Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان ایرانی با توجه به نقش سرنوشت ساز فناوری اطلاعات و زیر ساخت‌های حوزه IT در آینده کشور، برای اولین بار یک زبان برنامه نویسی بومی و ایرانی تدوین کرده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس آمار موجود شغل‌های مانند مدیر تضمین کیفیت (QA)، مهندس سخت‌افزار، مهندس امنیت، متخصص علم داده و البته برنامه نویسی جزء پر درآمد‌ترین مشاغل فعلی دنیا محسوب می‌شوند و این روند در دهه پیش رو تشدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تمام این حرفه‌ها در خدمت فناوری اطلاعات هستند و این مسئله به وضوع سمت و سوی آینده فناوری در جهان را نشان می‌دهد.   سیاست گذار این حوزه در ایران نیز بر اهمیت این بخش تاکید دارد، بر اساس ریل گذاری انجام گرفته، در حال حاضر از هر ۴ شرکت دانش بنیان فعال، یکی در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار است. به دلیل رشد شرکت‌های برخط ارائه دهنده محصول و خدمات، ارزش زنجیره مالی در این حوزه از ۶۰ هزار میلیارد تومان فرا‌تر رفته است. رشد این بازار پر حجم نیاز به خدمات پایه‌ای را افزایش داده است. استفاده بی محابا از محصولات و خدمات دیگر کشور‌ها و عدم محافظت از داده‌های عظیم کاربران ایرانی می‌تواند عواقبی در پی داشته باشد.

برنامه نویسی از جمله ستون‌های اصلی خیمه فناوری اطلاعات است که به خاطر اهمیت ویژه آن، در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته، جزء دروس اصلی دبستان برای کتب درسی کودکان محسوب می‌شود. زبان برنامه نویسی در ایران عموماً بر اساس منابع غیر مجاز کپی شده آموزش داده می‌شود. سال‌ها است که متخصصین در این حوزه بر لزوم تدوین یک زبان برنامه نویسی ایرانی تاکید دارند. اکثر کشور‌ها در جهان تنها مصرف کننده تولیدات چند کشور محدود غربی هستند و بیش از این تنها کشور‌های نظیر چین و هند نسبت به تدوین زبان برنامه نویسی بومی اقدام کرده اند و اکنون ایران نیز به این جرگه پیوسته است.

حمیدرضا اعتدال مهر، مدیر عامل منظومه نگاران می‌گوید: پس از شناسایی عواقب متفاوت و خطرناک استفاده از نسخه غیر رسمی نرم افزار‌های توسعه وب تصمیم به توسعه مدل بومی گرفتیم، با توجه به پیچیدگی‌های فنی و نبود متخصص در سطح این پروژه توسعه حدود ۱۰ سال بطول انجامید و خوشبختانه موفق شدیم، برای اولین بار در کشور، زبان برنامه نویسی ایرانی را توسعه دهیم. در حال حاضر در تمام مراکز آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش زبان‌های شرکت‌های عموماً آمریکایی مانند P.H.P و ESP.NET تدریس می‌شود. برای یادگیری زبان برنامه نویسی ایرانی تدوین شده، به یک دهم زمان مورد نیاز برای یادگیری نسبت به زبان‌های خارجی نیاز است. در ۵ سال گذشته این برنامه بررسی و اشکال زدایی شده و هم اکنون نسخه جدید این برنامه برای بیش از ۱۱۰۰ وب سایت ارایه خدمت می‌کند.

اعتدال مهر ضمن تاکید بر توسعه موزاییکی اکوسیستم فناوری اطلاعات در داخل کشور بیان کرد: از این برنامه می‌توان برای طراحی هر گونه نرم افزار، وب اپلیکیشن و پورتال تحت وب استفاده کرد. این محصول به هیچ عنوان حاصل مهندسی معکوس نیست و طراحی آن کاملاً ایرانی است.

مدیر شرکت منظومه نگاران گفت: موفقیت وب سایت‌های طراحی شده با این زبان در تست‌های مختلف قابل ملاحظه در موتور‌های جستجوگر (سئو) حکایت از استاندارد‌های بالای این محصول دارد. آموزش این زبان کاملاً رایگان است و آموزش در سطح ابتدایی آن تنها نیاز به دانستن html , css برای علاقه‌مندان دارد.

مدل درآمدی شرکت منظومه نگاران از ارایه این خدمت فروش هاستینگ بوده و قیمت این محصول با امکاناتی بسیار کاملتر مشابه محصولات (کد باز) یا (غیر رسمی) می‌باشد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان برنامه نویسی نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی