Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:33:36 GMT

روحیه شهادت‌طلبی رمز موفقیت رزمندگان بود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۰۲۸۱

روحیه شهادت‌طلبی رمز موفقیت رزمندگان بود

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌اله خالقی، استاد حوزه علمیه حجت بن‌الحسن(عج) تهران صبح امروز، ۳ مهرماه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیریت و طلاب حوزه برگزار شد، درباره شرایط حاکمیتی دنیا در دوران قبل از‌ جنگ گفت: تمام کشورهای دنیا در دو بلوک شرقی و غربی که در دست آمریکا و شوروی بود، خلاصه می‌شد و کسی جرئت نداشت پرچم مخالفت را در مقابل آنان برافراشته کند اما در همین شرایط خفقانی مردم ایران با سر دادن شعار نه شرقی نه غربی جرقه انقلاب را روشن کردند، تصور کشورهای مختلف از جمله آمریکا شورش مقطعی از چنین واقعه‌ای بود که با اندکی فشار نظامی فرو خواهد نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حفظ کردن شاه پهلوی در ایران از برنامه‌های مدیریتی امریکا و متحدانش بود چراکه معتقد بودند او مطیع همه جانبه آنان است و کشور را متناسب با درخواست آنها مدیریت خواهد کرد، بعد از فرار شاه به عراق دستور حمله به ایران فرستاده شد و آنها قریب به دو سال خود را برای این کار آماده ساختند و حمله به اسرائیل را دلیل آمادگی نظامی خود اعلام می‌کردند! ارتش ایران که پیکره اصلی آن را به ظاهر سربازان شاه پهلوی تشکیل می‌دادند در موقع جنگ بی لیاقتی خود را به نمایش گذاشتند چراکه تقریباً نیمی از آنها به عراق رفتند و برای سقوط ایران می‌جنگیدند و بقیه آنان نیروهای آموزش دیده و با مهارتی به حساب نمی‌آمدند، بی‌لیاقتی سربازان ارتش چنین شد که در مدت کوتاهی قریب به یازده شهر از چهارصد روستای ایران به تصرف عراقی‌ها درآمد.
خالقی افزود: برای رزمندگان ایرانی در مقابل متجاوزان عراقی دو راه بیشتر وجود نداشت؛ یا اینکه خود را همانند مردم فیلیپین تسلیم آنان کنند و راه دیگر مقاومت همه جانبه در مقابل آنان، بسیاری از کشورها که جزء متحدان آمریکا بودند فکر تصرف ایران و تبدیل آن به شهرهای مختلف را در سر داشتند و این را هم به عراق اعلام کرده بودند اما ملت ما در مقابل چنین تفکرات پوچی ایستادگی کردند.
استاد حوزه علمیه اشاره کرد: پیشرفت چشمگیر قدرت نظامی کشور ایران از آثاری است که بعد از جنگ با عراق به وجود آمد و سبب شد که اگر در ابتدای پیروزی انقلاب، کشوری مانند عراق به خود اجازه می‌داد به ما حمله‌ کند اما اکنون حتی کشورهایی همچون امریکا و متحدانش که خود را ابرقدرت می‌دانند جرئت چنین کاری‌ را ندارند، باید توجه داشت که رمز موفقیت رزمندگان ما روحیه شهادت‌طلبی آنان بود، روحیه‌ای که نمونه آن را می‌توان در جنگ لبنان با اسرائیل مشاهده کرد چراکه جمعیتی قریب به پنج هزار نفر بدون هواپیماهای مدرن توانستند پیروز میدان شوند.
حجت‌الاسلام خالقی‌ درباره عدالت اجتماعی که از آثار دفاع مقدس به حساب می‌آید، گفت: خیلی از مردم به شرایط زندگی در قبل از انقلاب توجه ندارند، مردمی با جمعیت ۲۵ هزار نفری و کمترین امکانات زندگی روزگار را می‌گذرانند اما واقعاً بی‌انصافی است که وقتی جمعیت چند برابر شده و لازمه‌های زندگی شهری و روستایی به تناسب جمعیت افزایش‌ پیدا کرده به فراموشی‌ سپرده شود و با بی‌فایده نامیدن ایستادگی در‌ مقابل متجاوزان زحمت رزمندگان را نادیده بگیرند.
استاد حوزه حجت بن‌الحسن(عج) در‌ پایان گفت: متأسفانه بسیاری از مردم امید به خدا را فراموش کرده و تنها راه نجات از مشکلات را پیمان بستن با کشورهای غربی می‌دانند! باید به قدرت نظامی خود افتخار کنیم چراکه بعد از سرنگون کردن پهباد آمریکایی ترامپ از ایران تشکر کرد، ولی از عربستان را در شرایطی که دریاهای نفتی خود را به سوی آنان سرازیر کرده طلب‌ پول‌های بسیاری‌ کردند تا‌ امنیت را برای آنها فراهم‌‌ کنند.
در‌ پایان مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم‌زاده، استاد حوزه به مناسبت روز شهادت امام سجاد(ع) به ذکر مصیبت پرداخت.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حوزه حجت بن الحسن خالقی رزمندگان ایران عراق دفاع مقدس ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است

سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت: ۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • اطمینان امباپه: به فینال چمپیونزلیگ صعود می‌کنیم
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها