فیلم پارادایس با بازی جواد عزتی در شبکه نمایش خانگی منتشر شد+ دانلود پارادایس
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۹۳۴۸
«پارادایس» عنوان فیلمی توقیف شده از علی عطشانی است که پس از چهار سال به سال گذشته فرصت اکران پیدا کرد و از چهارشنبه ۳ مهر ماه وارد شبکه نمایش خانگی شد.
این فیلم داستان دوطلبه است که میخواهند برایشرکت در یک سمینار دانشگاهی پیرامون ادیان به آلمان سفر کنند. رئیس حوزه علمیه آنها که حاج آقا فراستی نام دارد راه را بر آنها میبندد، اما طلبههای جوان با اغفال حاج فراستی برای او هم ویزا میگیرند و او را نیز با خود به آلمان میبرند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
طبیعتاً چنین فیلمهایی میتوانند دست کارگردان را تاحدودی بسته نگاه دارند چرا که به تصویر کشیدن مضمون روحانیت و کاراکتر روحانی به عنوان شخصیت محوری در فیلم آن هم فیلمی کمدی، به طبع محدودیتهای زیادی را برای فیلمساز و فیلمنامه نویس ایجاد میکند، با این حال، به رغم همه سانسورها و بخشهای حذف شده، به زعم من، «پارادایس» همچنان فیلم خوبی است که همه چیزش به اندازه است و میتواند رضایت مخاطب را جلب کند.
این "به اندازه بودن"، در وهله اول همان بخشهای کمیک کار را مد نظر قرار میدهد. فیلم میتوانست مملو از شوخیهای بی ربط و زیاد از حد باشد، اما این اتفاق نیفتاده است. حجم شوخیها متناسب با فضای فیلم است و بیش از آن که از شوخیهای لوس و مبتذل کلامی بهره گرفته شود تلاش میشود تا شوخیهایی بامفهوم و هدفمند مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، میتوان «پارادایس» را یک کمدی موقعیت نیز به حساب آورد؛ بسیاری از رخدادها، کنش و واکنشها و موقعیتهای پیش آمده برای کاراکترها درواقع بستر ایجاد شوخی را در کار فراهم میآورند. درواقع، سفر آلمان سه روحانی به دعوت یک دختر جوان آلمانی خود جرقه اصلی اتفاقاتِ بامزه را میزند.
فیلمنامهی «پارادایس» نسبتاً شسته رفته است. درواقع فیلمنامه به صرف شوخیها و موقعیت بالقوهی کاراکترها – که خود میتوانستند کلیت فیلمنامه را تحت تأثیر قرار دهد- نوشته نشده است بلکه سعی بر آن شده تا عناصر در جای درست خود قرار گیرند و کارکردی درست داشته باشند و درواقع فیلمنامهای مستحکم، درام را پیش ببرد.
در کنار توجه به عناصر کمیک، فیلمساز هرگز به بیراهه نمیرود. درواقع عناصر رئالیستی کار، فدای بامزهتر شدن آن نمیشوند. در حالی که فیلمساز میتوانست در انتهای فیلم محسن را به آلیشیا برساند، طبق منطق روایی، کار را آن گونه که به صلاح است به پایان میرساند تا فیلم از بسیاری از کمدیهای مبتذل با پایان خوش و خام دستانه فاصله گیرد.
انتخاب بازیگرانِ فیلم، از نقاط مثبت آن است. ترکیب جواد عزتی و مهران رجبی با بازیگری کمتر شناخته شده مجموعه درستی از انتخابهای کارگردان است و بازیهای خوب این بازیگران، بر بار طنز فیلم میافزاید.
در نهایت باید عنوان کنم، «پارادایس» فیلمی است که برخلاف بسیاری از فیلمهایی که در کشوری دیگر فیلمبرداری شده اند ساختار و اجرای بهتری دارد، از لوده بازی فاصله گرفته و سعی میکند بر متن خود وفادار باشد و درگیر حواشی و زوائد مخرب نشود. فیلم را علی رغم سانسورها و برخی از حذفیاتش میتوان همچنان به عنوان یک اثر سالمِ سرگرم کننده تماشا کرد و پشیمان نشد.
منبع: فرارو
کلیدواژه: فیلم پارادایس شبکه نمایش خانگی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداختها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیمگری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژههای تولیدی هم میشود.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوهبر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه تنظیمگری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونهای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسیهای ساترا و برنامههایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریلگذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیهکنندگان، سکوها و ساترا وجود دارد.
وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آییننامهها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیمگری بیایند و پیگیریها در این زمینه ادامه دارد.
رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات «وعده صادق» گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگیهای ایجاد شده و برنامهریزیهای قبلی و تقسیم وظایف میان حوزههای مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانهای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.
وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکههای مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکههای برونمرزی متناسب با وظایف تعریفشده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامههای مختلف ادامه دارد.
جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگیهای قبلی، در جریانسازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی، منطقهای و بینالمللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون