Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:18:21 GMT

ثبت نشان فرش دستباف، مانع از جعل و تقلب می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۸۴۶۷

ثبت نشان فرش دستباف، مانع از جعل و تقلب می‌شود

استاندار قم گفت: ثبت نشان فرش دستباف و برندسازی، مانع از جعل و تقلب می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بهرام سرمست ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه فرش استان قم که در استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: تولیدکنندگان با مشکلات زیادی در تولید و صادرات فرش دستباف مواجه هستند، امید است قول هایی که برای رفع مشکلات فرش داده شد تحقق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم افزود: در رابطه با بیمه تامین اجتماعی مباحثی وجود دارد که با همراهی اتحادیه ها و دست اندرکاران باید دغدغه‌های بیمه تولیدکنندگان فرش دستباف رفع شود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود، تقلب در فرش دستباف است که در این راستا ثبت نشان فرش دستباف و برندسازی، مانع از جعل و تقلب می شود و اجازه نمی دهد عده‌ای فرش ماشینی را به جای فرش دستباف بفروشند.

سرمست بیان کرد: فرش دستباف قم بسیار با ارزش است و باید هویت این فرش به خوبی ثبت شود و اجازه تقلب و جعل این صنعت ارزشمند را نداد تا فرش اصیل به خوبی در بازار شناخته شود، از طرفی اقدامات قانونی و قضائی برای افرادی که در شبیه سازی فرش فعالیت دارند در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان فرش دستباف با کمبود مواد اولیه مواجه هستند، اگر در روند تولید ابریشم در داخل کشور،کیفیت و کمیت لازم را نداریم باید تعرفه واردات ابریشم بازنگری شود تا بتوان این مواد را تامین کرد.

استاندار قم عنوان کرد: مسئولان برای تکمیل پروژه نمایشگاه بین المللی فرش دستباف قم، قول دو میلیارد تومانی از منابع کشوری داده بودند که تحقق پیدا نکرده است، این پروژه، 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به اعتبار ملی نیاز است.

وی گفت: یکی از مطالبات مهم تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف، معافیت‌های پیمان سپاری ارزی است که بی توجهی به این امر، موانع زیادی را در مسیر بازرگانی و صادرات فرش قرار داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود

با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس تازه‌ترین خبری که از مرکز مبادله ایران منتشر شده، با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند. 

زمان حراج جدید سکه مشخص شد

 

بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاههای الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند