دارو‌های غیرمجاز در فضای مجازی، گفت: به دسته‌های مختلفی از دارو‌های غیر مجاز که در فضای مجازی تبلیغ می‌شوند دارو‌های ماهواره‌ای اطلاق می‌شود که جز دارو‌های قاچاق به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تبلیغات کاذب در فضای مجازی تقاضای کاذب ایجاد می‌کند، افزود: سواستفاده کنندگان این نوع دارو‌های قاچاق را در بازار غیر قانونی و بازار قاچاق عرضه می‌کنند که اکنون فضای مجازی محیط امنی برای این افراد شده تا رد پای آن‌ها دیرتر شناخته شود.


جهانپور با تاکید بر اینکه متقاضی باید در خصوص دارو‌های قاچاق و غیرمجاز آگاهی پیدا کند، تصریح کرد: هیچ دارویی اعم از گیاهی و غیر گیاهی که فاقد مجوز ساخت، تولید و توزیع است قابل اعتماد برای مصرف نیست.

اثرگذاری داروهای تقلبی ادعای واهی است


سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ادعا‌های مطرح شده در خصوص دارو‌های قاچاق در حوزه اثرگذاری آن‌ها واهی است، گفت: بسیاری از دارو‌ها در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته اند و مشاهده شده که حاوی مواد غیرمجاز و حتی خطرناک برای سلامت افراد با اثرات جبران ناپذیر هستند.


وی با تاکید براینکه متاسفانه دارو‌های قاچاق و غیرمجاز مورد تقاضای بخش‌هایی زیادی از اجتماع قرار گرفته اند، تصریح کرد: بیشترین تقاضا برای این نوع دارو‌ها در حوزه لاغری، کاهش وزن، رویش مو و مواردی از این دست بوده که راه حل پزشکی واقعی برای آن‌ها وجود ندارد.


جهانپور با بیان اینکه دارو‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ می‌شوند صرفا در جهت سودجویی، فرصت طلبی و سواستفاده اقتصادی برخی افراد است، گفت: برخی از این‌ها در زیر پله‌های داخلی یا کشور‌های همجوار ساخته می‌شود که از هیچ نظر بهداشتی هم نیستند.

مردم با مصرف دارو‌هایی غیرمجاز سلامت خود را به خطر می‌اندازند


وی با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند که هیچ داروی غیرمجازی نمی‌تواند برای هیچ کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد، افزود: مردم با مصرف چنین دارو‌هایی سلامت خود را به خطر می‌اندازند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو از تعامل وزارت بهداشت و پلیس فتا در خصوص شناسایی تخلفات حوزه دارویی خبر داد و گفت: تبلیغات کاذب و دروغین دارو‌های تقلبی و قاچاق رصد شده و موارد به پلیس فتا ارجاع می‌شود تا پلیس این نوع موارد را رهگیری کرده و در نهایت این نوع تخلفات را به دستگاه قضا معرفی کند.


جهانپور با بیان اینکه هر روزه شاهد رصد، پیگیری و برخورد قانونی با تخلفات حوزه دارو‌های غیرمجاز هستیم، افزود: ۱۰ درصد بازار دارویی دنیا قاچاق است ما نیز از این موضوع مستثنی نیستیم، اما پیگیری‌های برای مقابله با این نوع دارو‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت

سرهنگ "محمود حافظی" با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهارداشت: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.


 فرمانده انتظامی شهرستان رشت در ادامه با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۲ با انجام تحقیقات از فعالیت غیرمجاز ۲ پزشک قلابی که بدون مجوز و تحت عنوان طب سنتی نسبت به پذیرش بیمار و تجویز دارو در یک منزل مسکونی اقدام می‌کردند، مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند، افزود: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و این افراد را دستگیر کرد.

وی از کشف انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و غیرمجاز و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی در بازرسی از این منزل خبر داد و گفت: متهمان ۳۱ و ۴۱ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آنها پلمیب شد.

 این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست، برای درمان به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کرده و در صورت برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه