Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست مجمع دبیران شورا‌های صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در مشهد، با اشاره به اینکه «موضوع تغذیه» یکی از مسائل و چالش‌های فعلی دانشگاه‌های علوم پزشکی است، گفت: با مشکلات اقتصادی که در کشور حاکم شده است و نوسانات قیمت مواد اولیه غذایی، تأمین غذای دانشجویان با چالش‌های زیادی مواجه شده و در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسری بودجه زیادی در بخش تغذیه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبران بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌ها از مسیر هدفمندی یارانه‌ها

لاری تاکید کرد: با رایزنی‌های به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه کشور، به ما قول داده‌اند بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌ها از مسیر هدفمندی یارانه‌ها جبران شود و انشاءالله با تحقق این امر، می‌توانیم مشکل خیلی از دانشگاه‌ها را در حوزه تغذیه مرتفع کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: جلسه اخیر معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها به دو نتیجه مهم منتهی شد و وزیر قول‌های مساعدی در خصوص اصلاح نظام بودجه‌ریزی و جبران کمبود منابع مالی داد.

۱۵۹ میلیارد تومان کسری بودجه در حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی

لاری یادآور شد: سرانه‌ای که برای دانشجویان مورد تصویب قرار گرفته است ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، اما این رقم در اکثر دانشگاه‌ها بسیار کمتر از این است. با محاسبات انجام شده پی بردیم در کل دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۵۹ میلیارد تومان کسری بودجه در حوزه فرهنگی و دانشجویی وجود دارد.

لاری به لزوم استقلال بودجه فرهنگی و دانشجویی از ردیف بودجه آموزش اشاره کرد و گفت: شاید ۱۰ درصد کل بودجه وزارت بهداشت برای «حوز‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، رفاهی» هزینه می‌شود که در این میان حدود یک درصد آن سهم معاونت‌های فرهنگی ودانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است. این رقم بسیار ناچیز است و چاره‌ای نیست جز این‌که سرانه‌ها عادلانه شده و بودجه فرهنگی و دانشجویی مستقل شود.

لزوم برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی ودانشجویی برای بودجه سال ۱۳۹۹

لاری بر لزوم برنامه‌ریزی جدی و دقیق برای بودجه سال ۹۹ معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: برای جمع بندی بودجه معاونت تیم متخصص کارشناسی تشکیل داده‌ایم و در این مسیر از معاونان مختلف وزارت بهداشت کمک گرفته‌ایم.  تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی برای تفکیک بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی و افزایش آن استفاده کنیم. وزارت علوم درآمدی را که از دانشگاه‌های انصرافی کسب می‌کند،  از حالت عمومی به اختصاصی تبدیل و آن را قابل برداشت کرده است.  در وزارت بهداشت نیز باید تلاش کنیم این درآمد از حالت عمومی به اختصاصی تبدیل شده و یک منبع درآمدی برای معاونت فرهنگی ودانشجویی ایجاد شود.

وجود ۱۸ پروژه خوابگاهی استاندارد ناتمام در سطح کشور

او به احداث ۲۱ خوابگاه دانشجویی ساخته شده بر اساس سند خوابگاه استاندارد اشاره کرد و گفت: ۱۸ خوابگاه ناتمام در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم که اکثر آن‌ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. ساخت این طرح‌های عمرانی یا متوقف یا با رشد کمی در حال انجام است که باید تلاش کنیم از طریق تأمین منابع لازم، این پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم. 

تلاش برای صفر شدن فرانشیز بیمه دانشجویان

لاری در پایان گفت: در خصوص بیمه دانشجویی با معاونان محترم درمان و توسعه وزارت بهداشت جلسات متعددی برگزار کردیم و به دنبال آن هستیم که فرانشیز بیمه دانشجویان را صفر کنیم. همچنین به دنبال تحت پوشش قرار دادن بیمه تکمیلی دانشجویان علوم پزشکی هستیم.

انتهای پیام/

بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی جبران می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد