Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@02:41:55 GMT

مبارزه با فساد مختص قوه‌قضاییه نیست

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۹۶۲۱

مبارزه با فساد مختص قوه‌قضاییه نیست

حجت‌الاسلام منتظری گفت: ما مبارزه با فساد را نباید فقط از دستگاه قضایی مطالبه کنیم، البته قوه قضاییه در یک مقطع وظیفه دارد که با فساد و مفسد برخورد کند؛ اما دستگاه‌های اجرایی هم مکلف هستند در راستای مبارزه با فساد احتمالی درون دستگاه خود تلاش کنند و راه‌های بروز فساد و خاستگاه فساد را مسدود کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان جدید مرکز استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تحول اختصاص به قوه قضاییه ندارد و همه دستگاه‌ها باید تحول خواه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته خاستگاه این عنوان و این واژه را شاید بتوان این کلام معصوم (ع) دانست که فرمودند که کسی دو روزش با هم مساوی باشد ضرر کرده است و اگر بخواهیم اینگونه نباشیم باید در جهت تحول گام برداریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی هم باید در جهت تحول گام بردارند، تاکید کرد: نظام ما یک نظام جمهوری اسلامی است؛ یعنی آنچه را که خداوند متعال و دین اسلام مطالبه کرده است را باید بشناسیم و در جهت آن حرکت کنیم. به عبارت دیگر کارگزاران نظام در حوزه‌های مختلف تقنینی، اجرایی و قضایی و خدمات عمومی باید در این چارچوب حرکت کنند و اگر غیر از این باشد باید روزی پاسخگوی خداوند بزرگ و شهدا باشیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: امام حسین (ع) برای اسلام هزینه شد و اکنون جایگاه بلند ایشان و زیارت اربعین را ببینید که چه مشتاقانی حتی از غیر مسلمان‌ها دارد و این همان اثر خون شهید است.

وی گفت: اکنون هم باید دنیا را مشاهده کرد و از حوادث تاریخی درس گرفت؛ یعنی آن کسی که در مسیر امام حسین (ع) گام بر می‌دارد همچون حسین (ع) جاودانه خواهد شد. آن کسی هم که در مسیر مخالف حرکت می‌کند در نهایت به همان جایگاه یزید و یزیدیان خواهد رسید، لذا کسانی که تلاش می‌کنند که معارف مکتب تشیع و دستاورد‌های نظام اسلامی را زیر سئوال ببرند باید بدانند که راهشان به گورستان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در قوه قضاییه حتما وظیفه ما در جهت تحول و اجرای برنامه‌های تحولی سنگین‌تر است، من به همکاران خودم در اینجا عرض می‌کنم که وظیفه شما در این دوره نسبت به گذشته بسیار سخت‌تر است و علت هم این است که این تحول گرایی هم مطالبه مقام معظم رهبری است و هم مورد تأکید ریاست قوه قضاییه است، البته ما از دستگاه‌های اجرایی هم انتظار همکاری، تعامل و هم افزایی تنگاتنگی داریم.

دادستان کل کشور ادامه داد: جزو وظایف اصلی ما در قوه قضاییه این است که با فساد و مفسد مبارزه کنیم. نکته اول این است که دستگاه قضایی باید خالی از هر نوع فساد باشد و کوچکترین فساد و حرکت ناسالمی در دستگاه قضایی پذیرفته نیست، بنابراین رئیس کل دادگستری و دادستان و حفاظت اطلاعات و دیگران وظیفه دارند در راستای صیانت از دستگاه قضایی تمام تلاش خود را بکار گیرند تا مردم به این دستگاه اعتماد داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری به یکی دیگر از نکات مورد تأکید در جهت مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: نکته دیگر این است که ما مبارزه با فساد را نباید فقط از دستگاه قضایی مطالبه کنیم، البته قوه قضاییه در یک مقطع وظیفه دارد که با فساد و مفسد برخورد کند؛ اما دستگاه‌های اجرایی هم مکلف هستند در راستای مبارزه با فساد احتمالی درون دستگاه خود تلاش کنند و راه‌های بروز فساد و خاستگاه فساد را مسدود کنند.

وی گفت: از مدیران اجرایی انتظار این است که تمامی راه‌هایی که امکان بروز فساد در آن وجود دارد را شناسایی و مسدود کنند.

دادستان کل کشور بیان کرد: دشمن در حال تلاش است تا همه مدیران ما را فاسد جلوه دهد؛ اما نباید این تصور غلط را باور کرد؛ چون غالب مدیران ما سالم و پاکدست و خدوم هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری اظهار کرد: یکی از تلاش‌های دشمن این است که در اذهان ملت ما القا کند که نظام ما یک نظام فاسد است و با این نظام فاسد نمی‌توان به پیشرفت رسید.

وی گفت: نکته سوم در مسئله مبارزه با فساد این است که در این مسیر هم باید مردم نقش آفرین باشند. عامه مردم اگر این مبارزه با فساد را به عنوان یک مطالبه پیگیری کنند و نیز اگر در مبارزه با فساد همراه ما بوده و اطلاعات لازم را به ما برسانند در مبارزه جدی با فساد بسیار راهگشا خواهد بود و اطلاعات مردمی می‌تواند ریشه فساد را در یک دستگاه بخشکاند.

دادستان کل کشور ادامه داد: به عنوان مثال اگر یک ارباب رجوع متوجه شد که یک کارمند یا مدیر از او یا دیگران مطالبه رشوه می‌کند باید این موضوع را گزارش دهد تا به آن رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری خطاب به دادستان جدید مرکز استان آذربایجان شرقی افزود: مسئولیت شما یک مسئولیت سنگین است و انتظارات مردم از شخص دادستان بالا است، چون شما مدعی العموم هستید؛ یعنی از طرف عامه مردم باید به دنبال احقاق حقوق مردم باشید.

وی اظهار کرد: بنابراین با توجه به اینکه بسیاری از مسائل امروز جامعه ما مدعی خاصی ندارد، لذا باید مدعی العموم پیگیر حقوق مردم باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دادستان باید همیشه در صحنه باشد تا از حقوق عامه صیانت کند، افزود: به عنوان مثال اگر در یک جایی یک جاده خراب است وظیفه دادستان این است در راستای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم از مدیر مربوطه مطالبه کند تا آن مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ١٣ پرونده در کمیته امنیت روانی دادسرا تشکیل شده گفت: با مروجین اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی، انتشاردهندگان مطالب خلاف واقع و خلاف منافع کشور و هم آوا با جریانات هدایت شده معاندین در استان که قریب به ٢ میلیون دنبال کننده داشته‌اند برخورد شده است.

وی، برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی مردم را مطالبه‌ی مسئولان عالی قوه قضائیه و مردم دانست و افزود: با توجه به گستردگی دامنه نفوذ، تنوع تکثر رسانه‌ای و فعالیت برخی ادمین‌های تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و غیره در خصوص تشویش اذهان عمومی، هتک هیثیت و نسبت دادن اعمالی خلاف واقع به شخص حقیقی یا حقوقی، ترویج بی‌بند و باری و مبارزه با عفاف و حجاب در فضای مجازی، دادستان به عنوان مدعی العموم علیه افرادی که مبادرت به ارتکاب جرم در فضای مجازی نموده و اهداف دشمن را ترویج می‌کنند اعلام جرم می‌نماید.

وی با تأکید بر هوشیاری کاربران در مواجهه با چنین محتواهای رسانه‌ای افزود: ایجاد امنیت روانی، سالم‌سازی و پاک‌سازی فضای مجازی مطالبه به حق مردم و از مظاهر تأمین حقوق عامه است و در سامانه ارتباط مردمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پیام‌های متعددی از گزارش این موضوعات وجود دارد که در بیانات مقام معظم رهبری (حفظ الله) نیز به رعایت این امر اشاره شده است.

دادستان کرمان همچنین به برخی از اقدامات مدیران صفحات فضای مجازی در خصوص انتشار کلیپ‌هایی با موضوع تمسخر حجاب و به سخره گرفتن برخورد قانونی با فعالین عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: شعبه و قاضی ویژه جهت رسیدگی به جرایم ترویج‌کنندگان بی‌عفتی و بی‌حجابی اختصاص داده شده و برای این افراد، پرونده قضائی تشکیل و متهمین تحت قرار نظارت قضائی نیز از فعالیت در فضای مجازی برای مدت معین محروم شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه برخورداری از فضای مجازی سالم، حق مردم متدین و انقلابی کرمان است اظهار داشت: با راه اندازی کمیته امنیت روانی در دادسرا، نظارت مستمر بر برهم زنندگان امنیت روانی مردم و مقابله با بزه‌های باندی در فضای مجازی، رصد و کشف جرم و تشکیل پرونده در دستور کار است.

کد خبر 6098244

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • لبه تیغ
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم