Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اظهارات نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی و ربط دادن ماجرای هپکو به وزیر نفت، روابط عمومی وزارت نفت توضیحاتی ارایه کرد.

 در اطلاعیه وزارت نفت آمده است: درباره اظهارات آقای علی اکبر کریمی، نماینده محترم اراک درمجلس شورای اسلامی و تلاش برای ربط دادن ماجرای هپکو به آقای مهندس بیژن زنگنه وزیرنفت، بیان نکاتی برای آگاهی افکار عمومی ضروری است:

۱) از آن جا که جز بیان عضویت آقای مهندس زنگنه در هیات مدیره شرکت هپکو و ریاست این هیات در سال ۱۳۸۶، بقیه اظهارات و ادعاهای آقای علی اکبر کریمی سراسر نادرست و آکنده از تهمت و انتساب‌های نارواست، لذا وزارت نفت از ایشان به دلیل افترا، نشر اکاذیب ، تشویش اذهان عمومی ، مخدوش کردن چهره مسوولان نظام جمهوری اسلامی و خدشه دار کردن وجهه اجتماعی وسیاسی آقای زنگنه و سوابق اجرایی و خدمتی ایشان، به مراجع قضایی شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن شکوائیه‌ای نیز تسلیم با همین مضمون هیات محترم نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است.

۲) آقای کریمی، نماینده محترم اراک، به گونه‌ای از عضویت جناب آقای مهندس زنگنه در هیات مدیره هپکو خبر داده‌اند که گویی موفق به کشف گناهی بزرگ یا رازی سر به مهر شده‌اند.

عضویت جناب آقای مهندس زنگنه در هیات مدیره هپکو ( در زمانی که ایشان هیچ سمت دولتی نداشته و بازنشسته بوده‌اند)، نکته پنهان و محرمانه‌ای نبوده که نیاز به افشاگری داشته باشد. از آن‌جا که هپکو شرکتی بورسی بوده تمام فعل و انفعالات و تغییرات هیات مدیره آن با شفافیت منتشر شده و می‌شود. صورت‌های مالی و حساب سود و زیان شرکت نیز در سال‌های مختلف به همین ترتیب روشن و در دسترس عموم است.

جناب آقای زنگنه پس از بازنشستگی در سال ۱۳۸۵ و در اوایل سال ۱۳۸۶، عضویت هیات مدیره این شرکت را می‌پذیرند. طبیعتاً این اقدام برخلاف آن‌چه آقای کریمی سعی در وانمود کردن آن دارند، اقدامی خلاف قانون نبوده و نیست. ضمن آن‌که در آن مقطع هیچ نهاد و مرجعی به واگذاری هپکو اشکالی وارد نکرده بود.

۳) آقای علی اکبر کریمی، نماینده محترم اراک در ادامه، مدعی شده‌اند آقای زنگنه حامی اصلی آقای عطاریان در خرید هپکو بوده است! این در حالی مطرح می‌شود که واگذاری هپکو در دولت نهم یعنی زمانی که آقای زنگنه هیچ سمتی را عهده‌دار نبوده‌اند، صورت گرفته است. ضمن آن‌که جناب آقای مهندس زنگنه به هیچ عنوان از موضوع واگذاری و فرآیند آن مطلع نبوده و پس از خرید سهام از سوی جناب آقای عطاریان به آن مجموعه دعوت می‌شوند و البته این همکاری هم دیری نمی‌پاید و جناب آقای زنگنه در اوایل تابستان ۱۳۸۷ استعفا داده و از مجموعه هپکو جدا می‌شوند.

۴) جناب آقای علی اکبر کریمی، در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شده‌اند که آقای زنگنه در قالب یک قرارداد مشاوره یا کارگزاری مبلغ ۵/۱ میلیارد تومان معادل ۲ میلیون دلار آن زمان از هپکو دریافت کرده است!

به نظر می رسد که جناب آقای کریمی در شرایط جنگ اقتصادی و عسرت مردم قصد تحریک و ایجاد حساسیت منفی در افکار عمومی را دارند و گرنه هر انسان خردورزی می‌داند که به فرض قائل بودن اندکی هوش و منفعت‌سنجی برای سهام‌دار اصلی، پرداخت چنین رقمی در سال ۱۳۸۶ به عضو هیات مدیره هپکو هیچ توجیه عقلانی و اقتصادی نداشته است!

ضمن آن‌که جناب آقای زنگنه نه مشاور هپکو بوده‌اند و نه بنابر آن‌چه جناب آقای کریمی مدعی شده‌اند کارگزار؛ بلکه صرفاً برای مدت کمی بیش از یکسال، عضو و رئیس هیات مدیره هپکو بوده‌اند. در این مدت نیز اساسا جناب آقای زنگنه هیچ نوع قراردادی با هپکو امضا نکرده و برخلاف بیانات جناب آقای کریمی ریالی هم از هپکو دریافت نکرده اند.

در این جا لازم است به آگاهی مردم شریف ایران برسانیم که جناب آقای زنگنه در قراردادی که با مالک سهام اصلی هپکو داشته است، ماهانه مبلغ ده میلیون تومان از ایشان و نه از شرکت هپکو بابت خدمات خود دریافت کرده‌اند. البته حاصل جمع این دریافتی هم به ده درصد رقم مورد ادعای آقای کریمی نمی‌‍‌رسد.

مقایسه دریافتی آقای زنگنه از آقای مالک شرکت در مقایسه با ارقام دریافتی مدیر عامل و نیز عرف پرداخت به اعضای هیات مدیره شرکت‌های خصوصی مشابه، نیز حد متعارف دریافتی جناب آقای زنگنه را درآن زمان مشخص می‌کند.

۵) بنابر اطلاعات موجود و به گواهی اسناد بورس ، شرکت هپکو در سال ۱۳۸۶ در سایه همکاری مدیران و کارکنان، یکی از درخشان‌ترین عملکردها را از نظر تعداد ماشین آلات تولیدی و نیز سود قابل تقسیم داشته است.

۶) جناب آقای کریمی در ادامه ادعاهای زنجیره‌ای خود گفته‌اند: "حمایت جناب آقای زنگنه از آقای عطاریان طوری بوده که در سال ۱۳۹۵ در اوج مشکلاتی که همین آقای عطاریان برای هپکو ایجاد کرده بود، از محل اعتبارات وزارت نفت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان با ایشان برای تولید واگن در شرکت واگن‌سازی کوثر قرارداد بست و نشان می‌دهد این رفاقت همچنان وجود داشت" بی ‌هیچ توضیح اضافه‌ای باید بگوییم که این ادعا هم کاملاً نادرست است. وزارت نفت هیچ قراردادی با شرکت واگن‌سازی کوثر منعقد نکرده و ریالی هم به آن پرداخت نکرده است!

۷) ادعای استمرار رفاقت و ارتباط آقایان زنگنه و عطاریان هم مطلب نادرست دیگری است که جناب آقای کریمی به زبان آورده‌اند. پس از استعفای آقای زنگنه از هپکو تاکنون هیچ ارتباطی بین ایشان با آقای عطاریان وجود نداشته است. تردیدی نیست که رفتار جناب آقای کریمی، چیزی جز ایجاد اختلال در انجام وظایف قانونی وزیر و وزارت نفت، در شرایطی که وزارت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن بی رحم خارجی قراردارد و مخدوش کردن اعتماد مردم به مسوولان ، در این شرایط دشوار و پیچیده نیست.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران

ایسنا/خوزستان رئیس هیات فوتبال خوزستان گفت: در حالی که تشکیلات باشگاه‌های خوزستانی در استان است و باید جلسات تصمیم گیری باشگاه‌ها در استان برگزار شود، جلسات هیات مدیره باشگاه‌هایی چون فولاد و نفت آبادان در تهران تشکیل می‌شود.

عبدالکاظم طالقانی امشب در نشست مشترک با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، اظهار کرد: طی چند روز گذشته در بحث برگزاری مسابقات فوتبال در استان خوزستان با مشکلی مواجه شدیم که مورد انتقاد فدراسیون بود و نیز نارضایتی هواداران فوتبال را در برداشت. البته بیشتر بازی‌های استقلال ملاثانی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار می‌شد اما با توجه به مشکل نور این ورزشگاه در ادامه نتوانست میزبانی‌های خود را در این ورزشگاه انجام دهد. البته اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پیگیر وضعیت نور ورزشگاه تختی بوده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برگزار نشدن دیدار استقلال ملاثانی و فجر سپاسی در ورزشگاه غدیر خاطرنشان کرد: استقلال خوزستان مستاجر ورزشگاه غدیر است و باید رضایت آن‌ها جلب می‌شد. در ادامه بازی فجر و ملاثانی برگزار نشد و اگر چه حرف استقلال خوزستان حق بود اما در برخی موارد که منفعت استان در میان است باید کوتاه آمد. به هر حال شرایط بازی استقلال ملاثانی و فجر سپاسی به گونه‌ای پیش رفت که متأسفانه این بازی انجام نشد و از این بابت متاسف هستیم، ضمن اینکه متاسفیم که این مسئله در جامعه به گونه دیگر نشان داده شد، در حالی که هر باشگاه خودش مسئول انجام بازی‌هایش است.

رئیس هیات فوتبال خوزستان با توجه به مشکل پیش آمده در خصوص میزبانی استقلال ملاثانی، گفت: مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان، استاندار و معاون وی به قضیه ورود کردند و طی جلسه‌ای که داشتیم مقرر شد میزبانی‌های ملاثانی در استادیوم‌های استان خوزستان انجام شود و خوشبختانه مشکل میزبانی این تیم حل شد.

او با اشاره به وضعیت نامناسب سه تیم لیگ برتری فوتبال خوزستان، خاطرنشان کرد: اکنون سه تیم لیگ برتری ما جایگاه خوبی در جدول ندارند و این به دلیل تصمیماتی است که ابتدای فصل گرفته شد. البته ما پیش از این در همین راستا به سه باشگاه مواردی را گوشزد کردیم. به هر حال اکنون این سه تیم نیازمند وحدت هستند تا سهمیه‌های استان خوزستان حفظ شوند.

طالقانی تاکید کرد: اکنون باید این سه تیم حمایت شوند تا روحیه خود را از دست ندهند و باید به هر نحوی که شده است، هواداران و گروه‌های اجتماعی را مجاب کنیم که اکنون زمان وحدت است. شرایط باید مدیریت شود.

او بیان کرد: البته تیم‌های استان خوزستان خیلی ضعیف نیستند و باید به آن‌ها روحیه داده شود و بازیکنان آن‌ها نیز باید مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند.

رئیس هیات فوتبال خوزستان در ادامه با اشاره به برنامه‌های این هیات خاطرنشان کرد: قرار است آموزش مربیگری A در استان خوزستان برگزار شود که سهمیه استان خوزستان ۲۴ نفر است. همچنین طبق قولی که در مجمع داده بودم که مسابقات را در شهرستان‌ها احیا کنیم تا نتیجه آن پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و افزایش تعداد علاقمندان به رشته فوتبال باشد، این مهم به خوبی در دستور کار هیات فوتبال استان قرار گرفته است. ضمن اینکه مدارس فوتبال باید به صورت قانونمند و با گواهینامه از هیتت فوتبال خوزستان فعالیت داشته باشند و باید به این موارد توجه شود کخ خانواده‌ها باید فرزندان خود را در اختیار افرادی در این مدارس قرار دهند که مورد تایید هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان باشند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که باشگاه‌های استان خوزستان به صورت مستقل کار می‌کنند، افزود: تعدادی از اعضای هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران هستند و در حالی که تشکیلات این باشگاه‌ها در استان خوزستان است و از فضای استان استفاده کنند و باید جلسات تصمیم گیری باشگاه‌ها در استان برگزار شود، جلسات هیات مدیره باشگاه‌هایی چون فولاد و نفت آبادان در تهران تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • روی این استقلال نمی شود حساب کرد | دو اتفاق باعث اتحاد تراکتوری ها شده است
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد